Ratleto Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei Driver og herjer med installering av Linux her (har prøvd Debian - klarte ikke få opp X), og nå installerer jeg med SUSE. Ser lekkert ut i alle fall (C64-farger og greier). Noen flere installasjoner jeg bør prøve? Hehe (hadde Redhat 9 inntil i går på maskinen). I alle fall. Det jeg ønsker å få til, er styring av desktopen slik man kan i Symantec sin PCAnywhere. Jeg er ikke interessert i en vanlig X-server som kan kjøre programmer og vinduer fra Linux-boksen på en annen maskin, men altså styring av selve desktopen fra andre maskiner. Det er vel mulig å få til? Eller? Og hvis det er mulig, hvor finner jeg en detaljert beskrivelse av det dersom det er vanskelig? Eller kan noen lage en? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 VNC er jo egentlig Unix-basert, men det er portet til windows... Bare husk på at VNC setter opp en ny desktop i tillegg til den som allerede går. Den fungerer som en X-server uten skjerm, bare at den sender ting til eventuelle VNC-klienter. KDE har forresten en slags dele-skrivebord-sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå