Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Byttet kamakselsensor eksos, hjalp ikke

Anbefalte innlegg

Fikk opp feilkode til kamakselsensor eksossida på e90’n (318i) og la merke til symptomene, null effekt etter rundt 2k og gir jeg mer enn halv gass lagern mer lyd som en bil med høl i potta, tomgangen ligger på alt fra 500 til nesten 700 men mest på 600, og den bruker en del bensin (tror jeg). Bytta sensorn og sletta kodene, så gikk det kanskje en halvtime så kom motorlampa tilbake og feilkoden.. hakke peiling på hva det kan være da jeg er mer diesel vw ekspert enn bensin bmw😂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering: Feilkoden som kommer opp er 2B63, er ganske ny til bmw så skjønner ikke helt når alt jeg finner på nettet er forskjellige ting fra samme feilkode.

image.jpg

Endret av DennisAH
Lenke til kommentar
On 10/30/2024 at 8:58 PM, DennisAH said:

Bytta sensorn og sletta kodene, så gikk det kanskje en halvtime så kom motorlampa tilbake og feilkoden

Skyter litt på måfå fra sidelinjen her, men kan det være at det ikke er nok å slette kodene? Hva om du også må initialisere systemet for å 'akseptere' den nye sensoren (eller noe sånt).

Lenke til kommentar
DennisAH skrev (5 timer siden):

Oppdatering: Feilkoden som kommer opp er 2B63, er ganske ny til bmw så skjønner ikke helt når alt jeg finner på nettet er forskjellige ting fra samme feilkode.

Har du testet med å koble fra MAP sensoren?

Har du sjekket om kamakselsensoren har strømtilførsel og god jording?

Har du sjekket signalet fra kamakselsensoren (også ved ECU)?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...