Gå til innhold

PC som "konsoll" for små barn... hvilke kontrollere? (og forslag til spill?)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har aldri eid en konsoll, kun PC, men har nå fått barn (5-6 år) som iblant tester å spille litt på mobil osv.

Jeg vurderer sterkt å droppe konsoll og la dem teste å spille litt etter hvert direkte på PC, og da først og fremst teste enten 2-4 player local coop, men har to pc-er, så kan jo spille sammen 1-2 players på hver pc også.

Jeg tenker vel at jeg først og fremst trenger kontrollere som funker på alt som har støtte for PC-kontrollere, men det finnes jo så mange av dem der ute. 

Jeg ønsker meg da 4 kontrollere, to til barna og to til voksne, men trenger jo ikke noe dyre og fancy greier - bare noe som funker og som har noen timers brukstid. Bare et pluss om de har noen form for docking for lading, men vil nok ikke bli brukt altfor mye, så går nok bra uten. Kan heller kjøpe noe mer fancy og dyrere greier dersom dette slår an.

Har dere forslag til gode kontrollere? 

Og har dere forslag til alrighte familiespill 2-4 spillere helt ned i 5-6års alder?
(Vet jo om litt spill til f.eks. Switch (Mario Kart++), men det finnes jo mye rart til PC også...)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...