DetteErBareMinMening Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november (endret) Frihet er noe av det mest fantastiske for oss mennesker. Som er så heldige å leve i frie, demokratiske land som Norge. Vi elsker det og vil verne om frihet for både oss selv, vår familie og vårt land Norge. Religionsfrihet er på mange måter det motsatte etter min mening. Fordi noen religioner går så langt i å forkynne rett og slett slaveri og underkastelse. Direkte hat mot enkelte grupper, kvinner, homofile osv.....dette går våre myndigheter med på at de får drive med fra moskeen, med STATSSTØTTE. Fordi de tror det er det som er religionsfrihet.... Selvmotsigelsen er åpenbar. Den importerte imamen fra Langtvekkistan kan stå i moskeen i Norge og snakke om hvordan kvinner og homofile bør undertrykkes i henhold til islam. Fullt vitende om at den type undertrykkelse bryter FNs menneskerettigheter på det groveste. Men imamen er ikke dum. Han vet samtidig at hvis dette blir påpekt og et problem for han og muslimer, så kan han bare dra trumfkortet: Religionsfrihet. "Jeg er fri til å hate både deg og hvem jeg vil så mye jeg vil i min egen religion" sier imamen....Og da blir det stille fra både våre myndigheter i Norge og FN. Har religionsfriheten gått for langt? Bør den innskrenkes? Jeg tror det er på høy tid å se på hvor langt religionsfrihet bør få lov til å rekke i et moderne demokrati som Norge. Endret 1. november av DetteErBareMinMening 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november DetteErBareMinMening skrev (5 timer siden): Har religionsfriheten gått for langt? Bør den innskrenkes? Nei, religionsfriheten er en ukrenkelig menneskerett som skal beskyttes slik den gjøres idag gjennom vår grunnlov og gjennom menneskerettighetene. 2 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 1. november Forfatter Del Skrevet 1. november GP950mAh skrev (8 timer siden): Nei, religionsfriheten er en ukrenkelig menneskerett som skal beskyttes slik den gjøres idag gjennom vår grunnlov og gjennom menneskerettighetene. Men er det ikke rart at man innenfor religionen (som er beskyttet av EMK) står fritt til å predike og oppfordre til å bryte mange andre menneskerettigheter? Da har beskyttelsen av religion gått for langt etter min mening. 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november (endret) Problemet er etter min mening ikke det at "beskyttelsen av religion gått for langt", men heller det at det er tilført landet religioner der enkelte grupper har funnet svakheter med religionsfriheten og hvordan denne åpenlyst kan utnyttes. OT: Hørte en gang om at det for lenge siden - typ. over hundre år siden - hette seg den gang at det "i Norge er religionsfrihet for alle kristne". Endret 1. november av geir__hk Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden geir__hk skrev (På 1.11.2024 den 5:29 PM): Problemet er etter min mening ikke det at "beskyttelsen av religion gått for langt", men heller det at det er tilført landet religioner der enkelte grupper har funnet svakheter med religionsfriheten og hvordan denne åpenlyst kan utnyttes. OT: Hørte en gang om at det for lenge siden - typ. over hundre år siden - hette seg den gang at det "i Norge er religionsfrihet for alle kristne". Vi tilfører landet religioner hele tiden. Med flyktninger og andre vi får til Norge. Islam er religionen som har vist seg å ta seg mest til rette i vårt naive og stakkarslige blåøyde sosialdemokrati. Det er som vi henter blodtørstige ulver til innhegniningen av sauer noen ganger... Da må Stortinget, som vedtar lover i Norge, snart vurdere å se litt nærmere på religionsfriheten. Bør vi tillate hva slags menneskesyn som helst? Under dekke av religion? Eller kan vi stille litt krav til islam også? Selv om det er en religion? Vi kan begynne med å debattere steining og halshugging av kvinner og homofile f.eks. På Stortinget. Syns vi denslags holdninger bør kunne påberope seg "religionsfrihet" ? 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden DetteErBareMinMening skrev (På 1.11.2024 den 1:43 AM): Har religionsfriheten gått for langt? Bør den innskrenkes? Hvorfor bry seg? Tilbe gjerne en lodott for meg. 1 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden Orion666 skrev (15 minutter siden): Hvorfor bry seg? Tilbe gjerne en lodott for meg. Forsåvidt enig i det. Hvis religion var så ufarlig. Men det er den ikke dessverre. Vi har en forpliktelse som mennesker til å bry oss når religionen forteller hvem som bør drepes, steines, henges osv...... Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Bring kristendommen tilbake, og forby Islam og muslimske flyktninger 1 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden (endret) Martelè skrev (11 minutter siden): Bring kristendommen tilbake, og forby Islam og muslimske flyktninger Ja, men kristendommen må også iføres rammer og kraftig tau og seletøy. Vi kan ikke drepe homofile fordi " det står ditt og datt i bibelen". Eller tillate Jehovas Vitner å diskriminere på det groveste. Vi er i 2024 nå. Snart 2025 faktisk. Endret 15 timer siden av DetteErBareMinMening Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden DetteErBareMinMening skrev (39 minutter siden): Forsåvidt enig i det. Hvis religion var så ufarlig. Men det er den ikke dessverre. Den er det hvis ingen bryr seg. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Martelè skrev (40 minutter siden): Bring kristendommen tilbake, og forby Islam og muslimske flyktninger Nei. 3 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 14 timer siden Forfatter Del Skrevet 14 timer siden (endret) Orion666 skrev (31 minutter siden): Den er det hvis ingen bryr seg. Det er litt ønsketenkning. Når vi vet at IS kastet homofile utfor stup og høye bygninger. Da bryr de seg vil jeg påstå. Da må vi også bry oss. Om menneskerettigheter osv... Antireligiøse utgjør på mange måter vernet mot brudd på menneskerettigheter. Og det må vi være oss bevisst. Endret 14 timer siden av DetteErBareMinMening 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) DetteErBareMinMening skrev (3 timer siden): Ja, men kristendommen må også iføres rammer og kraftig tau og seletøy. Vi kan ikke drepe homofile fordi " det står ditt og datt i bibelen". Eller tillate Jehovas Vitner å diskriminere på det groveste. Vi er i 2024 nå. Snart 2025 faktisk. Man må være totalt idiot om man mener kristne har oppført seg slik i moderne vestlige land i nylige tider. Om du uansett skulle finne borderline ikke-eksistensielle tilfeller, så er det av ubetydelig skala. Islam er mye verre Endret 12 timer siden av Martelè Mindre krassere ordvalg 2 1 Lenke til kommentar
Mars2029 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Nå aner jeg ikke hva som inngår i begrepet religionsfrihet i Norge, men er definitivt enig i at religioner ikke burde få noen spesialbehandling. Lover og regler må være likt for alle. 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden DetteErBareMinMening skrev (7 timer siden): Det er litt ønsketenkning. Når vi vet at IS kastet homofile utfor stup og høye bygninger. Da bryr de seg vil jeg påstå. Da må vi også bry oss. Om menneskerettigheter osv... Antireligiøse utgjør på mange måter vernet mot brudd på menneskerettigheter. Og det må vi være oss bevisst. Jeg er jo enig med deg. Min tanke er at heller ikke de som potensielt vurderer f.eks IS bare ikke bryr seg, men heller bare jobber for et bedre liv for seg selv og de rundt seg. Pay it forward i stedet for payback. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Martelè skrev (6 timer siden): Man må være totalt idiot om man mener kristne har oppført seg slik i moderne vestlige land i nylige tider. Om du uansett skulle finne borderline ikke-eksistensielle tilfeller, så er det av ubetydelig skala. Islam er mye verre I mine øyne er ikke amerikanske evangelister ekte kristne, men i deres egne øyne er det de som er de ekte kristne. De er litt som IS, bare på «det andre laget». 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) DetteErBareMinMening skrev (12 timer siden): Da må Stortinget, som vedtar lover i Norge, snart vurdere å se litt nærmere på religionsfriheten. Bør vi tillate hva slags menneskesyn som helst? Under dekke av religion? Eller kan vi stille litt krav til islam også? Selv om det er en religion? Stortinget kan ikke blande seg inn i trossamfunns teologi, det er deres indre sfære og det du foreslår vil bryte med grunnloven og menneskerettighetene. Det er ikke forbudt å ha meninger i vestlige, liberale demokratier. Orion666 skrev (3 timer siden): I mine øyne er ikke amerikanske evangelister ekte kristne, men i deres egne øyne er det de som er de ekte kristne. De er litt som IS, bare på «det andre laget». Det er nettopp evangeliske kristne som er de mest kristne og mener at bibelen skal følges bokstavlig. Det i mosetning til liberale kirker som er mindre opptatt av Bibelen og mer opptatt av å være politisk korrekte. Endret 3 timer siden av GP950mAh 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Vil også tilføye at selv om jeg mener at religiøse skal tilpasse seg moderne tider og ikke utøve ondt, så er jeg imot at samfunnet skal diktere hvordan en religion skal være. Er du kristen, så må du godta reglene i systemet. Samme med utenforstående; deres politisk korrektighet får ikke lov til å omskrive Bibelen etc 1 Lenke til kommentar
Casey Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden GP950mAh skrev (15 minutter siden): Stortinget kan ikke blande seg inn i trossamfunns teologi, det er deres indre sfære og det du foreslår vil bryte med grunnloven og menneskerettighetene. Det er ikke forbudt å ha meninger i vestlige, liberale demokratier. Det er nettopp evangeliske kristne som er de mest kristne og mener at bibelen skal følges bokstavlig. Det i mosetning til liberale kirker som er mindre opptatt av Bibelen og mer opptatt av å være politisk korrekte. Det er ingen forskjell lengre på evangelisk kristne og IS. Samme ulla. 2 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Casey skrev (Akkurat nå): Det er ingen forskjell lengre på evangelisk kristne og IS. Samme ulla. Tøv. Evangeliske kristne respekterer demokrati og ønsker ikke å hive folk fra hustakene eller ta livet av folk de er uenige med. imotsetning til IS eller militante ateister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå