DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Martelè skrev (4 timer siden): Majoriteten i vestlige samfunn er uenige med deg Casey skrev (4 timer siden): Hvor har du det fra? Studier viser det. En majoritet av europeere tilbakeviser "all videre muslimsk innvandring", f.eks. Altså hakket mer kategorisk enn det jeg selv ville sagt, selv om jeg er skeptisk til Islam. Kristendom utgjør ingen fare i Europa per 2024, faktisk har kristne land i vesten blitt til verdens flotteste demokratier. Mens vi har ikke et eneste skikkelig blomstrende muslimsk demokrati, til tross for 50+ muslimske land. Har du gjort deg noen tanker hvofor? 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (9 minutter siden): Og det gjør du ved å vise til noen figurer i utlandet, javel. Joda, enkelte på ytre ytre høyre er imot jødene. Et eksempel i Norge er denne Lysglimt som representerer det marginale partiet Alliansen. Og historisk sett så er det definitivt ytre høyre som i Europa har stått for de verste forbrytelsene mot jødene. Men nå opplever jødene hatet fra muslimer og "venstreorienterte". Det må vi ta på alvor. Jødehatet på ytre høyre må tas med minst like mye alvor, siden det er så mange av dem. https://fathomjournal.org/the-jews-are-guilty-christian-antisemitism-in-contemporary-america2/ Lenke til kommentar
Casey Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): Studier viser det. En majoritet av europeere tilbakeviser "all videre muslimsk innvandring", f.eks. Altså hakket mer kategorisk enn det jeg selv ville sagt, selv om jeg er skeptisk til Islam. Kristendom utgjør ingen fare i Europa per 2024, faktisk har kristne land i vesten blitt til verdens flotteste demokratier. Mens vi har ikke et eneste skikkelig blomstrende muslimsk demokrati, til tross for 50+ muslimske land. Har du gjort deg noen tanker hvofor? Hvilek studier er det du viser til? USA er på full fart bort fra demokratiet, styrt av kristendommens svar på IS. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Casey skrev (8 minutter siden): Hvilek studier er det du viser til? USA er på full fart bort fra demokratiet, styrt av kristendommens svar på IS. Takk som spør! Feks denne: "According to a survey by the British think tank Chatham House administered to 10,000 citizens from 10 European countries, 64% of Belgians, 65% of Austrians and 71% of Polish nationals want to put an immediate end to to all immigration from countries where the majority of the population is Muslim. Only in Spain (41%) and in the United Kingdom (47%) were most respondents opposed to any Muslim immigration. On average, 55% of Europeans agree with the statement that all immigration from Muslim countries should be stopped. 20% of respondents disagree while 25% of them agree nor disagree. These results indicate that the fear of Muslim immigration is not confined to the United States" https://migrant-integration.ec.europa.eu/news/europe-eu-citizens-want-stop-immigration-muslim-countries_en Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden GP950mAh skrev (11 timer siden): Vi er det, Norge er grunnlovsfestet kristent land og flertallet av nordmenn tilhører kristne trossamfunn Feil. Og feil. 2 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Liker ikke utvecklingen i USA men att jämföra med IS eller att kristendomen är jämförbar med islam politiskt sätt är helt enkelt absurt. Är ju helt förjävligt det som sker i Iran med tanke på kvinners rättigheter (och jag antar i flera andra muslimska länder). 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Orion666 skrev (48 minutter siden): Feil. Og feil. Det er ikke feil https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17/KAPITTEL_1-4#KAPITTEL_1-4 § 2. Verdigrunnlaget forblir vår kristne og humanistiske arv. Denne Grunnlov skal sikre demokratiet, rettsstaten og menneskerettighetene. § 16. Alle innbyggere i riket har fri religionsutøvelse. Den norske kirke, en evangelisk-luthersk kirke, forblir Norges folkekirke og understøttes som sådan av staten. Nærmere bestemmelser om Kirkens ordning fastsettes ved Lov. Alle tros- og livssynssamfunn skal understøttes på lik linje. 62,6 % av befolkningen var medlemmer av Den norske kirke ved utgangen av 2023 Siste tall for 2022 viser 700 000 medlemmer, som er en økning på om lag 20 000 medlemmer fra året før. Medlemstallet i 2022 svarer til om lag 13 prosent av Norges befolkning. Blant tros- og livssynssamfunn utenfor Den norske kirke er det flest medlemmer i kristne samfunn, med over 374 000 medlemmer. Endret 1 time siden av GP950mAh Lenke til kommentar
Casey Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (12 minutter siden): Takk som spør! Feks denne: "According to a survey by the British think tank Chatham House administered to 10,000 citizens from 10 European countries, 64% of Belgians, 65% of Austrians and 71% of Polish nationals want to put an immediate end to to all immigration from countries where the majority of the population is Muslim. Only in Spain (41%) and in the United Kingdom (47%) were most respondents opposed to any Muslim immigration. On average, 55% of Europeans agree with the statement that all immigration from Muslim countries should be stopped. 20% of respondents disagree while 25% of them agree nor disagree. These results indicate that the fear of Muslim immigration is not confined to the United States" https://migrant-integration.ec.europa.eu/news/europe-eu-citizens-want-stop-immigration-muslim-countries_en Det der er spørsmål om innbyggere i landene vil ha innvandring eller ikke, ikke relatert til det jeg omtalte. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Casey skrev (7 minutter siden): Det der er spørsmål om innbyggere i landene vil ha innvandring eller ikke, ikke relatert til det jeg omtalte. Mesteparten av europere tilbakeviser ALL videre muslimsk innvandring. Akkurat som jeg sa. Enda mer kategorisk enn det jeg selv mener. Ingen har noe imot at det kommer folk fra Sør-amerika, Japan, Thailand, Philippinene, Australia, New Zealand, Nord-amerika, Latin-Amerika osv. Så lenge man har kapsitet. Endret 1 time siden av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Det var kristen tankegang som brakte demokrati og menneskerettigheter til europa i utgangspunktet. 1 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (12 minutter siden): Mesteparten av europere tilbakeviser ALL videre muslimsk innvandring. Akkurat som jeg sa. Enda mer kategorisk enn det jeg selv mener. Ingen har noe imot at det kommer folk fra Sør-amerika, Japan, Thailand, Philippinene, Australia, New Zealand, Nord-amerika, Latin-Amerika osv. Så lenge man har kapsitet. Pussig at ytre høyre er så mot muslimsk innvandring, siden de selv deler tankegodset til islamistene. 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Tussi skrev (7 minutter siden): Det var kristen tankegang som brakte demokrati og menneskerettigheter til europa i utgangspunktet. Nei, det var det opplysningstiden og frigjøringen fra det religiøse åk som gjorde. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Casey skrev (8 minutter siden): Pussig at ytre høyre er så mot muslimsk innvandring, siden de selv deler tankegodset til islamistene. Så ytre høyre = majoriteten av Europa? Nå bare tøv-kverrulerer du. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (13 minutter siden): Så ytre høyre = majoriteten av Europa? Nå bare tøv-kverrulerer du. Det gjør han alltid.... 3 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (11 minutter siden): Så ytre høyre = majoriteten av Europa? Nå bare tøv-kverrulerer du. Leste du ikke det jeg skrev? Jeg synes bare at det ganske så pussig at folk flokker rundt ytre høyre med begrunnelse islamsk innvandring, all den tid ytre høyre og islamistene deler det samme antivestlige tankegodset. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Casey skrev (3 minutter siden): Leste du ikke det jeg skrev? Jeg synes bare at det ganske så pussig at folk flokker rundt ytre høyre med begrunnelse islamsk innvandring, all den tid ytre høyre og islamistene deler det samme antivestlige tankegodset. Jeg leste, men det gir ingen mening. Ifølge deg så blir en majoritet av Europas befolkning "ytre høyre" fordi de sier kategorisk nei til all videre muslimsk innvandring. Da må du jo heller spørre deg hvorfor det har blitt slik. 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 48 minutter siden Del Skrevet 48 minutter siden DukeNukem3d skrev (13 minutter siden): Jeg leste, men det gir ingen mening. Ifølge deg så blir en majoritet av Europas befolkning "ytre høyre" fordi de sier kategorisk nei til all videre muslimsk innvandring. Da må du jo heller spørre deg hvorfor det har blitt slik. Du har tungt for det.... Jeg sier at jeg synes at det er pussig at folk flokker rundt disse konservative, og at de konservative selv er så mot muslimsk innvandring, all den tid de konservative deler samme antivestlige tankegodset som islamistene. Skjønte du det nå? Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 40 minutter siden Del Skrevet 40 minutter siden Casey skrev (5 minutter siden): Du har tungt for det.... Jeg sier at jeg synes at det er pussig at folk flokker rundt disse konservative, og at de konservative selv er så mot muslimsk innvandring, all den tid de konservative deler samme antivestlige tankegodset som islamistene. Skjønte du det nå? Kristne er ikke antivestlige, det er nettopp fordi vi ønsker å ivareta folkestyret og frihetene slik som ytringsfrihet, trosfrihet som islamistene er imot at vi ønsker en streng asyl og flyktningspolitikk. Sammenligningen din er bare et dårlig forsøk på sverting, som ikke gir noen mening utenfor din alternative virkelighet. 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden Casey skrev (16 minutter siden): Jeg sier at jeg synes at det er pussig at folk flokker rundt disse konservative, og at de konservative selv er så mot muslimsk innvandring, all den tid de konservative deler samme antivestlige tankegodset som islamistene. Skjønte du det nå? Ja, du synes det er pussig. Men jeg forstår veldig godt at folk synes det er på tide å sette foten ned. 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 12 minutter siden Del Skrevet 12 minutter siden GP950mAh skrev (1 time siden): Det er ikke feil https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17/KAPITTEL_1-4#KAPITTEL_1-4 § 2. Verdigrunnlaget forblir vår kristne og humanistiske arv. Denne Grunnlov skal sikre demokratiet, rettsstaten og menneskerettighetene. § 16. Alle innbyggere i riket har fri religionsutøvelse. Den norske kirke, en evangelisk-luthersk kirke, forblir Norges folkekirke og understøttes som sådan av staten. Nærmere bestemmelser om Kirkens ordning fastsettes ved Lov. Alle tros- og livssynssamfunn skal understøttes på lik linje. 62,6 % av befolkningen var medlemmer av Den norske kirke ved utgangen av 2023 Siste tall for 2022 viser 700 000 medlemmer, som er en økning på om lag 20 000 medlemmer fra året før. Medlemstallet i 2022 svarer til om lag 13 prosent av Norges befolkning. Blant tros- og livssynssamfunn utenfor Den norske kirke er det flest medlemmer i kristne samfunn, med over 374 000 medlemmer. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Statskirke Norge har ikke lenger statskirke. https://www.nrk.no/nyheter/21-prosent-av-befolkningen-kaller-seg-personlig-kristne-1.16816467 21% av befolkningen kaller seg personlig kristne. Et stort antall nordmenn er meldt inn i statskirke av foreldrene ved dåp, men er ikke kristne. Du tar feil på begge punkter. Fakta er fakta. Sov godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå