Gå til innhold

Venstres Abid Raja åpner for innvandringsstopp i Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (37 minutter siden):

Jeg er veldig imponert over Abid Rajas 180 grader i fht til innvandring, integrering og islam. Kanskje man snart kan stemme på Venstre igjen? 

Spennende å se om godeste Raja også blir utestengt fra det offentlige ordskiftet eller om han bare får en advarsel (som han må tilstå) fra en eller annen moderator……

• Liker 4
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at han etterhvert trenger en hel hær. Det offentlige beskytter altså Raja her..

Men jeg må si jeg er oppriktig bekymret for Rajas sikkerhet. Hvis det ikke kommer noe verre enn det som har skjedd skal jeg gi berøm til det norske muslim-miljø for deres toleranse. 

Kan ikke fri meg fra tanken hvis den intolerante, rasistiske og grusomme hvite mann hadde skrevet denne boka og bedyret lignende uttalelser. Da innbiller jeg meg at den samme offentlighet samt øvrig befolkning hadde spylt vedkommende ned i kloakken.. "ned der du kom fra", liksom. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (3 timer siden):

Dette var helt nye takter fra et parti som tradisjonelt har promotert det motsatte:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/raja-apner-for-innvandringsstopp-i-oslo/17113030/

Hva med alle de andre kommunene som sliter med de samme problemene, men som ikke har en talsperson fra andre enn FrP som umiddelbart blir stemplet som rasist?

Problemet for FrP er mangel på troverdighet. En lang historikk med nettopp rasisme innebærer at veldig mange ikke gidder å høre på dem fordi de antar at de bare farer med uærlig argumentasjon med en egentlig agenda som er basert på rasistiske holdninger.

Hvis FrP hadde tatt et oppgjør med rasismen i egne rekker, ville de sannsynligvis blitt hørt på et tidligere tidspunkt.

På den annen side, tidligere var det veldig lav terskel for å anklage folk for rasisme, så det kan ha bidratt til at FrP har tiltrukket seg nettopp rasister, eller at folk i FrP har blitt rasistiske fordi de uansett har blitt angrepet fordi de var kritiske til innvandringen.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (2 timer siden):

Denne truende mannen på biblioteket, ble han bare sluppet uten at politiet ble tilkalt?

Slik truende atferd bør slås hardt ned på. Han burde blitt anmeldt og pågrepet.

Skjedde det virkelig ingenting annet enn at han ble geleidet ut i frihet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (5 minutter siden):

Han er vel sårbar og trangbodd, og har rett til å utøve kulturen sin. Raja er rasist, som ikke feirer mangfoldet. Kulturen hans gir han rett til å bruke vold mot rasister.

Han krenker Islams ære og risikerer b.l.a det sjette bud i mot seg. Den som vi kjenner som; "du skal ikke slå ihjel."

Litt annen klang i Koranen; Der er unntak et vesentlig poeng.

1. 6. bud «... Den som dreper et menneske, uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Den som redder et menneske, skal anses som hadde han reddet hele menneskeheten.» (sura 5, vers 32)
  2.  
  3. Koranen kap.17:34  Og drep ikke livet, noe Allah har forbudt, unntagen (det som skjer i overensstemmelse) med (lov og) rett. Og når en drepes med urett, har Vi visselig gitt hans arving fullmakt (til å kreve gjengjeldelse), men han skal ikke overskride grenser i drap, for han er visselig hjulpet (innenfor disse grenser).
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (7 minutter siden):

Andre partier forsøkte lenge å isolere FrP med falske påstander om rasisme på samme måte som man gjorde i Sverige.
Realiteter ble i stedet latterliggjort, bagatellisert, underkommunisert og ikke tatt tak i.
Konsekvensen er at den som sitter igjen med størst troverdighet på dette området er FrP.
Etter at dette partiet gjorde det «stuerent» å diskutere reelle utfordringer, må de andre partiene dilte etter.

Ja, det er riktig at FrP er utsatt for dette, og det har nok også bidratt til at rasister nettopp har søkt seg til partiet.

Men partiet må selv ta mye av "æren" for at de ikke har blitt tatt seriøst. De har faktisk vært useriøse og ikke fremstått troverdige.

Ja, det er nå stuerent fordi det er blitt frontet av folk som ikke er klovner og rasister.

Det er synd det var et klovneparti som frontet dette, for hvis det hadde vært noen som var seriøse så kunne problemet blitt tatt seriøst på et tidligere tidspunkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (8 minutter siden):

Ja, det er riktig at FrP er utsatt for dette, og det har nok også bidratt til at rasister nettopp har søkt seg til partiet.

Men partiet må selv ta mye av "æren" for at de ikke har blitt tatt seriøst. De har faktisk vært useriøse og ikke fremstått troverdige.

Ja, det er nå stuerent fordi det er blitt frontet av folk som ikke er klovner og rasister.

Det er synd det var et klovneparti som frontet dette, for hvis det hadde vært noen som var seriøse så kunne problemet blitt tatt seriøst på et tidligere tidspunkt.

Hvorfor tror du de fleste statsbærende partiene i stort sett hele vest-europa valgte en naiv og lite bærekraftig strategi på dette området? Et valg de sikkert angrer bittert på nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (18 minutter siden):

Hvorfor tror du de fleste statsbærende partiene i stort sett hele vest-europa valgte en naiv og lite bærekraftig strategi på dette området? Et valg de sikkert angrer bittert på nå.

Jeg vet ikke. Jeg er enig i at de burde sett problemet på et tidligere tidspunkt, men dessverre fantes det ikke et seriøst parti som frontet det med fakta og rasjonelle argumenter.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ytre høyre og ytre venstre har delt den politiske makten mellom seg, og presset ut den samlende, edruelige sentrumspolitikken.

Ytre høyre får makt til å privatisere økonomien, legge ned velferdsstaten og øke de sosiale forskjellene.

Ytre venstre styrer innvandrings- krenkings- og identitetspolitikken.

Dette er ikke bærekraftig. Hvis vi ikke skal beholde velferdsstaten vil ikke våre nye landsmenn ha inntekt. Og det vil ikke syke og eldre nordmenn ha heller. De av oss som jobber og betaler skatt får ingenting igjen. Pensjon og offentlige tjenester inndras, alle pengene brukes på å subsidiere grønne svindelproskekter og trygdeboliger til kriminelle asylsøkere. De pengene som ikke går til skatt, går til generell prisøkning for alle varer og tjenester vi fortsatt må ta oss råd til.

Jeg har hørt flere nordmenn skryte av politikken til Orban. Hvordan ble en østeuropeisk diktatur noe å se opp til?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke. Jeg er enig i at de burde sett problemet på et tidligere tidspunkt, men dessverre fantes det ikke et seriøst parti som frontet det med fakta og rasjonelle argumenter.

Hele den gloalistiske ideen med EU i spissen, er tuftet på hurtig og skiftende bevegelse i arbeidskraft, varer og tjenester.
Dette forutsetter selvfølgelig at de forskjellige grupperingene synkroniseres og at kulturforskjeller fjernes.
For å fjerne kulturforskjeller kan man jobbe aktivt med dette i noen generasjoner og håpe at feks religioner forvitrer, eller fornekte at de finnes og feie problemene under teppet.

Det første alternativet, har ikke beslutningstagerne tid til å vente på. Derfor valgte de den enkle løsningen og gikk til frontalangrep på de kritiske røstene. Et fatalt veivalg som nå genererer motreaksjoner i det meste av verden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Sovna skrev (13 timer siden):

Han krenker Islams ære og risikerer b.l.a det sjette bud i mot seg. Den som vi kjenner som; "du skal ikke slå ihjel."

Litt annen klang i Koranen; Der er unntak et vesentlig poeng.

1. 6. bud «... Den som dreper et menneske, uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Den som redder et menneske, skal anses som hadde han reddet hele menneskeheten.» (sura 5, vers 32)
  2.  
  3. Koranen kap.17:34  Og drep ikke livet, noe Allah har forbudt, unntagen (det som skjer i overensstemmelse) med (lov og) rett. Og når en drepes med urett, har Vi visselig gitt hans arving fullmakt (til å kreve gjengjeldelse), men han skal ikke overskride grenser i drap, for han er visselig hjulpet (innenfor disse grenser).

Også står det vel et ord eller to om å drepe alle hedninger som ikke underkaster seg jizra og om martyrdom og, eller hur?

dyp teologi, virkelig 

• Liker 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (17 timer siden):

Jeg er veldig imponert over Abid Rajas 180 grader i fht til innvandring, integrering og islam. Kanskje man snart kan stemme på Venstre igjen? 

Han er ikke den eneste. Regjeringen har nå innført er makstak på 200 kvoteflyktinger til Norge årlig, dette skulle selvfølgelig være 0, men det er i hvertfall en begynnelse. 

Man kan ikke bare ha innvandringstopp i Oslo, det lar seg vanskelig gjøre, da må man ha full innvandringstopp til hele Norge. 

Jeg kjøper ikke Venstres eller andre partier plutselige nå skal ha en mer fornuftig innvandringspolitikk, denne politikken skulle de hatt for flere tiår siden. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...