marken Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Har nettopp fått Telenor ADSL, og vil gjerne bruke nettet på flere maskiner. Har ikke mulighet til å sette opp gateway server, men har hørt snakk om at det skal være mulig å plugge ADSL modemet (Alcatel) rett inn i HUB/Switch, så har man nett på alle maskinene i nettverket... Stemmer dette? Er det noen "gøye" instillinger jeg må fikle med? Marken Lenke til kommentar
|t-maN| Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei marken Jeg har Telenor sitt abonnement. Du må ha en ruter for å dele det på nettverket, så fremt alle maskinene skal være på samtidig. Vi prøvde mange rare måter å sette opp nettverket på, men Telenor godtar bare en PPPoE oppkobling av gangen. Du må derfor ha en ruter mellom ADSL modemet og hub/switch'n for at maskinene skal kunne være på samtidig. Klønete, men slik er det. NextGenTel sender vistnok ut ADSL modem og ruter i et. Telenor tilbyr en pakke med switch / ruter i et og to nettverkskort til 1999,-. Ikke så gærent, men hvis du har nettverkskort er det jo 500 dyrere enn hos Komplett.no. t-man ----- AMD 1333@1466 Gainward Geforce 3Ti200 @ 220/501 512 mb SDram Lenke til kommentar
marken Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Til den prisen er det egentlig like greit å få tak i en gammel 200 mhz som kan fungere som server. :/ Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Komplett data selger en HW Router med firewall, DHCP, DNS og innebygget 4 portes switch. Du må ha router, fordi du har leid en IP adresse. En router splitter Netterverket, slik at du har en IP adresse ut mot internett. Og så mange du vil inni huset ditt. (ps denne routern jeg refererer til gir ut 128 IP adresser) Router : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå