Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (6 minutter siden): Da bør du lese åpningsinnlegget på nytt. Handler ikke om stirring eller blikkontakt: Han nevnte jo også stirring. ltdata skrev (På 30.10.2024 den 9:48 AM): Hva synes egentlig jenter selv om at menn ser/stirrer på dem? 2 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober fokkeslasken skrev (58 minutter siden): Jeg fant ei som var 17 år yngre enn meg en gang, men ikke ved å "møtes på gata". Det blir for risikabelt. Åh. Hvor gammel er du da? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (19 minutter siden): Jo det har du. Som jeg sa; Gå videre. Nå! Tror du jeg er bikkja di, eller noe sånt? Nei, jeg har intet imot dem, selv om de er latterlige nå og da. Jeg leser da VG og Dagbladet selv om de også fyller opp med mye cringeworthy stoff (dog av andre kalibre enn Subjekt sitt cringe). 3 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Kassettspiller skrev (7 minutter siden): Han nevnte jo også stirring. Nei, han skrev ser/stirrer og ikke noe om blikkontakt. Man kan selvfølgelig se så mye man vil på en jente. Man kan se på bryster, rumpe eller hvor som helst man ønsker. Det er ingen som kan gjøre noe som helst med det og det er også helt naturlig at menn gjør det. At ekstreme feminister ønsker å fjerne naturlige instinkter fra menn er jo ikke noe nytt, men er jo tvert imot noe som er en sentral del av denne kampen deres, der attraktive kvinner ses på som en stor trussel som menn ikke skal få lov til å involvere seg med på noen som helst måte. Endret 31. oktober av Palladio Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Generelt: hvis noen faktisk tror at å casually se på noen er feil, må de ta en prat med fastlegen sin om en mulig utredning for "spekteret". Jeg mener det, for det er åpenbart for alle med normalt utviklede sosiale antenner at å se på folk er helt OK, og ikke noe noen har et problem med. (se og stirre er ikke det samme) Mulig denne maskuline karen er heldig i den forstand at han fint kan se på damer uten å bli turned on av det, og at de jeg tilfeldigvis ser på i tre sekunder skjønner at det er nettopp et tilfelle av "et sted må øynene være". I motsetning til uga-buga "me see woman - me horny"-folk, som fort blir avslørt på at de STIRRER. Endret 31. oktober av knopflerbruce 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober ltdata skrev (6 minutter siden): Selvsagt. Ingen som har snakket om å stirre på en kvinnes bryst eller rumpe etc.. Det vet jeg, det var bare et eksempel på noe som ikke er greit. ltdata skrev (6 minutter siden): Men sånn generelt hvis jeg er mann 40 og ser en attraktiv kvinne med et vakkert ansikt i 20 årene så bør jeg anstrenge meg for å ikke titte bort på henne i ny og ne for å "beundre" henne? Nei, det høres helt innafor ut. Mine innlegg har handlet om at stirring og enkelte former for blikk (for eksempel å stirre på noens bryst) kan være ubehagelige for mange. ltdata skrev (7 minutter siden): Jeg ser ofte f.eks på en t bane stasjon hvis en pen jente går forbi så vil nesten alle menn følge henne med blikket når hun spaserer forbi dem på perrongen. Er det grei oppførsel? Det er nok innafor. 2 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Fleire av ytringane seier meir eller mindre rett ut at dersom man har godt utseende kan man tillate seg meir enn andre. Virker helt feil men eg trur det er slik verda er. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (7 minutter siden): Nei, han skrev ser/stirrer og ikke noe om blikkontakt. Det stemmer at han nevnte stirring i hovedinnlegget sitt. Senere skrev han om blikkontakt, men det var ikke i hovedinnlegget. ltdata skrev (4 timer siden): I de fleste kulturer er det vel normalt at man viser interesse med blikkontakt før man gjør et mer fysisk fremstøt. Palladio skrev (9 minutter siden): Man kan selvfølgelig se så mye man vil på en jente. Man kan se på bryster, rumpe eller hvor som helst man ønsker. Det er ingen som kan gjøre noe som helst med det og det er også helt naturlig at menn gjør det. Hva i alle dager Palladio skrev (11 minutter siden): At ekstreme feminister ønsker å fjerne naturlige instinkter fra menn er jo ikke noe nytt, men er jo tvert imot noe som er en sentral del av denne kampen deres, der attraktive kvinner ses på som en stor trussel som menn ikke skal få lov til å involvere seg med på noen som helst måte. Fjerne instinkter? Er ikke målet å respektere hverandre? Jeg liker bare ikke å bli stirret på og det er naturlig for meg å reagere på det. 4 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Oknok skrev (2 minutter siden): Fleire av ytringane seier meir eller mindre rett ut at dersom man har godt utseende kan man tillate seg meir enn andre. Virker helt feil men eg trur det er slik verda er. Godt utseende som vurdert av den personen det gjelder, ja. Altså en subjektiv attraktivitet, ikke en objektiv attraktivitet. Hvis en kvinne gir meg en dask på stumpen og jeg tenker at det er greit fordi hun er søt, er jo det irrelevant om alle menn i hele byen syns hun er søt eller om det bare er meg - i den settingen. Det ENESTE som betyr noe, er hva eieren av den personlige sfæren man trer inn i syns der og da. Det er forøvrig analogt til mye annet. Selgere kan være jævlig irriterende, men det hender jo en sjelden gang at de faktisk selger noe du trenger - og da kan en jo si at "de som har et godt produkt kan tillate seg mer enn andre". Det er faktisk helt naturlig at den som initierer en sånn form for kontakt er avhengig av aksepten til den man gjør noe mot. Så har heldigvis 99% av kvinner nok common sense til å gi folk en benefit of the doubt hvis man oppfører seg bra. Det er kanskje der folk med defekte sosiale antenner tryner litt og ender opp med å si "jeg tør ikke snakke til kvinner lenger, jeg"? Når problemet er at tilnærmingsverktøyene deres er seksualiserte tilnærminger, og ikke noe som er mer "wholesome" og ser personen som noe mer enn et kjønnsorgan pakket inn i kjøtt og flesk? 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober knopflerbruce skrev (14 minutter siden): Generelt: hvis noen faktisk tror at å casually se på noen er feil, må de ta en prat med fastlegen sin om en mulig utredning for "spekteret". Jeg mener det, for det er åpenbart for alle med normalt utviklede sosiale antenner at å se på folk er helt OK, og ikke noe noen har et problem med. (se og stirre er ikke det samme) Ja, men av og til mener noen at det er stirring, mens andre ikke gjør det. For eksempel mener jeg at det å blikke på noen overdrevent er en form for stirring, mens andre synes det ikke er det. 2 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Kassettspiller skrev (13 minutter siden): Hva i alle dager Det er ikke sånn at du trenger å svare på absolutt alle innlegg i tråden, selv når du ikke har noe som helst å si. Endret 31. oktober av Palladio Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (4 minutter siden): Det er ikke sånn at du trenger å svare på absolutt alle innlegg i tråden selv når du ikke har noe som helst å si. Jeg har ikke svart på alle innleggene, men jeg har full rett til å delta i et diskusjonsforum og uttrykke mine meninger. Alle mine innlegg mine inneholder relevant informasjon til trådens tema. 4 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Kassettspiller skrev (12 minutter siden): Jeg liker bare ikke å bli stirret på og det er naturlig for meg å reagere på det. Men om noen ser på deg, så betyr ikke det at de gjør noe galt selv om du ikke liker at noen gjør det. Det er du vel enig i. Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Er dette en av disse meningene dine sier du? Kassettspiller skrev (14 minutter siden): Hva i alle dager Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Kul_Djevel skrev (6 minutter siden): Men om noen ser på deg, så betyr ikke det at de gjør noe galt selv om du ikke liker at noen gjør det. Det er du vel enig i. Se og stirre er ikke det samme, så enig. 2 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Se og stirre er ikke det samme, så enig. Vel, selv om noen stirrer på deg, så betyr det ikke at de gjør noe galt. De bryter liksom ikke noe lovverk. Mye rart folk finner ubehagelig. Det er dermed ikke sagt at noe ulovlig skjer. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Palladio skrev (23 minutter siden): Er dette en av disse meningene dine sier du? Dette er en del av et større innlegg som uttrykker min mening. Jeg forstår ikke hvorfor man skal henge seg opp i det. Kul_Djevel skrev (19 minutter siden): Vel, selv om noen stirrer på deg, så betyr det ikke at de gjør noe galt. De bryter liksom ikke noe lovverk. Mye rart folk finner ubehagelig. Det er dermed ikke sagt at noe ulovlig skjer. Det vet jeg. Men det er lov å føle seg ukomfortabel med at noen stirrer på deg. TS spurte vel ikke om det var en formell lov, men heller om det uformelle. Endret 31. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke hvorfor man skal henge seg opp i det. Jeg reagerer på det fordi du er ekstremt aktiv i tråden med det jeg anser som intetsigende vås og det som egentlig bare er ren trolling for å ødelegge diskusjonen. Hva skulle ellers være din motivasjon for å skrive slike ikke-svar som det jeg siterte deg på? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Palladio skrev (42 minutter siden): Nei, han skrev ser/stirrer og ikke noe om blikkontakt. Man kan selvfølgelig se så mye man vil på en jente. Man kan se på bryster, rumpe eller hvor som helst man ønsker. Det er ingen som kan gjøre noe som helst med det og det er også helt naturlig at menn gjør det. Kassettspiller skrev (33 minutter siden): Hva i alle dager Palladio skrev (24 minutter siden): Det er ikke sånn at du trenger å svare på absolutt alle innlegg i tråden, selv når du ikke har noe som helst å si. Med fare for å ta feil her, så tenker jeg at det @Kassettspiller mente her var at nei, ingen kan hindre noen i stirre så mye man vil på puppene og rumpa til hvem som helst...MEN DET ER TOTALT RESPEKTLØST!! Som mann, selv om en jente har kroppsdeler man finner attraktive, så har man sett seg ferdig på noen få sekunder. Endret 31. oktober av PaladinNO 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (5 minutter siden): Jeg reagerer på det fordi du er ekstremt aktiv i tråden med det jeg anser som intetsigende vås og det som egentlig bare er ren trolling for å ødelegge diskusjonen. Hva skulle ellers være din motivasjon for å skrive slike ikke-svar som det jeg siterte deg på? Som sagt er dette en måte å uttrykke min mening på. At du mener det er vås, er din oppfatning. Det er ikke slik at bare fordi noen mener noe annet, så er det troll. Jeg tror jeg avslutter denne samtalen nå med deg, for man kommer ikke videre med sånt her. PaladinNO skrev (6 minutter siden): Med fare for å ta feil her, så tenker jeg at det @Kassettspiller mente her var at nei, ingen kan hindre noen i stirre så mye man vil på puppene og rumpa til hvem som helst...MEN DET ER TOTALT RESPEKTLØST!! Takk! 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg