stamkunde Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober forbruk 0,65. Peugeot. Bør jeg går for det? Har bensin bil mindre ekstra utgifter, reparasjon kontra diesel biler? Trenger råd. Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Den tia en liten bensinbil var det billigste er vi nok lengst forbi gitt. Dog tviler jeg på at det er noe særlig billigere enn diesel. Men det skal sies at du slipper jo å bekymre deg over partikkelfilter og (mest sannsynlig) EGR Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Kun èn generell hovedregel; bensinmotorer tåler småkjøring bedre,uten å ødelegge alle avgassystemene. Utover det er det mye det samme, og mer avhengig av den spesifikke motoren og bilen har noen problemer enn om den bruker bensin eller diesel som drivstoff. Bensinmotorer er mer behaglige å kjøre da, hvis det betyr noe. Endret 31. oktober av MailMan13 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Man bør unngå våt-belt bensinmotorer. Ford 1.0 liter er av de verste. Men tror også Peugeot har en 1.2 liter som er slik. Holdbarheten er grusom på disse. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Peugeot har kort intervall på registerreim. Sjekk at det ikke skal skiftes umiddelbart, for det er dyrt. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Dassen skrev (1 minutt siden): Peugeot har kort intervall på registerreim. Sjekk at det ikke skal skiftes umiddelbart, for det er dyrt. snakker vi 20000 kr? er det andre ting som er dyrt å skifte på Peugeot? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober stamkunde skrev (2 minutter siden): snakker vi 20000 kr? er det andre ting som er dyrt å skifte på Peugeot? 20k er jo ingenting, du kommer jo til å bruke dette årlig bare i drivstoffutgifter.. Er du ute etter billig bilhold ser du vekk i fra alt ice. 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Både bensin, diesel og hybrid kan være aktuelt. Det spørs også hvor gammel og hva slags bil det er snakk om. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Svein M skrev (3 minutter siden): Både bensin, diesel og hybrid kan være aktuelt. Det spørs også hvor gammel og hva slags bil det er snakk om. 2017 modell. Har ikke mulighet for å lade elbil i nåværende tidspunkt, dermed ønsker jeg en varm bil som fungerer godt om vinteren, altså bensin. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober stamkunde skrev (1 minutt siden): 2017 modell. Har ikke mulighet for å lade elbil i nåværende tidspunkt, dermed ønsker jeg en varm bil som fungerer godt om vinteren, altså bensin. Husk at en kan spare en masse penger ved å lade andre plasser enn hjemme. Se muligheter, ikke utfordringer. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Vi har både bensin og dieselbiler og vi kan kjøre mye i forhold til for eksempel å ta ett lån på en ny elbil som koster 6-700 000 Det tror jeg ikke de fleste tar med i regnestykket sitt når de kjøper elbil. Har heller ikke lån på disse bilene. Endret 31. oktober av Dragonlove 2 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Bilen jeg har nå har jeg ingen interesse å påkoste mer på. Dermed må jeg se etter annen bil, og vil ha varebil, kassebil, nå, og vil ha en varm bil på vinteren. Samt en bil som ikke gir så mye lyd. Lei diesel bil. Men er 0,65 i forbruk mye? ser jo samme bil i diesel har 0, 4 i forbruk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Dassen skrev (1 time siden): Peugeot har kort intervall på registerreim. Sjekk at det ikke skal skiftes umiddelbart, for det er dyrt. 180K reg. intervall, 2011 diesel som jeg har bil nr.2 eHDI 1,6, forbruk 0,5 i snitt sånn ca. Ca 400(8K kjørelengde og halvkasko)) i mnd forsikring, inkl. veiavgift. Endret 31. oktober av Jarmo Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Hvilken type peugeot og motor ser du på. Det fins mange modeller og motorer, noen bra og noen dårlige. Det gjelder å holde seg unna søpla. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober MailMan13 skrev (52 minutter siden): Bensinmotorer er mer behaglige å kjøre da, hvis det betyr noe. Følger ikke helt. Dreiemomentet og turtallstigen på en diesel oppfører seg langt mer komfortabelt synes jeg. Verste kombinasjonen er liten bil, liten bensinmotor og automatkasse. Der hadde jeg i det minste valgt manuell. Billigere også Jeg veksler mellom en Mercedes A-klasse, bensin 180 automat, og en Mercedes C-klasse diesel 220 automat. Dag og natt på komfort. Også på hvordan automatgiringen oppfører seg langt mindre hysterisk på en sterkere diesel. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Dragonlove skrev (29 minutter siden): Vi har både bensin og dieselbiler og vi kan kjøre mye i forhold til for eksempel å ta ett lån på en ny elbil som koster 6-700 000 Det tror jeg ikke de fleste tar med i regnestykket sitt når de kjøper elbil. Har heller ikke lån på disse bilene. Hvorfor skal en alltid ta opp lån på 700 000 når det er snakk om elbil? Får helt fint fungerende elbiler til 20 000, kanskje 5-10000 mer enn tilsvarende fossilbil. Men det er spart inn på noen måneder. Men kjører en langt må en opp i pris enn så lenge.. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Jeg prøde et søk på finn nå etter: Kassebil, Peugeot, Partner, Partner electric, 2017-2018 Finner: Bensin(1), Diesel(39), Elektrisk(15) Så dette er en bil der det er få med bensinmotor. Det positive er at det er en 1.6 liter motor (bensinmotoren). Endret 1. november av Svein M Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) 35 minutes ago, Sovna said: Følger ikke helt. Dreiemomentet og turtallstigen på en diesel oppfører seg langt mer komfortabelt synes jeg. Verste kombinasjonen er liten bil, liten bensinmotor og automatkasse. Der hadde jeg i det minste valgt manuell. Billigere også Jeg veksler mellom en Mercedes A-klasse, bensin 180 automat, og en Mercedes C-klasse diesel 220 automat. Dag og natt på komfort. Også på hvordan automatgiringen oppfører seg langt mindre hysterisk på en sterkere diesel. Diesel rister og bråker. De har også svært kort tutallsregister og kreftene kommer og forsvinner brått innenfor et lite område. Hvis de har manuell gir, må man gire unaturlig hyppig for å holde seg i område med krefter. At du har opplevd undermotorisert bensinmotor ser jeg ikke bort fra. Undermotorisert diesel er enda kjipere for å slenge ut en tilsvarende påstand. Endret 31. oktober av MailMan13 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Salvesen. skrev (1 time siden): 20k er jo ingenting, du kommer jo til å bruke dette årlig bare i drivstoffutgifter.. Er du ute etter billig bilhold ser du vekk i fra alt ice. Det kommer helt an på kjørelengde. Med 0,65 på mila og 20 kr/l rekker 20k til over 15 000 km i året. Er han ute etter billig bilhold bør han se bort fra alle biler som er dyre i innkjøp, siden verdifall ofte er den største bilkostnaden. Salvesen. skrev (1 time siden): Husk at en kan spare en masse penger ved å lade andre plasser enn hjemme. Se muligheter, ikke utfordringer. Veldig merkelig påstand. Tar du da utgangspunkt i at han bor i et borettslag med en svindyr ladeordning? Mange har ikke sånne svindyre ordninger, så alle lading som ikke foretas hjemme koster mer. 3 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Euro6 kom vel i 2014/15, og da ble det vel adblue tilsetningtank på de fleste dieselbiler. Endret 31. oktober av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå