hocanee Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Jeg får allerede mer enn bra nok fps, så 5080 føles totalt meningsløst. 5080 burde hatt 24 GB og 5090 32 etter min mening! 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Sannsynligvis ikke noe poeng. 2 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november (endret) Jeg har en kynisk mistanke om at nVidia øker minnet på 5000-serien først når de lanserer Super-refersh ca. ett til halvannet år senere. De selger nok 5000-kort helt greit ved lansering til nyåret, minne til tross. Men det blir større insentiv å kjøpe Super-kort enn hva som har vært tilfellet med tidligere serier -- det blir som en større lansering enn hva det egentlig er. Og nVidia har nok gjort noen grundige analyser om at de får solgt flere enheter gjennom 5000-serien sin levetid ved å gjøre det sånn. Endret 9. november av Skagen Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november hocanee skrev (På 1.11.2024 den 10:43 AM): Jeg får allerede mer enn bra nok fps Du oppgraderer grafikkortet når du ikke får den fps-en du vil ha. Om du har mer enn bra nok fps er det ingen grunn til å oppgradere til 5080. uavhengig om den kommer med 16,32,64 eller 128 gb ram. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november Er det noen som helst spill som bruker over 24 GB VRAM? Man oppgraderer vel for å få økt ytelse. Black Myth hadde vel i enkelte tester ikke mer enn 85 FPS med DLSS3, så det er ikke slik at det ikke er rom for mer - selvom dog et 4090 holder for sikkert 99% av befolkningen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november NVIDIA kortene klarer seg med mindre VRAM enn AMD. 12GB er ofte nok, og 16GB er vel mer enn konsollene har så trolig nok på RTX 5080. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november On 9.11.2024 at 1:21 PM, Skagen said: Jeg har en kynisk mistanke om at nVidia øker minnet på 5000-serien først når de lanserer Super-refersh ca. ett til halvannet år senere. De selger nok 5000-kort helt greit ved lansering til nyåret, minne til tross. Men det blir større insentiv å kjøpe Super-kort enn hva som har vært tilfellet med tidligere serier -- det blir som en større lansering enn hva det egentlig er. Og nVidia har nok gjort noen grundige analyser om at de får solgt flere enheter gjennom 5000-serien sin levetid ved å gjøre det sånn. Gratulerer, du greide nesten å bruke ordet kynisk på riktig vis. Det er sjeldent. Det kan gå år mellom hver gang. Kanskje det er håp for menneskeheten. 1 hour ago, Donkey Kong said: Du oppgraderer grafikkortet når du ikke får den fps-en du vil ha. Om du har mer enn bra nok fps er det ingen grunn til å oppgradere til 5080. uavhengig om den kommer med 16,32,64 eller 128 gb ram. Det er bedre å oppgradere etter lansering av nye funksjoner som man har bruk for. Skjermkortet er mer enn FPS-maskin. Hvis man kjøper tilfeldig etter ytelse kan det være at man ikke får kjøpt kort når det kommer ny funksjonalitet man virkelig trenger. Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 15. november Forfatter Del Skrevet 15. november 6 hours ago, MrL said: Er det noen som helst spill som bruker over 24 GB VRAM? Man oppgraderer vel for å få økt ytelse. Black Myth hadde vel i enkelte tester ikke mer enn 85 FPS med DLSS3, så det er ikke slik at det ikke er rom for mer - selvom dog et 4090 holder for sikkert 99% av befolkningen. Nei, men avatar med full ray tracing 4K slukte nesten opp mot 15 GB og da begynner man å farlig nærme seg grensa Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november (endret) hocanee skrev (26 minutter siden): Nei, men avatar med full ray tracing 4K slukte nesten opp mot 15 GB og da begynner man å farlig nærme seg grensa 15 GB er jo ikke i nærheten.. Endret 15. november av MrL Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 15. november Forfatter Del Skrevet 15. november 4 hours ago, MrL said: 15 GB er jo ikke i nærheten.. Dersom man har 16 er det Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. november Del Skrevet 15. november (endret) For f.eks RTX 4080 Super så vil jeg si at 16GB er nok selv for 4k skjerm. https://www.techspot.com/review/2856-how-much-vram-pc-gaming/#:~:text=For those gaming at 4K%2C you will want,least 16GB of VRAM to ensure optimal performance. Endret 15. november av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå