Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bruker du fremdeles cd-plater eller streamer du?

Boing_80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (2 minutter siden):

Torrents-nedlastinger eller nedlastinger fra Youtube med dertil egnet program (er ikke så opptatt av kvaliteten).

Ellers bare hører jeg på tidligere nedlastet musikk. Har ca. 500 GB med musikk lokalt på disk. Så "ny" musikk for meg kan være kommet ut for 5 år siden.

Jeg må innrømme at jeg gjør det samme, laster ned Youtube musikk som blir konvertert til mp3 via et program. 

Lenke til kommentar

Begge deler. Og litt avhengig av hva du mener med å spille cd-platene.

Jeg har kopiert alle cd platene mine inn på PC`en. Og de blir spillt via ett program (ROON) som også har Tidal integrert slik at jeg på en sømløs måte kan ha spillelister med både lokalt lagret musikk og ting fra Tidal.

Jeg kjøper fremdeles CD plater. Noe mindre enn før, men for å sikre meg å fortsatt ha tilgang til utgivelser så velger jeg å kjøpe det som har blitt spilt mye fra strømmetjenesten. Spesielt når det kommer på tilbud.

Videre er min ("dyre") cd-spiller konfigurert slik at jeg benytter den også til avspilling av media fra PC via en digital inngang på spilleren. Så med andre ord er det ingen lydmessig forskjell på om jeg spiller selve platen eller spiller fra PC med dertil mer sammensatte playlists. Det hender fremdeles at jeg finner frem en fysisk CD og spiller den fra drevet i spilleren, men det er ikke så ofte som før jeg fikk konfigurert cd spilleren til å kunne spille fra PC.

CDr.thumb.jpg.dfa8a7559ca1686b89fb077c1f27811a.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...