ForTheImperium Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Hvis Russland eller Nord-Korea går helt galematias og skyter alle ICBM raketter mot vesten, USA og Europa. Har vi noen forsvarsmekanisme mot de? Eller blir det en atom holocaust i vesten? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Ja. Vi har ESSI som dekker hele frontlinjen mot Russland. https://en.wikipedia.org/wiki/European_Sky_Shield_Initiative 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Det blir nok atom holocaust verden over, ikke bare vesten. Viten om dette er hovedforsvaret som sådan. Mutualy assured destruction. 2 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november ForTheImperium skrev (12 minutter siden): Hvis Russland eller Nord-Korea går helt galematias og skyter alle ICBM raketter mot vesten, USA og Europa. Har vi noen forsvarsmekanisme mot de? Eller blir det en atom holocaust i vesten? Ingen har et effektivt forsvar mot et fullt angrep med ICBMs fra russland. Mot angrep fra Nord-Korea, trolig noe beskyttelse. Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Gavekort skrev (26 minutter siden): Ja. Vi har ESSI som dekker hele frontlinjen mot Russland. https://en.wikipedia.org/wiki/European_Sky_Shield_Initiative Har vi det? Hvor mye av dette er operativt nå tror du? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Jalla21 skrev (9 minutter siden): Har vi det? Hvor mye av dette er operativt nå tror du? Det finner jeg ingen kilder på, men siden vi snakker mobilt utstyr og veletablert teknologi så vil jeg tro at man får utrettet mye på 2 år. Interceptor SAM har vi hatt lenge av her i Europa. ESSI er mer en opprustning og koordinering. Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november (endret) Gavekort skrev (52 minutter siden): Det finner jeg ingen kilder på, men siden vi snakker mobilt utstyr og veletablert teknologi så vil jeg tro at man får utrettet mye på 2 år. Interceptor SAM har vi hatt lenge av her i Europa. ESSI er mer en opprustning og koordinering. Det er en god grunn til at du ikke finner kilder, for dette er kun planer enn så lenge. Og merk at land som Polen, Frankrike og Italia ikke er med. Polen har sitt system fra USA operativt nå. Krigen i Ukraina har så til de grader vist at vi mangler enheter som kan beskytte oss fra ballistiske missiler. Endret 2. november av Jalla21 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå