Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

å kjøpe bensin bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den tia en liten bensinbil var det billigste er vi nok lengst forbi gitt.

 

Dog tviler jeg på at det er noe særlig billigere enn diesel. Men det skal sies at du slipper jo å bekymre deg over partikkelfilter og (mest sannsynlig) EGR

Lenke til kommentar

Kun èn generell hovedregel; bensinmotorer tåler småkjøring bedre,uten å ødelegge alle avgassystemene.

Utover det er det mye det samme, og mer avhengig av den spesifikke motoren og bilen har noen problemer enn om den bruker bensin eller diesel som drivstoff.

Bensinmotorer er mer behaglige å kjøre da, hvis det betyr noe.

Endret av MailMan13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (2 minutter siden):

snakker vi 20000 kr?

er det andre ting som er dyrt å skifte på Peugeot?

20k er jo ingenting, du kommer jo til å bruke dette årlig bare i drivstoffutgifter..

Er du ute etter billig bilhold ser du vekk i fra alt ice.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Svein M skrev (3 minutter siden):

Både bensin, diesel og hybrid kan være aktuelt. Det spørs også hvor gammel og hva slags bil det er snakk om.

2017 modell. 

Har ikke mulighet for å lade elbil i nåværende tidspunkt, dermed ønsker jeg en varm bil som fungerer godt om vinteren, altså bensin. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 minutt siden):

2017 modell. 

Har ikke mulighet for å lade elbil i nåværende tidspunkt, dermed ønsker jeg en varm bil som fungerer godt om vinteren, altså bensin. 

Husk at en kan spare en masse penger ved å lade andre plasser enn hjemme. Se muligheter, ikke utfordringer.

Lenke til kommentar

Vi har både bensin og dieselbiler og vi kan kjøre mye i forhold til for eksempel å ta ett lån på en ny elbil som koster 6-700 000 Det tror jeg ikke de fleste tar med i regnestykket sitt når de kjøper elbil.

Har heller ikke lån på disse bilene.

 

Endret av Dragonlove
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bilen jeg har nå har jeg ingen interesse å påkoste mer på. Dermed må jeg se etter annen bil, og vil ha varebil, kassebil, nå, og vil ha en varm bil på vinteren. Samt en bil som ikke gir så mye lyd. Lei diesel bil.

Men er 0,65 i forbruk mye? ser jo samme bil i diesel har 0, 4 i forbruk. 

Lenke til kommentar
Dassen skrev (1 time siden):

Peugeot har kort intervall på registerreim. Sjekk at det ikke skal skiftes umiddelbart, for det er dyrt.

180K reg. intervall, 2011 diesel som jeg har bil nr.2 eHDI 1,6, forbruk 0,5 i snitt sånn ca. Ca 400(8K kjørelengde og halvkasko)) i mnd forsikring, inkl. veiavgift.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (52 minutter siden):

Bensinmotorer er mer behaglige å kjøre da, hvis det betyr noe.

Følger ikke helt. Dreiemomentet og turtallstigen på en diesel oppfører seg langt mer komfortabelt synes jeg. Verste kombinasjonen er liten bil, liten bensinmotor og automatkasse. Der hadde jeg i det minste valgt manuell. Billigere også

Jeg veksler mellom en Mercedes A-klasse, bensin 180 automat, og en Mercedes C-klasse diesel 220 automat. Dag og natt på komfort. Også på hvordan automatgiringen oppfører seg langt mindre hysterisk på en sterkere diesel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (29 minutter siden):

Vi har både bensin og dieselbiler og vi kan kjøre mye i forhold til for eksempel å ta ett lån på en ny elbil som koster 6-700 000 Det tror jeg ikke de fleste tar med i regnestykket sitt når de kjøper elbil.

Har heller ikke lån på disse bilene.

 

Hvorfor skal en alltid ta opp lån på 700 000 når det er snakk om elbil? Får helt fint fungerende elbiler til 20 000, kanskje 5-10000 mer enn tilsvarende fossilbil. Men det er spart inn på noen måneder.

Men kjører en langt må en opp i pris enn så lenge..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøde et søk på finn nå etter: Kassebil, Peugeot, Partner, Partner electric, 2017-2018

Finner:

Bensin(1), Diesel(39), Elektrisk(15)

Så dette er en bil der det er få med bensinmotor.

Det positive er at det er en 1.6 liter motor (bensinmotoren).

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Sovna said:

Følger ikke helt. Dreiemomentet og turtallstigen på en diesel oppfører seg langt mer komfortabelt synes jeg. Verste kombinasjonen er liten bil, liten bensinmotor og automatkasse. Der hadde jeg i det minste valgt manuell. Billigere også

Jeg veksler mellom en Mercedes A-klasse, bensin 180 automat, og en Mercedes C-klasse diesel 220 automat. Dag og natt på komfort. Også på hvordan automatgiringen oppfører seg langt mindre hysterisk på en sterkere diesel.

Diesel rister og bråker. De har også svært kort tutallsregister og kreftene kommer og forsvinner brått innenfor et lite område. Hvis de har manuell gir, må man gire unaturlig hyppig for å holde seg i område med krefter.

At du har opplevd undermotorisert bensinmotor ser jeg ikke bort fra. Undermotorisert diesel er enda kjipere for å slenge ut en tilsvarende påstand.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

20k er jo ingenting, du kommer jo til å bruke dette årlig bare i drivstoffutgifter..

Er du ute etter billig bilhold ser du vekk i fra alt ice.

Det kommer helt an på kjørelengde. Med 0,65 på mila og 20 kr/l rekker 20k til over 15 000 km i året.

Er han ute etter billig bilhold bør han se bort fra alle biler som er dyre i innkjøp, siden verdifall ofte er den største bilkostnaden.

Salvesen. skrev (1 time siden):

Husk at en kan spare en masse penger ved å lade andre plasser enn hjemme. Se muligheter, ikke utfordringer.

Veldig merkelig påstand. Tar du da utgangspunkt i at han bor i et borettslag med en svindyr ladeordning? Mange har ikke sånne svindyre ordninger, så alle lading som ikke foretas hjemme koster mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...