DennisAH Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Fikk opp feilkode til kamakselsensor eksossida på e90’n (318i) og la merke til symptomene, null effekt etter rundt 2k og gir jeg mer enn halv gass lagern mer lyd som en bil med høl i potta, tomgangen ligger på alt fra 500 til nesten 700 men mest på 600, og den bruker en del bensin (tror jeg). Bytta sensorn og sletta kodene, så gikk det kanskje en halvtime så kom motorlampa tilbake og feilkoden.. hakke peiling på hva det kan være da jeg er mer diesel vw ekspert enn bensin bmw😂 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Post feilkoden og kilometerstand. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Monterte du ny original sensor, eller en billig ny ettermarkeds-del? Endret 30. oktober av Hollabaloo 1 Lenke til kommentar
DennisAH Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Monterte ny original ja. Hollabaloo skrev (21 timer siden): Monterte du ny original sensor, eller en billig ny ettermarkeds-del? Lenke til kommentar
DennisAH Skrevet 31. oktober Forfatter Del Skrevet 31. oktober Glemte å si, den har gått 191k km. Har ikke bilde av feilkoden så husker den ikke nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Må ha koden. En feilkode kan ha en rekke mulige årsaker som gjerne må feilsøkes før man bytter deler. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober DennisAH skrev (1 time siden): Monterte ny original ja. Topp! Billige kina-motorsensorer til BMW er beryktet for dårlig kvalitet, men det visste du kanskje fra før. Lenke til kommentar
DennisAH Skrevet 1. november Forfatter Del Skrevet 1. november (endret) Oppdatering: Feilkoden som kommer opp er 2B63, er ganske ny til bmw så skjønner ikke helt når alt jeg finner på nettet er forskjellige ting fra samme feilkode. Endret 1. november av DennisAH Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Ligger noen tips her https://www.justanswer.com/bmw/f3kdl-changed-valve-cover-gaskets-sides.html Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november On 10/30/2024 at 8:58 PM, DennisAH said: Bytta sensorn og sletta kodene, så gikk det kanskje en halvtime så kom motorlampa tilbake og feilkoden Skyter litt på måfå fra sidelinjen her, men kan det være at det ikke er nok å slette kodene? Hva om du også må initialisere systemet for å 'akseptere' den nye sensoren (eller noe sånt). Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november DennisAH skrev (5 timer siden): Oppdatering: Feilkoden som kommer opp er 2B63, er ganske ny til bmw så skjønner ikke helt når alt jeg finner på nettet er forskjellige ting fra samme feilkode. Har du testet med å koble fra MAP sensoren? Har du sjekket om kamakselsensoren har strømtilførsel og god jording? Har du sjekket signalet fra kamakselsensoren (også ved ECU)? Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet søndag kl 21:47 Del Skrevet søndag kl 21:47 Feilkode på kamsensor er typisk en strekt reg kjede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå