fokkeslasken Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Kul_Djevel skrev (21 timer siden): Men forskning viser jo at menneskeheten blir dummere, så ligger vel noe der kanskje. https://www.nrk.no/nyheter/forskning_-mennesket-blir-dummere-1.16393004 Ja, jeg hørte om dette. Generasjonene etter år 2000 er de første i menneskelig historie som er dummere enn sine foreldre. Noe skal man vel være kjent for også. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober ilpostino skrev (20 timer siden): Jeg synes ikke det, men har innsett folk er forskjellige. En gang sendte ei vikar inn en tre siders klage via sin sjef til min sjef fordi jeg ikke gav henne noe (i mitt hode) et ganske uskyldig komplement. Hun hadde følt seg skitten og brukt og full pakke og hadde gått hjem og grått på do etter jobb. Det renner en da i hu den kvinnestreiken på Island hvor en CEO hadde sagt at den dagen gikk strålende og det var godt å endelig "get some shit done". Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober ilpostino skrev (19 timer siden): geez. Skal du komme her og synse og mene ting også nå da. Jeg føler meg litt krenket. Eller kanskje jeg skal rase litt. Eller vent.... Du burde skrive et tresiders brev til HR. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober fokkeslasken skrev (8 minutter siden): Du burde skrive et tresiders brev til HR. Tror jeg skal begynne å rase med en gang. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Krig og fred skrev (1 time siden): 2024, året hvor folkeskikk ble woke Og om fire dager: alvorlig person på forsiden av Nettavisen: "Jeg ble kansellert og sensurert for å se på noen." Og sånn går no dagan (eller, kanskje man må helt over til Subjekt for ting som blir på det nivået av "ånæi, verden er så woke atte"-kategorien) 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) "Øyekontakt med jenter ok? Når er det ikke ok?" I min bok er dette ganske opplagt, men det er flere svaralternativer. - Ser man på jenta fordi man tror det kan være noen man kjenner, men det var noen andre, så ser man bort ved øyekontakt. - Hvis man finner jenta attraktiv, så holder man øyekontakten i noen sekunder, gjerne med et smil og et nikk for å hilse (den som ser på skal hilse først), og så vurdere hennes reaksjon. 1. Hvis hun ser bort, blir veldig passiv eller har et kroppspråk som tydelig viser at hun føler seg ukomfortabel, så er saken over og man ser ikke på henne igjen. Punktum. 2. Hvis hun nikker og/eller smiler tilbake, så kan man kan kanskje gå bort og snakke med henne. Men dette er situasjonsavhengig. - Hvis det blir øyekontakt ved en tilfeldighet og man egentlig bare ser på noe annet i bakgrunnen, så forsetter jeg personlig å se på det jeg ser på i noen sekunder før jeg vender hodet videre, enten jeg er ferdig med å se på det jeg egentlig så på eller ikke. Jeg forstår ikke helt saken her, for folk er forskjellig og oppfatter selv et blikk forskjellig, men de fleste har sosiale antenner og det er ikke så vanskelig å tolke en reaksjon - positiv eller negativ - fra noen ved å se på vedkommende. Endret 31. oktober av PaladinNO Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober On a side note: ser vi noe av den EGENTLIGE grunnen til at "gutta ikke får purt"? Altså at social skills ikke ligger på gulvnivå, men godt nede i fjellet under kjelleren? 4 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Subjekt Så dette er en publikasjon du ikke liker? Fint, da har du fått gitt beskjed om det da. Gå videre nå. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (Akkurat nå): Så dette er en publikasjon du ikke liker? Fint, da har du fått gitt beskjed om det da. Gå videre nå. Jeg har intet imot dem. Har til og med skrevet leserinnlegg i Subjekt. De bare fremstår som ganske tryhard på å være kontrære, hvor de må vite hva meningsmajoriteten mener før de store meningsbærerne der tar standpunkt. Her skal det opponeres! Uavhengig av om man har et case eller ikke. Så må jeg jo tilstå at jeg humrer litt av at det er Norges mest woke avis, ganske ufrivillig. 1 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Jeg har intet imot dem. Jo det har du. Som jeg sa; Gå videre. Nå! 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (1 minutt siden): Jo det har du. Som jeg sa; Gå videre. Nå! For det bestemmer du at han skal gjøre? 2 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober PaladinNO skrev (7 minutter siden): "Øyekontakt med jenter ok? Når er det ikke ok?" Bare sånn til orientering, så handler ikke tråden om øyekontakt, men derimot om å se på jenter sånn overhodet. Ref. åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Duriello skrev (Akkurat nå): For det bestemmer du at han skal gjøre? Du er en sånn fyr som tilfører diskusjoner veldig mye? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (1 minutt siden): Du er en sånn fyr som tilfører diskusjoner veldig mye? Man kan jo spørre deg om det samme. 😉 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (7 minutter siden): Bare sånn til orientering, så handler ikke tråden om øyekontakt, men derimot om å se på jenter sånn overhodet. Ref. åpningsinnlegget. ltdata skrev (På 30.10.2024 den 9:48 AM): Blir det regnet som akseptabelt i samfunnet at en mann på 40-50 år ser på jenter som er endel yngre som f.eks 20-30 år? Eller blir det regnet som litt creepy? Jeg tenker her på at man ser en jente som f.eks har et veldig attraktivt ansikt, fine øyne. Og tenker typisk de man passerer på gata eller de man ser på offentlig transport e.l. Ingen snakking altså, kun blikk. Hvilken alderforskjell blir for stor til at dette er akseptabelt? Eller hvor ung er jenta for at det ikke er ok? Hva synes egentlig jenter selv om at menn ser/stirrer på dem? Creepy eller liker de oppmerksomheten? Liker de oppmerksomheten selv om blikkene kommer fra en de ikke er tiltrukket av? Hva tenker f.eks en jente på 20 år som legger merke til en mann på 50-60år som ser på dem på trikk/buss/bane? Dette handler også om det å stirre på andre, noe som i alle fall jeg tok utgangspunkt i. Jeg tror ikke noen mener at det ikke skal være lov å se på noen. 4 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Duriello skrev (2 minutter siden): Man kan jo spørre deg om det samme. 😉 Jeg vil mene at jeg skriver mer relevante innlegg enn følgende: Duriello skrev (7 minutter siden): For det bestemmer du at han skal gjøre? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Palladio skrev (10 minutter siden): Bare sånn til orientering, så handler ikke tråden om øyekontakt, men derimot om å se på jenter sånn overhodet. Isåfall er det ikke noe problem. De får tåle å bli sett på - og stirret på - ihvertfall om de ikke vet at de blir sett på. Øyekontakt blir vel da "steg 2", hvor man kanskje gjør sine tanker kjent. Øyeflørting var en ting da jeg satt på skolebussen for mange år siden. Endret 31. oktober av PaladinNO Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Kassettspiller skrev (5 minutter siden): Dette handler også om det å stirre på andre, noe som i alle fall jeg tok utgangspunkt i. Jeg tror ikke noen mener at det ikke skal være lov å se på noen. Da bør du lese åpningsinnlegget på nytt. Handler ikke om stirring eller blikkontakt: ltdata skrev (På 30.10.2024 den 9:48 AM): Blir det regnet som akseptabelt i samfunnet at en mann på 40-50 år ser på jenter som er endel yngre som f.eks 20-30 år? Endret 31. oktober av Palladio Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (1 minutt siden): Jeg vil mene at jeg skriver mer relevante innlegg enn følgende: Palladio skrev (11 minutter siden): Jo det har du. Som jeg sa; Gå videre. Nå! Riktig.. 2 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 31. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) Kassettspiller skrev (1 time siden): Selvfølgelig skal man få lov til å se seg rundt og legge merke til andre, men det handler om hvordan man oppfører seg. Det er forskjell på å kaste et blikk nå og da og det å stirre på kvinners bryst Selvsagt. Ingen som har snakket om å stirre på en kvinnes bryst eller rumpe etc.. Men sånn generelt hvis jeg er mann 40 og ser en attraktiv kvinne med et vakkert ansikt i 20 årene så bør jeg anstrenge meg for å ikke titte bort på henne i ny og ne for å "beundre" henne? Jeg tror faktisk mange menn vil måtte anstrenge seg for å ikke titte i det hele tatt en slik situasjon da genene vil at man skal titte. Jeg ser ofte f.eks på en t bane stasjon hvis en pen jente går forbi så vil nesten alle menn følge henne med blikket når hun spaserer forbi dem på perrongen. Er det grei oppførsel? Btw plystring etter jenter er jævlig Harry. Håper ikke noen gjør det lenger. Haha Endret 31. oktober av ltdata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg