Gjest 1bb85...b80 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Jeg er plaget med flere nattlige ereksjoner som gjør at jeg våkner. Dette har pågått i snart 1 år. Sliter med søvn fra før, så det gjør det ikke noe bedre. Skjer kun i liggende tilstand. Går utover både søvn og livskvalitet. Fastlege og urolog har ikke funnet noe svar på problemet. Har ikke ikke klart å lese meg frem til noe på nettet. Noen menn som har lignende problemer ? Og evt. har funnet ut noe om årsak og eventuelle løsninger ? Anonymous poster hash: 1bb85...b80 Lenke til kommentar
Populært innlegg Palladio Skrevet 30. oktober Populært innlegg Del Skrevet 30. oktober Dette er helt vanlig blant menn. Du er sannynligvis den eneste i hele verden som mener at dette går ut over livskvaliteten din. 10 Lenke til kommentar
Mann52 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Jeg vet veldig godt at dette er vanlig. Men dette føles absolutt ikke som en ønsket ereksjon og har null ønske om å onanere i den tilstanden. Regner med du forstår at det å våkne flere ganger om natten påvirker søvnen, som igjen påvirker livskvaliteten. Ikke poeng å kommentere hvis du ikke har noe fornuftig å komme med. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Det finnes medisiner mot dette, feks. antidepressiva som gjør at du ikke får ereksjon når du ønsker det heller. Hjelper også mot for tidlig avgang. Mange av disse medisinene påvirker også søvnen i både postitv og negativ forstand. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Hvor mange ganger hver natt snakker vi om? Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Hvis det er ett problem för dig av noen orsak så är det det. Nattliga erektioner er vel dock noe jag tror sker varje gang man drömmer på natten och också når man må på do. Så har problem med vad som skulle vara en lösning. Kanske dricka mindre på kvällen så do besök inte är nödvändigt? 1 Lenke til kommentar
Mann52 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Det kan være alt fra 1 gang til 4-5 ganger. Takk for tips fredrik2. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) Alle menn får ereksjoner om natten. Dette er naturlig, og er en del av kroppens "selvdiagnose". Det som er mer uvanlig er å våkne av det. Med mindre du får så kraftige ereksjoner at det gjør vondt eller noe, er det kanskje bedre å fokusert på å fikse problemet med at du ikke får sove, eller sover så lett, fremfor å prøve hindre nattlige ereksjoner? Endret 31. oktober av likferd Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Jeg må si det er første gangen jeg har hørt at noen har våknet av en ereksjon. Er du sikker på at det er årsaken og at du ikke våkner av andre grunner og du tilfeldigvis har en ereksjon? Nattlige ereksjoner er helt vanlig hos friske menn. Det er visstnok knyttet til REM søvnen og 3-5 ereksjoner per natt er helt vanlig (dette varierer litt avhengig av alder, søvnkvalitet og helsen). Med mindre du opplever smerter som du våkner av så ville jeg ha fokusert på søvnkvaliteten, ikke ereksjonene. 2 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Mann52 skrev (4 timer siden): Det kan være alt fra 1 gang til 4-5 ganger. Takk for tips fredrik2. Jeg slutter meg til hva @Uderzo sier. Det er langt fra unormalt, tvertom helt innenfor referanseområdet. Dette er et sunnhetstegn på at vitale funksjoner fremdeles fungerer i en middelaldrende kropp. Ditt "problem" er ikke et problem for offentlig helsevesen. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Detter er HELT VANLIG. Gjennom natten har vi søvnsykluser - som startet med lett soving (REM-søvn), deretter går man ned i dyp søvn. En syklus varer ca 45-60 min. Når man er i REM-søvn, sover man "lettest", og det er her man får spontane ereksjoner. Når man våkner av seg selv, våkner man i REM-søvn, derfor er det mange som opplever at de våkner med ereksjon. Dette er et helt normalt fysiologisk fenomen. 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Det normale er å sove hele natten. Det er relativt mye tullete kommentarer her. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Trulss skrev (4 minutter siden): Det normale er å sove hele natten. Det er relativt mye tullete kommentarer her. Hva er tullete? TS har etter eget utsagn problemer med søvn i utgangspunktet. Der man må starte. De nattlige ereksjonene er helt vanlig, det er sånn kroppen fungerer, de er ikke årsaken til dårlig søvn. Om noe så forteller det oss at han er en frisk mann, ikke rart urologen ikke finner noe feil med dette. Jeg ville ha gått til fastlegen med søvnproblemet først og fremst. 3 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november (endret) Eg har hatt ereksjon om natta sidan eg gjekk i barnehagen. Eg har aldri tenkt over at dette er noko problem. Derimot kan det vere litt irriterande dersom ein har ein "våt" draum og vaknar med våt truse. Som ung trudde eg at eg var "den einaste i verda" som opplevde dette, men har etter kvart forstått det slik at dette slett ikkje er så uvanleg som eg trudde. Endret 1. november av torbjornen Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Uderzo skrev (15 minutter siden): Hva er tullete? TS har etter eget utsagn problemer med søvn i utgangspunktet. Der man må starte. De nattlige ereksjonene er helt vanlig, det er sånn kroppen fungerer, de er ikke årsaken til dårlig søvn. Om noe så forteller det oss at han er en frisk mann, ikke rart urologen ikke finner noe feil med dette. Jeg ville ha gått til fastlegen med søvnproblemet først og fremst. Han skriver jo at de nattlige ereksjonene gjør at han våkner - og dette i seg selv er unormalt og ikke ønskelig. 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Trulss skrev (15 minutter siden): Han skriver jo at de nattlige ereksjonene gjør at han våkner - og dette i seg selv er unormalt og ikke ønskelig. Man får typisk ereksjonene under REM søvn, og som det nevnes så sover man lett under REM søvn. Så når TS har søvnproblemer så er sannsynligheten stor for at han våkner når han har en ereksjon. Korrelation er ikke det samme som kausalitet. Det unormale er at han våkner gjentatte ganger om natten, jeg antar dette har pågått en stund, ikke ereksjonene. 2 Lenke til kommentar
Gjest f11af...f4f Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november TS, er du utredet for søvnapne? Hendte at jeg våknet av/med kraftig ereksjon de gangene jeg hadde "jobbet hardt" med pusten, før jeg ble diagnostisert og startet med cpap maskin. Anonymous poster hash: f11af...f4f Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Vi menn produserer det aller meste av testosteron når vi sover. Dette er noe av det som er grunnen til det vi kaller morrabrød, men det skjer flere ganger iløpet av natten. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Gjest 1bb85...b80 skrev (På 30.10.2024 den 6:47 PM): Noen menn som har lignende problemer ? Og evt. har funnet ut noe om årsak og eventuelle løsninger ? Anonymous poster hash: 1bb85...b80 Løsningen er hyppigere utløsninger…… Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Uderzo skrev (18 minutter siden): Man får typisk ereksjonene under REM søvn, og som det nevnes så sover man lett under REM søvn. Så når TS har søvnproblemer så er sannsynligheten stor for at han våkner når han har en ereksjon. Korrelation er ikke det samme som kausalitet. Det unormale er at han våkner gjentatte ganger om natten, jeg antar dette har pågått en stund, ikke ereksjonene. Latterlig påstand. Når TS selv mener å vite hva problemet er. Det å endre liggemåte kan selvsagt løse problemet, men det er likevel et problem dersom ny liggemåte ikke fører til noe god søvn. Skal man følge ditt syn på saken så må man begynne hos psykolog, besøke øre/nese/hals-spesialist, søvnregistreringer osv. for å muligens finne en annen årsak eller medvirkende årsak. Man kan selvsagt også prøve yoga-øvelser, pusteteknikker, avslappingsteknikker med mer. Trolig blir TS uføretrygdet og alvorlig syk før utredningene er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå