Oknok Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Å gjere ein full format på ein minnepinne skal ikkje ta fleire timar? To timar 20% framsteg. 256 GB USB3. I Task Manager står write speed mest på 0 KB/s og av og til oppe på 9 MB/s. Filsystem exFAT. Endret 31. oktober av Oknok Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Bare å velge hurtigformatering så er den klar på 2 sekunder. Format har ingenting å si. Har ikke brukt noe annet på snart 30 år. Forskjellen er at hurtigformatering kun sletter minnet på hvor filer ligger på minnepenn, og det du har valgt er å overskrive hele minnet som tar tid, hvis jeg ikke tar helt feil Test sakteformatering av en 20TB disk, så sitter du der godt ute i neste år.... 3 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Hadde gjort hurtig format men resultatet var ikkje bra. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Min erfaring er at frontportene på mange PC-er kan være ustabile ved USB-C og USB3. Får ofte mer stabilt resultat og høyere hastighet plugget rett bak i HK. Ellers så kan det tyde på problemer med lagringsenheter hvis det tar unormalt lang tid. Endret 31. oktober av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Eg brukte fyst front og bytta til bak. Ingen forskjell. Syntes disken var treig å skrive til så derfor formattere. Hurtig hjalp ikkje. Fire timar og 45 % unnagjort. Kan ikkje vera normalt. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Da er det noe galt med minnepinnen. Selv om den blir ferdig etter flere timer ville jeg ikke stolt på den igjen. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Hva slags merke er minnepennen og hvor er den kjøpt? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 23 minutes ago, Oknok said: Eg brukte fyst front og bytta til bak. Ingen forskjell. Syntes disken var treig å skrive til så derfor formattere. Hurtig hjalp ikkje. Fire timar og 45 % unnagjort. Kan ikkje vera normalt. Prøv InitDisk: https://www.grc.com/initdisk.htm "A simple-to-use, highly reliable USB memory stick formatter." InitDisk har "berget" et par minnepinner som skapte problemer ved skriving/lesing, men jeg har også hatt (gamle) minnepinner som jeg bare måtte gi opp.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Hvis det er en 256GB Sandisk-minnepenn til 100,- fra Aliexpress så er det bare å gi opp med en gang. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 42 minutes ago, sedsberg said: Hvis det er en 256GB Sandisk-minnepenn til 100,- fra Aliexpress så er det bare å gi opp med en gang. Hva med en 2TB minnepinne til 50,- ? (Jeg bare måtte kjøpe en for å se hva dette var for noe. Det viser seg at den "juger" til Windows og fremstår som en 2TB disk, men det er bare 64GB diskplass som kan brukes uten at man skriver over ting. Bare ræl.) Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Kingston ca 500 kroner på Elkjøp ca 1 år gammal, ikkje mykje brukt 1 hour ago, nebrewfoz said: Prøv InitDisk: https://www.grc.com/initdisk.htm "A simple-to-use, highly reliable USB memory stick formatter." Er det meir enn 1 måte å formattere på? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Det er ikke uvanlig at minnepenner har treig skrivehastighet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Du har vanlig hurtigformatering. Så har du full formatering, som egentlig ikke er full formatering men bare en hurtigformatering men med full sjekk av minnepennen/hdd/SSD/whatever etterpå. Og så har du faktisk full formatering som overskriver og sletter alt på enheten. 1 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober 20 minutes ago, nebrewfoz said: Hva med en 2TB minnepinne til 50,- ? (Jeg bare måtte kjøpe en for å se hva dette var for noe. Det viser seg at den "juger" til Windows og fremstår som en 2TB disk, men det er bare 64GB diskplass som kan brukes uten at man skriver over ting. Bare ræl.) Alle lagringsmedier juger! Men ikkje SÅ mykje. Det uærlege er at dei oppgjer kapasitet i desimalform, ikkje binært. Og dei juger ikkje til Windows bare til forbrukaren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Just now, Oknok said: Alle lagringsmedier juger! Men ikkje SÅ mykje. Det uærlege er at dei oppgjer kapasitet i desimalform, ikkje binært. Og dei juger ikkje til Windows bare til forbrukaren. Ali/eBay/Temu-minnepennene er ofte reprogrammert til å rapportere feil størrelse til OS. F.eks. en 4GB minnepenn hvor firmware rapporterer 512GB. Dette er noe helt annet. 1 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2 minutes ago, sedsberg said: Du har vanlig hurtigformatering. Så har du full formatering, som egentlig ikke er full formatering men bare en hurtigformatering men med full sjekk av minnepennen/hdd/SSD/whatever etterpå. Og så har du faktisk full formatering som overskriver og sletter alt på enheten. Når du starter formattering i Windows og tar bort haken i "fast format" kva får du då? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 2 minutes ago, Oknok said: Når du starter formattering i Windows og tar bort haken i "fast format" kva får du då? Etter det jeg har lært hurtigformaterer den og kun sjekker for lesefeil etterpå. Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Eg har nokre frå SanDisk også (kjøpt i Noreg). Er SanDisk låg kvalitet? @sedsberg Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 1 minute ago, Oknok said: Når du starter formattering i Windows og tar bort haken i "fast format" kva får du då? Da får du det du har fått. Bare fortsett med det, dersom du ikke har tid til å laste ned et program på 161kB for å se om det kanskje kan gi et annet resultat enn det du har fått. (Mine erfaringer var positive.) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Sandisk er vanligvis høy kvalitet. Det er derfor det selges mange fake Sandisk på Ali/eBay etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå