Boing_80 Skrevet lørdag kl 11:34 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:34 Hvordan lytter du til musikken din; cd-plate eller streaming? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet lørdag kl 11:45 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:45 Torrents-nedlastinger eller nedlastinger fra Youtube med dertil egnet program (er ikke så opptatt av kvaliteten). Ellers bare hører jeg på tidligere nedlastet musikk. Har ca. 500 GB med musikk lokalt på disk. Så "ny" musikk for meg kan være kommet ut for 5 år siden. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet lørdag kl 11:48 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:48 PaladinNO skrev (2 minutter siden): Torrents-nedlastinger eller nedlastinger fra Youtube med dertil egnet program (er ikke så opptatt av kvaliteten). Ellers bare hører jeg på tidligere nedlastet musikk. Har ca. 500 GB med musikk lokalt på disk. Så "ny" musikk for meg kan være kommet ut for 5 år siden. Jeg må innrømme at jeg gjør det samme, laster ned Youtube musikk som blir konvertert til mp3 via et program. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet lørdag kl 11:49 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:49 Kjøper cd'er og bruker streaming! 😅 Av gammel vane kjøper jeg fortsatt cd'er med favorittbandene og når det kommer noe spennende, men de går rett i hylla og i 99 av 100 tilfeller hører jeg på musikken via Spotify. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet lørdag kl 12:00 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 12:00 Jeg må ærlig innrømme at jeg er såpass dinosaur at jeg hører mest på cd-plater😅 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet søndag kl 09:07 Rapporter Del Skrevet søndag kl 09:07 (endret) Jeg HØRER svært lite på musikk, jeg SER mest på YT-musikkvideoer når jeg først vil 'høre'. 'Bakgrunnslyd' rett inn i øret liker jeg ikke. Og så er det meste jeg hører/ser fra 1700- til 1970-tallet ("Bach til Beatles"). Har IKKE Spotify! Endret søndag kl 09:09 av trikola 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet søndag kl 09:21 Rapporter Del Skrevet søndag kl 09:21 Hadde CDer før, men det ble bare stress. Så nå streamer jeg bare Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet søndag kl 09:23 Rapporter Del Skrevet søndag kl 09:23 YouTubeMusic. Har ikke brukt noe fysisk på nærmere 20 år. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet søndag kl 09:43 Rapporter Del Skrevet søndag kl 09:43 Begge deler. Og litt avhengig av hva du mener med å spille cd-platene. Jeg har kopiert alle cd platene mine inn på PC`en. Og de blir spillt via ett program (ROON) som også har Tidal integrert slik at jeg på en sømløs måte kan ha spillelister med både lokalt lagret musikk og ting fra Tidal. Jeg kjøper fremdeles CD plater. Noe mindre enn før, men for å sikre meg å fortsatt ha tilgang til utgivelser så velger jeg å kjøpe det som har blitt spilt mye fra strømmetjenesten. Spesielt når det kommer på tilbud. Videre er min ("dyre") cd-spiller konfigurert slik at jeg benytter den også til avspilling av media fra PC via en digital inngang på spilleren. Så med andre ord er det ingen lydmessig forskjell på om jeg spiller selve platen eller spiller fra PC med dertil mer sammensatte playlists. Det hender fremdeles at jeg finner frem en fysisk CD og spiller den fra drevet i spilleren, men det er ikke så ofte som før jeg fikk konfigurert cd spilleren til å kunne spille fra PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå