Gå til innhold

Politikernes intellektuelle, emosjonelle og sjels relaterte evner bør testes

Anbefalte innlegg

Morromann skrev (8 timer siden):

Det er også slik at tester som lages for å se om hvordan man blir en god leder er lagt opp til en mal hvor det faktisk er de med sterkest psykopatiske trekk som får høyest score og hvor empati ikke anses som noen god egenskap:omg:. Ganske skremmende faktisk.

Interresant, har du en refferanse så jeg kan se litt nærmere på det? Gjort litt research på dette med ledelse, arbeidsmiljø og effektivitet, samt pro-sosiale egenskaper.

Mener jeg konkluderte med at i jobber som ikke er rutinebaserte, så er en leder som ser, annerkjenner og motiverer sine ansatte, samt åpner for et godt arbeidsmiljø, også økonomisk lønnsomt.

men jeg kan jo selvfølgelig ha basert konklusjonen på feil forskning og teori, eller feiltolket materialet.

————

er ikke meningen å ignorere noen her altså, men er litt hektisk om dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (11 timer siden):

Hva med å teste menneskers evne til empati?

Tenker du på politikere? Folk har jo sin fulle rett til å stemme 100% egoistisk, så da må vel politikere også få lov til å ha lav empati. Man stemmer jo uansett vanligvis på et partiprogram, ikke en politiker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (22 timer siden):

Interresant, har du en refferanse så jeg kan se litt nærmere på det? Gjort litt research på dette med ledelse, arbeidsmiljø og effektivitet, samt pro-sosiale egenskaper.

Mener jeg konkluderte med at i jobber som ikke er rutinebaserte, så er en leder som ser, annerkjenner og motiverer sine ansatte, samt åpner for et godt arbeidsmiljø, også økonomisk lønnsomt.

men jeg kan jo selvfølgelig ha basert konklusjonen på feil forskning og teori, eller feiltolket materialet.

Vel, jeg har det fra bekjente som har sett disse testene så jeg kan moderere meg til at det må tas med en klype salt men det vil desverre ikke overraske meg og forklare en god del.

frohmage skrev (19 timer siden):

Tenker du på politikere? Folk har jo sin fulle rett til å stemme 100% egoistisk, så da må vel politikere også få lov til å ha lav empati. 

Menner du virkelig i fullt alvor at mennesker som tar på seg vervet å STYRE over andre mennesker ikke skal ha empati. De fleste mennesker mer eller mindre har empati i seg men få om noen er 100% altruistiske. Men hva kaller man et menneske som er totalt blottet for alt som heter empati? Hva er betegnelsen på et menneske som ikke har noe empati i seg overhodet. Et slikt menneske er det man kaller en psykopat. Og jeg føler meg absolutt ikke avslappet med tanke på om det sitter psykopater med makt over meg og oss andre. Og det bør ikke du heller være. Ingen bør slå seg til ro med at psykopater har kontroll over en.

frohmage skrev (19 timer siden):

Man stemmer jo uansett vanligvis på et partiprogram, ikke en politiker.

Og hvordan blir det når en psykopat her seilet helt til toppen og valgt seg ut sine medarbeidere? Hva slags folk tror du psykopaten peker seg ut som medarbeidere?

Og jeg snakker ikke om vanlige egoister her; de har vanligvis litt empati i seg; jeg snakker om psykopater. Mennesker som liker å manipulere og utnytte andre mennesker for å oppnå sine mål og har ingen sperrer på hvordan han/hun/hen skal gjøre dette.

Endret av Morromann
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Menner du virkelig i fullt alvor at mennesker som tar på seg vervet å STYRE over andre mennesker ikke skal ha empati.

Nei, men jeg mener at de bør få lov til det. Akkurat som at velgerne må få lov til å stemme på psykopater, om de ønsker det.

Morromann skrev (3 timer siden):

Og hvordan blir det når en psykopat her seilet helt til toppen og valgt seg ut sine medarbeidere? Hva slags folk tror du psykopaten peker seg ut som medarbeidere?

Det vil jo snart vise seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...