MrL Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Orion666 skrev (11 minutter siden): Her tar du som utgangspunkt at ingen av disse er medlemmer i kirken. Jeg tror antallet som ikke er medlem av kirken er langt lavere og at det blir dobbeltrapportering. Vi har også litt pengeinsentiver som slår inn og forårsaker dette: https://www.nrk.no/nyheter/medlemsjuks-i-oslo-katolske-kirke-1.12021644 Den katolske kirken gikk gjennom telefonkatalogen og meldte selv inn alle med polskklingende navn. Absolutt. Mitt raske poeng var at selv om vi var godtroende og regnet alle som "kristne"(altså ikke er bare er medlem, men tror på gud) har vi fortsatt ikke flertall. Både medlemsjuks og faktisk gudetro blant medlemmene vil nok gjøre andelen langt mindre. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (1 time siden): Kristendom har sprunget ut til å bli de flotteste demokratiene i verden. De flotte demokratiene har nok mer med opplysningstiden å gjøre, om noe så var kristendommen antageligvis mer som en bremsekloss for disse flotte demokratiene. DukeNukem3d skrev (1 time siden): Det hadde nok neppe vært mulig hvis barbaren Muhammed var en profet for oss, så ærlige må man være. Ideer = konsekvenser. Det var akkurat de barbariske ideene fra abrahamittisk religion som måtte bekjempes, jeg fatter ikke helt hvorfor du tror kristendom har vært en bygger av demokrati i vesten, men noe barbarisk i midtøsten, de er faktisk ordrett nesten helt like disse religionene, at vår religion er blitt tam er mye pga opplysningstiden, en periode islam kanskje ikke har hatt, hvertfall ikke de siste 1100-1200 årene. 2 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Orion666 skrev (20 minutter siden): Jeg tror Du tror ikke, du dikter opp din egen virkelighet igjen. Noe annet kan du jo ikke, for i den virkelige verden er det slik at flertallet er medlemmer av kristne trossamfunn og tror på Gud. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden MrL skrev (12 minutter siden): Absolutt. Mitt raske poeng var at selv om vi var godtroende og regnet alle som "kristne"(altså ikke er bare er medlem, men tror på gud) har vi fortsatt ikke flertall. Både medlemsjuks og faktisk gudetro blant medlemmene vil nok gjøre andelen langt mindre. Jeg forstår det. Vi to er helt enige. 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 9 minutes ago, GP950mAh said: Du tror ikke, du dikter opp din egen virkelighet igjen. Noe annet kan du jo ikke, for i den virkelige verden er det slik at flertallet er medlemmer av kristne trossamfunn og tror på Gud. Vad händer med kristna som ljuger? Eller kan man klara sig om man helt enkelt ikke skjønner vad det är man påstår? 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (Akkurat nå): Vad händer med kristna som ljuger? Eller kan man klara sig om man helt enkelt ikke skjønner vad det är man påstår? Jeg lyver ikke, imotsetning til ateistene her inne som dikter opp sin egen virkelighet når den faktiske virkeligheten ikke passer dem. Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Just now, GP950mAh said: Jeg lyver ikke, imotsetning til ateistene her inne som dikter opp sin egen virkelighet når den faktiske virkeligheten ikke passer dem. Vi andra har kommet med referenanser på det vi påstår. Du säger att vi har fel utan att komma upp med några referenser. Det är barnehage logik att då förstå att det då är du som dikter opp din verklighet och inte vi. 3 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden GP950mAh skrev (3 timer siden): Ateistene tror på fantasier, kristne og andre religiøse tror på religionen som er bevist av vitenskapen. Dette kan du selvfølgelig dokumentere og vise til uavhengige vitenskapelige kilder?. Neste påstand er vel at guds eksistens er bevist av vitenskapen og dokumentasjonen er noen kristne blogger eller innlegg på kristne nettsider, dette har jeg nemlig sett før... 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, El burro said: Dette kan du selvfølgelig dokumentere og vise til uavhengige vitenskapelige kilder?. Neste påstand er vel at guds eksistens er bevist av vitenskapen og dokumentasjonen er noen kristne blogger eller innlegg på kristne nettsider, dette har jeg nemlig sett før... Bare spør han om hvor gammel jorden er, så får du at svaret er 6000 år fordi "de har regnet det ut fra Bibelen". Så vet du hva du har med å gjøre. 2 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (26 minutter siden): Vi andra har kommet med referenanser på det vi påstår. Du säger att vi har fel utan att komma upp med några referenser. Og jeg har kommentert og kommet med kilder på hvorfor disse er feil og diktet opp. El burro skrev (27 minutter siden): Dette kan du selvfølgelig dokumentere og vise til uavhengige vitenskapelige kilder?. Neste påstand er vel at guds eksistens er bevist av vitenskapen og dokumentasjonen er noen kristne blogger eller innlegg på kristne nettsider, dette har jeg nemlig sett før... Det er ikke kristne blogger som har kommet frem til det, det er uavhengige forskere ved anerkjente universiteter. At ateistene benekter vitenskapen er nå så, det endrer ikke fakta. Bing123 skrev (26 minutter siden): Bare spør han om hvor gammel jorden er, så får du at svaret er 6000 år fordi "de har regnet det ut fra Bibelen". Så vet du hva du har med å gjøre. Det står ingen eksakt dato for når jorden ble skapt i Bibelen. Driver du og dikter opp ting akkurat som resten av ateistene her inn nå? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Religionsfrihet er unødvendig. Selvfølgelig skal du få tro på hva du vil – det er umulig å hindre noen i å ha sin tro. Poenget med "religionsfrihet" er at det gir spesielle rettigheter og unntak for noen, basert på deres tro. For meg blir det feil. Hvis du og andre trosfeller ønsker å følge et system av tro, verdier og praksis, så skal dere selvsagt ha frihet til det – men kun innenfor de samme reglene som gjelder for alle andre. Vi har i dag nok frihet til at religionsfrihet fremstår som en vits. Det er ingen behov for en særskilt beskyttelse av noe som allerede er fullt lovlig. I de få tilfellene der praksis bryter med loven, bør loven stå over retten til å utføre den handlingen. Vi trenger derfor ikke religionsfrihet. 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Just now, GP950mAh said: Og jeg har kommentert og kommet med kilder på hvorfor disse er feil og diktet opp. Du har ju inte gjort det ... Nu är datan fra SSB, Norska kirken och den andra studien inte bara gamla utan också feil og diktet opp. 😀 2 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden GP950mAh skrev (4 minutter siden): Det er ikke kristne blogger som har kommet frem til det, det er uavhengige forskere ved anerkjente universiteter. At ateistene benekter vitenskapen er nå så, det endrer ikke fakta. Kom med dokumentasjon fra troverdige kilder da, dette høres mer ut som ønsketenkning og forsøk på å lure seg selv. Hvis vitenskapen hadde bevist at det eksisterer en eller en annen form for guder så ville det blitt en verdenssensasjon uten like, til dags dato så er INGEN som har bevist hverken guders eksistens eller at noen av verdensreligionene er sanne. Er derfor det kalles TRO og ikke VITEN. Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden rozon skrev (5 minutter siden): Religionsfrihet er unødvendig. Det er nødvendig, akkurat som ytringsfrihet, forsamlingsfrihet, pressefrihet og mange andre friheter er det og trenger særskilt beskyttelse for å hindre at de vannes ut og svekkes over tid Det er allerede forsøk fra særinteresser som ønsker nettopp det, derfor må den beholdes og styrkes. Heldigvis er det slik at det er frivillig å bo i land med disse frihetene, så dere som plages sånn av det kan når som helst flytte. Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 12 minutes ago, GP950mAh said: Det står ingen eksakt dato for når jorden ble skapt i Bibelen. Driver du og dikter opp ting akkurat som resten av ateistene her inn nå? Nå tror jeg det er på tide du begynner å kalle på Jesus, for du trenger hjelp. Her er det du svarte på: Quote ... fordi "de har regnet det ut fra Bibelen" Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Tror det viktigaste friheten för GP950mAh er frihet fra at poste kilder och friheten at påstå vad som helst 😀 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden rozon skrev (14 minutter siden): Religionsfrihet er unødvendig. Selvfølgelig skal du få tro på hva du vil – det er umulig å hindre noen i å ha sin tro. Poenget med "religionsfrihet" er at det gir spesielle rettigheter og unntak for noen, basert på deres tro. For meg blir det feil. Hvis du og andre trosfeller ønsker å følge et system av tro, verdier og praksis, så skal dere selvsagt ha frihet til det – men kun innenfor de samme reglene som gjelder for alle andre. Vi har i dag nok frihet til at religionsfrihet fremstår som en vits. Det er ingen behov for en særskilt beskyttelse av noe som allerede er fullt lovlig. I de få tilfellene der praksis bryter med loven, bør loven stå over retten til å utføre den handlingen. Vi trenger derfor ikke religionsfrihet. Vi har ikke full religionsfrihet lengre. Hvis jeg, som voksen kvinne, oppsøker min pastor på mitt initiativ, for å be om forbønn fordi jeg ikke ønsker å leve med min legning, men bli heteroseksuell, og min pastor går med på det som var min forespørsel, så kan han få fengselsstraff. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (2 minutter siden): Tror det viktigaste friheten för GP950mAh er frihet fra at poste kilder och friheten at påstå vad som helst 😀 Det viktigeste med religionsfrihet er frihet fra religion. At det ikke skal være noe statfestet som gjør at vi som nasjon tilhører kristendommen, islam, hinduismen eller annet - men at alle må få tro eller ha et fravær av tro akuratt som det måtte passe dem best. Forøvrig så virker det som om noen her tror at om man gjentar en løgn eller en kirsebærplukket kilde mange nok ganger, så blir det en objektiv sannhet. Det er smått komisk å lese gjennom denne tråden å komme til siste side når man har fått repetisjonene servert på rekke og rad, side etter side. Jeg har forresten lest noe lignende angående en tråd om vindkraft og europa fra samme bruker.. så det er ikke et engangstilfelle. 2 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (9 minutter siden): Tror det viktigaste friheten för GP950mAh er frihet fra at poste kilder och friheten at påstå vad som helst 😀 Jeg har postet kilder og argumentert ut ifra disse. Kutt ut løgnene og persondebatten din nå. Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 57 minutter siden Del Skrevet 57 minutter siden (endret) 8 minutes ago, GP950mAh said: Jeg har postet kilder og argumentert ut ifra disse. Kutt ut løgnene og persondebatten din nå. Kan du ikke posta dem en gang till då? Jag må ha missat dem. edit: Hittade dem tror jag. De visar ju inte det du påstår. Endret 52 minutter siden av fredrik2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå