minim Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden (endret) ifbm VR spilling av Assetto Corsa så opplever jeg innimellom FPS drop/stuttering og eg er nok på grensen til det HWen min klarer. Er det noen enkel måte å "logge" hva som skjer og kunne analysere hvor jeg bør starte oppgraderingene? Jeg får logget til .CSV fil med HWmonitor, men fant ikke noen god måte å "analysere" det på. Er det også noe å hente på å overclocke dette under sånn at jeg kan slippe oppgradering en stund til? CPU Ryzen 7 3700x Mobo Asus ROG CrossHair VIII HERO X570 SSD 960EVO GPU: RTX3070 Meta Quest 3 VR briller Endret 6 timer siden av minim Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) Du får egentlig en god indikator på hva som er flaskehals ved å se på GPU bruk. Ligger GPU på 99-100%, så er det GPU som er flaskehals. Ligger GPU på f,eks 80% bruk, så er det CPU som er flaskehals. Edit: VR er som regel veldig krevende på GPU, så jeg er 99,9% sikker på at det er GPU som er flaskehals her. Endret 5 timer siden av TheKims 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 5 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 5 timer siden TheKims skrev (39 minutter siden): Du får egentlig en god indikator på hva som er flaskehals ved å se på GPU bruk. Ligger GPU på 99-100%, så er det GPU som er flaskehals. Ligger GPU på f,eks 80% bruk, så er det CPU som er flaskehals. Edit: VR er som regel veldig krevende på GPU, så jeg er 99,9% sikker på at det er GPU som er flaskehals her. Du har nok helt rett i det. Kom til at det enkle var det beste og så bare på taskmanageren sin performance skjerm og der ligger GPU i taket. Får se om det er noe å hente på å overclocke den Lenke til kommentar
minim Skrevet 3 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Kjørte en mem overclock på +691MHz og en clock/volt kurve opp i ca 2000Mhz basert på auto funksjonen i afterburner. Hentet inn noe på FPS og synst jeg så mer stabilt 90 FPS som jeg skal ha nå, men average er litt under. Får prøve å kjøre litt, men GPU load er fortsatt som på bildet over så jeg maxer vel ut kortet mitt og bør vel opp på noe bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå