stamkunde Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Å bytte inn bil hos forhandler er det en tommelfinger regel der? maks 200.000 km? annet? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Vil tro forhandler tar imot det meste, men prisen blir neppe høy for eldre bil med høy km stand? Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Møller har av og til innbyttekampanje på noen av sine biler, da får man minimum 20 000 kr, og kravene er: Kjørbar stand, eu-godkjent i minimum 3 måneder, 2 hjulsett, 2 nøkler. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november (endret) Jeg husker jeg kjørte en 20+ år gammel Peugeot. EU godkjent og alt i orden sånn sett, men ingen kunne vel si at det var en bra bil. En forhandler hadde satt inn annonse i avisa og skrev "Selge bil? Vi kjøper alt!". Jeg ringte dem, men han jeg snakket med bare flirte og mente at annonsen ikke måtte tolkes så bokstavelig. Jeg kunne sikkert kranglet meg til en avtale der, men jeg kjørte den til høggern selv. Av litt nyere dato fikk vi byttet inn en 2007-modell for noen år siden. Vi fikk ikke mye for den, men det viktigste for oss var bare å bli kvitt den og ikke ha noe mas i ettertid. Så lenge forhandleren klarer å bli kvitt bilen igjen, enten de selger den selv eller går via en oppkjøper, så tror jeg de tar i mot nesten hva som helst i innbytte. Bortsett fra 20 år gamle franske særinger. Endret 2. november av :utakt Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Ble spurt hva jeg hadde fra før da jeg kjøpte bil i sommer. Svaret var 2011 Skoda, og selgeren gjorde ikke akkurat noe forsøk på å ta den inn (merk at dette ikke var Skoda-merkeforhandler heller). Nevnte at planen var å bruke Nettbil, og han støttet meg der. (Den havnet forøvrig hos en forhandler som foreløpig ikke har klart å bli kvitt den) Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Det spørs helt hvilken forhandler det gjelder. Er det en merkeforhandler og bilen eldre enn 5 år så går disse vanligvis til oppkjøpere, så da får de en pris fra sine kontakter som reflekterer din pris. Er det selvstendige forhandlere som selger alt mulig, så er det kun de som bestemmer om de vil ta den i innbytte og hvilken verdi. Noen biler kjører de gjerne rett på huggeren så du har i praksis betalt for å bli kvitt bilen gjennom prisen på den nye. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november stamkunde skrev (På 2.11.2024 den 8:57 PM): Å bytte inn bil hos forhandler er det en tommelfinger regel der? maks 200.000 km? annet? Det kommer helt an på hvilken bil. Det må være salgbart. Alder og tilstand har noe å si også. Kilometerstand alene er ikke en supergod parameter. Hovedpoenget er at forhandler lett kan selge bilen og tjene penger på den. Sagt på en annen måte, så er det nok enklere å selge 10 år gammel Golf med 150 000 kilometer enn 10 år gammel Kia med 150 000 kilometer. Følgelig er det enklere å få innbytte på førstnevnte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå