Dr.Peedee Skrevet 2. november Forfatter Del Skrevet 2. november Sjørøver skrev (1 time siden): Hvordan er dialogen på det jevne? Hva med valgene? Har fått opp litt ymse klipp på youtube og twitter, og det virker ikke akkurat lovende. Tenker dog at det er plukket for å fremme en side. Dialogen er ofte bra, tidvis veldig bra. Men også flau og teit. Youtube klipp ville jeg ikke stolt på da de ofte har en agenda for å få fram hva de selv mener. Og setter man alt negativt sammen så blir det veldig negativt. Mitt problem med dialogen er at den får ingen konsekvenser for hva som skjer virker det som. Ingenting er på spill. Alt er søtt og pent, akkurat som som Vennebyen (barnetv) som min sønnen min likte da han var 5 år.Nei nei nei. Ikke vær setning er sånn. Men etter 15 timer nå så... jajajaja.. Greia er, hvis du ikke har noe forhold til Dragon Age så går det fint. Har du ikke noe forhold til Zelda så er det også greit at hun får bart og heter Zeldar. Spillet er bra. Men det er ikke Dragon Age. De har bare stjålet litt ord og utrykk som som de slenger inn her og der. Værste er at hovedhistorien virker bra. De bare greier ikke fortelle den. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november (endret) Dr.Peedee skrev (23 minutter siden): Det er kvalmt at anmeldere prøver dra folk inn til å kjøpe spillet når spillet overhodet ikke er i Bioware og Dragon Age sin ånd og så si/skrive at det er det. Det hadde vært mer redelig og riktig og skrevet at Bioware har "utviklet seg", "endret seg til det bedre" osv.. enn å prøve å spille på Bioware sin tradisjon. "kvalmt at noen liker noe du ikke liker" - du har jo ikke en gang lest hva jeg skriver. Hva slags agenda har du da? Kjære vene.... Jeg har ingen agenda så her maler du fanden på veggen, det er jo ganske tydelig at du ikke liker retningen Bioware tar Dragon Age og at du er misfornøyd med dette, og syns det er kvalmt at andre liker den utviklingen Bioware har tatt spillserien. jeg klarer ikke å se at det er uredelig å peke på at bioware er tilbake når de etter 8 år uten ett virkelig godt spill omsider lanserer ett som er godt likt av de fleste. Det er og verdt å tenke litt over at Dragon Age Origins, faktisk på dagen i dag er 15 år gammelt, å at en kanskje fort kan glemme litt av de problemene det spillet og hadde. En av de mest populære modsa til det spillet er "skip the fade" som er betydelig mengde timer i det spillet som bare rett og slett var elendig, men fortsatt mitt favorittspill sammen med mass effect serien, så jeg er ikke ukjent med Biowares fortid og spilldesign. Men så er det jo da enkelt å gå seg fast i semantikk når diskusjonene blir opphetet så jeg kan godt ta på meg å ha lest ditt innlegg på verst måte å at dette ikke var det du mente når du kaller meningene til anmeldere kvalmt. Endret 2. november av Evil-Duck 6 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. november Forfatter Del Skrevet 2. november Evil-Duck skrev (8 minutter siden): Jeg har ingen agenda Men så er det jo da enkelt å gå seg fast i semantikk når diskusjonene blir opphetet så jeg kan godt ta på meg å ha lest ditt innlegg på verst måte å at dette ikke var det du mente når du kaller meningene til anmeldere kvalmt. Det er nok her vi må møtes. Fortsatt god helg! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Hvor "fullstendig" er figurene modellert i spillet? Har tidligere ikke tenkt at det utgjør noen forskjell, men særlig etter Baldurs Gate 3 synes jeg på en måte det at figurene er modellert i alle stadier av "påkleddhet" får dem til å fremstå mer fullstendige og "ekte". Hvordan er det i dette spillet? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. november Forfatter Del Skrevet 4. november herzeleid skrev (11 timer siden): Hvor "fullstendig" er figurene modellert i spillet? Har tidligere ikke tenkt at det utgjør noen forskjell, men særlig etter Baldurs Gate 3 synes jeg på en måte det at figurene er modellert i alle stadier av "påkleddhet" får dem til å fremstå mer fullstendige og "ekte". Hvordan er det i dette spillet? Litt usikker på hva du mener. Jeg har spilt Baldurs Gate 3 i flere hundre timer, så godt kjent med det. Men ikke på stund nå. Masse kostymer med bling og pling, farger og sånn å velge mellom i Dragon Age The Veilguard, hvis det er det du tenker på. Men, figurene framstår ikke som noe "ekte", synes jeg. Det er Disney/Pixar følelse hele greia. Mange liker det. Jeg er en av de som ikke liker det. Jeg lurer på om hvis du har EA abonnement så får du spille ti timer eller så, eller hvis du har Gamepass Premium så følger det da med et EA abonnement som igjen lar deg spille ti timer gratis - og det burde være nok for å gi deg et inntrykk. 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) Merker at jeg liker Veilguard ganske godt nå! Nesten 24 timer spilt nå i følge EA appen. Spoiler Kanskje litt under 20 timer, spørs hvor lenge spillet har kjørt i bakgrunnen pga helsemessige utfordringer. Er foreløpelig kun på nivå 21, har har begynt spesialisering på Veil Ranger (Rogue). Og gjør unna noen sideoppdrag før jeg fortsetter på hovedhistorien. Er på Where The Dead Must Go på kapittelet Signs And Portents. Når jeg er i Dock Town, så klarer jeg ikke å lese noe annet en Dog Town, spilt litt for mye Cyberpunk 2077 tror jeg. Masinga fra kompanjonger og min karakter angående løsninger på diverse gåter har gått til nesten null nå, så jeg faktisk rekker å tenke selv. Så virker som om retningen på utviklingen på ble annerledes og mer strømlinjeformet litt lenger ut i spillet man har kommet, og mye mindre "masete". Liker karakterene ganske godt, men mine favoritter må nok være (av de nye): Bellara, Davring, Harding og Taash. Varric liker jeg fortsatt selvsagt, og hvem har vel i ikke vært i en periode i livet hvor man ønsker å ha skikkelig skjeggvekst? Spoiler De 2 dragene er tydeligvis ikke Archdemons. Men kun Blighted av alvegudene slik at de kan kontrollere dem. Endret 5. november av Laserbeam 3 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Jeg storkoser meg fortsatt, men det har dukket opp noen ting som jeg syns er veldig irriterende! Man får ikke noen indikasjon på lvl eller vanskelighetsgrad på quests. Når man starter en quest som er alt for høy level merker man det ofte ikke på mobsa, så man spiller igjennom nesten hele questet, helt til man kommer til en boss. Så innser man at denne er bare å glemme, og må komme tilbake senere (typ 10 lvl høyere enn deg!). Man får ikke advarsel når man starter en quest som vil gi lockout på uløste sidequests. Navigasjonsindikatoren er så overivrig på å vise vei, at quests blir alt for mye "follow the dot". I mange bossfights så spyr de på med uendelig mengde mobs, som bare øser på ettersom du dreper dem, ikke i faser. Helt til du dreper bossen, da stopper det. Syns det ødelegger mye for taktikken man vanligvis har i krevende kamper, i form av "hvem tar jeg først". 1 1 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. november Forfatter Del Skrevet 5. november Elgen-Hansi skrev (1 time siden): Jeg storkoser meg fortsatt, men det har dukket opp noen ting som jeg syns er veldig irriterende! Man får ikke noen indikasjon på lvl eller vanskelighetsgrad på quests. Når man starter en quest som er alt for høy level merker man det ofte ikke på mobsa, så man spiller igjennom nesten hele questet, helt til man kommer til en boss. Så innser man at denne er bare å glemme, og må komme tilbake senere (typ 10 lvl høyere enn deg!). Man får ikke advarsel når man starter en quest som vil gi lockout på uløste sidequests. Navigasjonsindikatoren er så overivrig på å vise vei, at quests blir alt for mye "follow the dot". I mange bossfights så spyr de på med uendelig mengde mobs, som bare øser på ettersom du dreper dem, ikke i faser. Helt til du dreper bossen, da stopper det. Syns det ødelegger mye for taktikken man vanligvis har i krevende kamper, i form av "hvem tar jeg først". Godt høre at du koser deg med spillet. De tingene du klager på der irriterer meg også. Angående navigasjonsindiaktoren - jeg har skrudd av alt det der. Jeg kan ikke en gang trykke D-pad opp for å at den skal plinge på skjermen heller. Helt borte, død og begravet. Jeg aner ikke hvor jeg skal gå. Jeg har nemlig skrudd av mini-map fullstendig også. Så jeg må faktisk hente opp fullt map for å se hvor jeg er. Det har gjort det mye mer immersive og gjør utforsking mye morsommere. Jeg har oppdaget at en del områder faktisk er mye større enn jeg trodde fordi jeg utforsker langt mere på denne måten. Prøv det - litt "vanskelig" i starten, særlig å skru av Mini-map. Men tro meg, du kommer til å se mere av den fantastiske grafikken og landskapet på den måten., Lenke til kommentar
raab Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Elsket Dragon Age 1, men syns 2 var en megaskuffelse. Spilte aldri Inquisition, og føler tiden er litt forbi til å gi det en sjans. Men er nysgjerrig på Veilguard. Dere som spiller det, ligner det mest på 1 eller 2? Nå er det lenge siden disse spillene, men mener å huske at 1 var mer klassisk Bioware-RPG enn 2, som hadde mer fokus på action og begrenset seg til et mindre område og mye gjenbruk av dungeons. Prøver å finne ut av det med å lese reviews og se på YT, men for en som driter i den bisarre kulturkrigen er det vanskelig å forstå noe som helst om hvordan spillet er. 2 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Dr.Peedee skrev (1 time siden): Godt høre at du koser deg med spillet. De tingene du klager på der irriterer meg også. Angående navigasjonsindiaktoren - jeg har skrudd av alt det der. Jeg kan ikke en gang trykke D-pad opp for å at den skal plinge på skjermen heller. Helt borte, død og begravet. Jeg aner ikke hvor jeg skal gå. Jeg har nemlig skrudd av mini-map fullstendig også. Så jeg må faktisk hente opp fullt map for å se hvor jeg er. Det har gjort det mye mer immersive og gjør utforsking mye morsommere. Jeg har oppdaget at en del områder faktisk er mye større enn jeg trodde fordi jeg utforsker langt mere på denne måten. Prøv det - litt "vanskelig" i starten, særlig å skru av Mini-map. Men tro meg, du kommer til å se mere av den fantastiske grafikken og landskapet på den måten., Ahh, smart! Å sjekke settings for å skru det av falt meg ikke inn 😅 Det skal prøves! Takker! 👍 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november raab skrev (1 time siden): Elsket Dragon Age 1, men syns 2 var en megaskuffelse. Spilte aldri Inquisition, og føler tiden er litt forbi til å gi det en sjans. Men er nysgjerrig på Veilguard. Dere som spiller det, ligner det mest på 1 eller 2? Nå er det lenge siden disse spillene, men mener å huske at 1 var mer klassisk Bioware-RPG enn 2, som hadde mer fokus på action og begrenset seg til et mindre område og mye gjenbruk av dungeons. Prøver å finne ut av det med å lese reviews og se på YT, men for en som driter i den bisarre kulturkrigen er det vanskelig å forstå noe som helst om hvordan spillet er. Det ligner IKKE på 1, det er helt sikkert. Er et veldig annerledes spill. Men det ligner ikke på 2 heller, vil jeg si. Det var et hasteprosjekt med liten verden, ekstrem gjenbruk og dårlig combat. Var kun selve historien som var interessant i den. Men forventer du et klassisk rollespill så blir du skuffet av Veilguard. Dette er heller et Action-RPG i et dypt og rikt univers. 2 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november (endret) Spilt ca 16-18 timer fra i går kveld til i dag ettermiddag (pga søvnproblemer). Og ca 47 timer spilt til sammen. Storkoser meg fortsatt med spillet. Ble en ganske stor overraskelse for meg da jeg bestemte meg for å gi spillet en skikkelig sjanse, og bare tenke på den som et separat Dragon Age spill (på samme måte jeg gjør med The Elder Scrolls spillene, Fallout spillene og Mass Effect Andromeda). Men har også planer om å spille gjennom de andre også igjen (for n-te gang), når jeg først er ferdig med Veilguard. Sammenlignet med Starfield, så syns jeg Veilguard er litt bedre, selv om jeg har noe over 2000 timer spilt av Starfield siden utgivelsen i fjor (det meste nok kun i skip-byggeren, og ikke noen særlig flere andre spill som lot at jeg kunne "flykte fullstendig fra hverdagen"), og ikke helt enda ferdig med Veilguard. Til sammenligning (det jeg syns): Starfield: 6/10 (ved utgivelse og fullført "alt" 50-60 timer (før NG+)) Starfield: Shattered Space: 7/10 (20-30 timer, ikke helt "alt", men jeg drev av med alt for "mye" løping rundt å gjorde mye uvesentlig dill-dall) Dragon Age: The Veilguard: 7/10 (foreløpig, men begynner å nærme meg slutten (tror jeg)) Veilguard minner meg mer om Mass Effect: Andromeda, altså en slags spinoff som kunne ha stått bedre på egne bein. Karakter og kompanjong dynamikken er noe ala det samme. Men nå liker jeg Andromeda ganske godt, men kan bli litt fort utbrent. Kampsystemet er morsomt, og flyter ganske bra. Men skulle dog ønske at litt av det taktiske var litt tilbake, som en slags blanding mellom Origins og Inquisition. Er ihvertfall mye bedre venn med dette kampsystemet enn den i Dragon Age II. NB: Som den n00ben jeg er, så spiller jeg på Storyteller. Hovedhistorien er så-som-så til tider, men kan overraske og få meg til å tenke: "Hva faen skjedde nå?!" Men jeg er engasjert nok til å fullføre den, og i hvert fall alle kompanjong-oppdrag jeg får låst opp. De 2 jeg bruker mest er Bellara og Harding. Resten av sideoppdragene er jeg litt usikker om om jeg orker, da jeg får litt The Hinterlands ("Hinderlands"), fra Inquisition følelse av dem noen ganger; "Når skal det være slutt på sideoppdrag?" Syns det dukker opp ørten nye etter hvert fullført hovedoppdrag, lol. Hadde egentlig en plan om å spille gjennom alle 3 Dragon Age spillene før jeg startet på Veilguard, men siden jeg fant ut at man ikke kunne bruke "Dragon Age Keep" / lagringsfiler (e.l) for verdensimport, og det bare var 3 ting du evt kunne velge og endre på, via min "Inquisitor" opprettingen i Veilguard, så gadd jeg ikke det. Eneste jeg feil og problemer jeg har truffet på er litt slags pathfinding feil, slik at NPCer og slik har en tendens til å sette seg litt fast, så må bare dulte litt borti i dem for å "resette" dem. Man kan ikke skyte mellom trebjelker, da de er regnet som ett helt solid objekt, med ett solid kollisjons-mesh, som dekker hele objektet. Og litt mye RAM, VRAM og GPU bruk noen ganger, spesielt i byer hvor det er folksomt, og fps'en kan dippe ned til 50, men kjører vanligvis ganske glatt mellom 60-80 fps. Selv med mye eksplosjoner, spesial effekter, og skill-komboer og slikt. Men ellers så har spillet kjørt dønt stabilt,og ikke en eneste kræsj. Endret 7. november av Laserbeam 1 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november 14 hours ago, Laserbeam said: Veilguard minner meg mer om Mass Effect: Andromeda, altså en slags spinoff som kunne ha stått bedre på egne bein. Andromeda er mye bedre enn sitt rykte. Ihvertfall etter at de fikset de fleste bugsene. Det største problemet er nok at tilnærmingen mot en mer åpen verden medførte en lang rekke unispirerende sideoppdrag. Men det er en kritikk jeg kan rette mot svært mange rpg spill. Man har en ide om at de blir bedre jo større de er, men det ender ofte opp med for mye fyllstoff. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november (endret) Ferdig nå, etter ca 74-76 timer. Skikkelig kult og bra spill! Slutten er råbra. Ble en ca 8/10 for meg. Alt hatet er overdrevet som pokker. Og masse av det negative er dratt ut av kontekst av diverse negativt ladet YouTubeere, Reddit og Twitter brukere. Som startet fra første trailer og diverse lekkasjer under Embargo. Endret 10. november av Laserbeam 4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå