RudolfN Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Jeg har nylig opplevd en situasjon hvor en transportør skadet eiendommen min under levering. Jeg hadde avtalt med transportfirmaet (DSV) at sjåføren skulle kontakte meg før levering for å avtale nærmere om levering på et annet sted på eiendommen, men dette skjedde ikke. Varene ble levert en dag for tidlig, og sjåføren skadet innkjørselen min betydelig. DSV sier nå at dette er en sak mellom meg og sjåførens forsikringsselskap, men jeg har ikke fått informasjon om hvem underleverandøren (sjåføren) er. DSV har informert underleverandøren om klagen min. Nå, etter en telefonsamtale, sier DSV at klagen skal rettes av butikken som bestilte oppdraget og ikke meg. Jeg er usikker på hva som lønner seg å gjøre i denne situasjonen. Er det noen som har erfaring med lignende saker? Må jeg finne transportørens forsikringsselskap selv, eller bør DSV håndtere dette? Er det vanlig å bruke egen forsikring (inkludert egenandel) for å ordne opp i slike skader? Bør jeg bare med en gang be forsikringsselskapet mitt befare og taksere skaden først som sist? Alle råd og erfaringer mottas med takk! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Du skal ikke belastes med å bruke egenandel når andre har skadet din eiendom. Snakk med forsikringsselskapet ditt å informer dem om hva som har skjedd så får de ta dette videre med DSV som vil være skyldig i dette tilfelle. Om DSV har egne interne regler så burde ikke dette være noe du skal forholde deg til. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Trodde poenget med å ha forsikring var at man kontaktet der man har forsikring, så får de ta styret med å få penger fra DSV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå