Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uønskede nattlige ereksjoner

Gjest 1bb85...b80

Anbefalte innlegg

Trulss skrev (9 minutter siden):

Latterlig påstand. Når TS selv mener å vite hva problemet er. Det å endre liggemåte kan selvsagt løse problemet, men det er likevel et problem dersom ny liggemåte ikke fører til noe god søvn.

Jeg referer til fakta, ingenting latterlig med det.
Det er ikke opp til TS å mene hva problemet er, hvis det har vært innstillingen når han har snakket med fastlege og urolog, så er det ikke rart han står fast. Man forteller om sine symptomer og så er det opp til legene å diagnostisere.
Det kan være søvnapne som blir nevnt, det kan være andre søvnforstyrrelser, det kan være hundrevis av ting som kan påvirke søvn.

Sitat

Skal man følge ditt syn på saken så må man begynne hos psykolog, besøke øre/nese/hals-spesialist, søvnregistreringer osv. for å muligens finne en annen årsak eller medvirkende årsak. Man kan selvsagt også prøve yoga-øvelser, pusteteknikker, avslappingsteknikker med mer. Trolig blir TS uføretrygdet og alvorlig syk før utredningene er ferdig.

Dette blir for dumt, er som å slåss mot vindmøller.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjest f11af...f4f. Ja, jeg har søvnapne og bruker cpap. Så vidt jeg kan huske har det bare blitt verre, dvs. cpap har ikke hjulpet. Setter pris på engasjementet her. Jeg tror det å gjøre generelle grep for å forbedre søvnen kan være en start (da tenker jeg på livsstilsrelaterte grep. Takk for alle innspill 🙂   

• Liker 5
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (1 time siden):

Jeg referer til fakta, ingenting latterlig med det.
Det er ikke opp til TS å mene hva problemet er, hvis det har vært innstillingen når han har snakket med fastlege og urolog, så er det ikke rart han står fast. Man forteller om sine symptomer og så er det opp til legene å diagnostisere.
Det kan være søvnapne som blir nevnt, det kan være andre søvnforstyrrelser, det kan være hundrevis av ting som kan påvirke søvn.

Dette blir for dumt, er som å slåss mot vindmøller.

Det blir som å velge å overse en kreftdiagnose fordi smertene kan skyldes andre ting.
Dine kommentarer er helt på jordet.
Case closed.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (2 minutter siden):

Det blir som å velge å overse en kreftdiagnose fordi smertene kan skyldes andre ting.
Dine kommentarer er helt på jordet.
Case closed.

Nei, det er du som er helt på jordet. Når en pasient klager på noe som er helt 100% normalt, så må man utrede bakenforliggende årsakern for klagingen. Utrede hvorfor TS mener det er et problem. Ellers kommer man ingen vei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (1 time siden):

Nei, det er du som er helt på jordet. Når en pasient klager på noe som er helt 100% normalt, så må man utrede bakenforliggende årsakern for klagingen. Utrede hvorfor TS mener det er et problem. Ellers kommer man ingen vei.

Man bør i det minste tilby medisinsk behandling, men heller ikke dette er gjort. Så da kan man ende opp med sykemelding som følge av søvnmangel. Dette er ikke greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...