Gå til innhold

Chromecast og VPN.

Anbefalte innlegg

Vi har en Google Chromecast koblet til en Smart-TV. I noen år har vi sett  På Spåret på SVT-appen installert på Chromecast.  I år er det flere program på SVT som ikke er tilgjengelig utenfor Sverige, også På Spåret. Jeg har NordVPN og installerte den på telefonen min sammen med SVT-appen. Koblet meg til en svensk server og prøvde meg på appen igjen, fikk spille av På Spåret,  men når jeg prøver å caste til Chromecast får jeg ikke koblet til Chromecast. Når jeg kobler fra den svenske serveren kan jeg caste igjen.  Fant også en NordVPN-app jeg kunne installere på Chromecast, men det hadde ingen innvirkning på utvalget på SVT-appen. Hvordan løser jeg dette dilemmaet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på hvordan du kan få casting til å fungere , men en mulighet er at du kan velge å caste skjermen fra telefonen til Chromecast, deretter spille av hva enn du ønsker med VPN . Litt mer tungvint, men om du ikke finner en løsning er det bedre en ingenting 

Lenke til kommentar

Telefonen sender lenke til videostrømmen til Chromecast. Det det fungerer på telefonen, men ikke via Chromecast.

Installasjon av VPN på Chromecast enheten kan løse det, men mulig SVT benytter flere ulike måter å avdekke en er utenfor Sverige.

Å spille av fra en pc med VPN koblet opp bør uansett fungere. Bilde kan overføres vis HDMI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...