Gå til innhold

Krigsdyktig - Menn vs kvinner

Anbefalte innlegg

Mulig dette kan provosere noen. For meg som er allerede ved fødsel genetisk dømt, etter Norsk lov, å potensielt bli drept i krig. Faktum er at biologisk er menn mer fysisk egnet i kamp enn biologiske kvinner. Dette er på papiret. Så har jeg og andre menn møtt biologiske kvinner med større baller enn de fleste menn. Dette er et viktig spørsmål og jeg tar opp dette tema for å få nye innspill for å gå dypere i tema. Førstegangstjeneste, fysisk trening, karakterutvikling (dette er et stort pluss) og mulighet for videre utdannelse. Man lærer mye mer enn å bare drepe en potensiell fiende.

Hvorfor er ikke biologiske kvinner etter Norsk lov pålagt å gjøre seg tilgjengelig for en potensiell krig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Iki said:

Kvinner har vel blitt vernepliktige nå?

"I Norge er det fra 1. januar 2015 verneplikt for alle kvinner som er norsk statsborger og født 1. januar 1997 eller senere (gjeldende fra januar 2016)."

Takker. Det var jeg faktisk ikke klar over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Alfred_A skrev (55 minutter siden):

Mulig dette kan provosere noen. For meg som er allerede ved fødsel genetisk dømt, etter Norsk lov, å potensielt bli drept i krig. Faktum er at biologisk er menn mer fysisk egnet i kamp enn biologiske kvinner. Dette er på papiret. Så har jeg og andre menn møtt biologiske kvinner med større baller enn de fleste menn. Dette er et viktig spørsmål og jeg tar opp dette tema for å få nye innspill for å gå dypere i tema. Førstegangstjeneste, fysisk trening, karakterutvikling (dette er et stort pluss) og mulighet for videre utdannelse. Man lærer mye mer enn å bare drepe en potensiell fiende.

Hvorfor er ikke biologiske kvinner etter Norsk lov pålagt å gjøre seg tilgjengelig for en potensiell krig?

Både menn og kvinner har egenskaper som i en krigssituasjon kan være av avgjørende betydning. Jeg har ikke så mye erfaring med miltæret, men har skjønt at det er mye begge kjønnene kan gjøre. Krigen skjer ikke bare på slagmarken. Dessuten burde ikke kvinners styrke undervurderes. Har du tenkt over hvor viktige leger og sykepleiere er? Begge kjønnene er representert i militæret når det kommer til feltsykehus osv.

I Pakistan er flere kvinner jagerflypiloter og det samme i India. Her jeg bor kjører jeg ofte forbi Terningmoen militærleir og det ser ut som at både kvinner og menn gjøre det rimlig bra på fysiske tester.

Svaret på spørsmålet fikk du for øvrig av Gavekort.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...