Krig og fred Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober 6 minutes ago, leticia said: Da snakker vi creepy... Jeeeez, det var ganske ekstremt. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Krig og fred skrev (1 minutt siden): Jeeeez, det var ganske ekstremt. Ja, det var veldig ubehagelig. For vi snakket ikke sammen, var bare han som stirra. Men til hans forsvar så tok han iallefall et nei for et nei. Har vært borti folk som ikke gir seg også, slik at man blir nødt til å blokkere dem fra sosiale medier og telefon. Sistnevnte er det sikkert mange kvinner (og sikkert noen menn også) som kjenner seg igjen i. 4 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 30. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kassettspiller skrev (2 timer siden): Ja og er 21 år. Det er umulig å vite hvorfor de stirrer og hva hensikten bak er, så det blir ubehagelig. Det er hyggelig å bli sett på som pen, men det føles ikke komfortabelt når noen stirrer av den grunn. Likevel kan det være hyggelig for noen å få komplimenter – men det er nok lurt å unngå kommentarer om kroppen. Komplimenter på for eksempel klesvalg, parfyme og lignende kan derimot oppleves positivt for flere. Det mener ihverfall jeg og flere jeg kjenner. Gjentatte blikk kan bli opptattet som stirring. Ok. Jeg mistenker at en dame kanskje ville trodd jeg var homofil eller veldig venn materiale hvis jeg hadde gitt komplimenter for klesvalg eller parfyme? Hensikten bak hvis du tar noen i å sende blikk er jo som regel alltid at personen synes du er attraktiv på en måte, men mindre du har noe veldig spesielt i ansiktet som tiltrekker seg oppmerksomhet. Er det ikke ganske naturlig at en gutt/jente sender hverandre blikk når de er interessert i hverandre? Ligger vel ganske dypt i genene våre vil jeg tro. Det er vel også naturlig fra biologiens side at en attraktiv ung jente vil tiltrekke seg blikk og oppmerksomhet fra alt av menn fra 18-90 år vil jeg tippe Har i hvert fall sett det i utallige filmer. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober (endret) ltdata skrev (6 timer siden): Ok. Jeg mistenker at en dame kanskje ville trodd jeg var homofil eller veldig venn materiale hvis jeg hadde gitt komplimenter for klesvalg eller parfyme? Det virker som om slike interesser har blitt vanlige for alle nå, i hvert fall etter mitt inntrykk. Det er også verdt å nevne at mange gode forhold ofte begynner med et vennskap ltdata skrev (6 timer siden): Hensikten bak hvis du tar noen i å sende blikk er jo som regel alltid at personen synes du er attraktiv på en måte, men mindre du har noe veldig spesielt i ansiktet som tiltrekker seg oppmerksomhet. Ja, men det er ofte skrekkhistorier man hører fra andre som gjør at man tenker det verste først. Det er ikke gøy å bli seksualisert, noe man ofte får inntrykk av når menn ser på en over tid. At man blir blikket på fordi man er attraktiv, kan være hyggelig i seg selv, men man kan aldri være helt sikker på hva de egentlig tenker og å bli sett over tid er ofte ubehagelig uansett. Mange jenter opplever å bli stirret på, og det kan også være fordi mange er attraktive og/eller fordi de kler seg utfordrende. Om man har noe spesielt ved seg så regner jeg med at mange flere blikker og ikke bare menn. ltdata skrev (6 timer siden): Er det ikke ganske naturlig at en gutt/jente sender hverandre blikk når de er interessert i hverandre? Ligger vel ganske dypt i genene våre vil jeg tro. Ja, men i dagens samfunn tenker man ofte det verste først. De færreste har dårlige hensikter når de ser på noen. ltdata skrev (6 timer siden): Det er vel også naturlig fra biologiens side at en attraktiv ung jente vil tiltrekke seg blikk og oppmerksomhet fra alt av menn fra 18-90 år vil jeg tippe Har i hvert fall sett det i utallige filmer. Ja, det er nok naturlig. Men det kan bli ubehagelig, spesielt fordi man er redd for ubehagelige kommentarer og lignende. Mange har dårlige erfaringer fra tidligere. Endret 31. oktober av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Verden har nok forandra seg siden jeg var ung ork. Da ble vi lært opp til "don't break eye contact" og "my eyes are up here". ...Nå er man en gris fordi man er gammel. Aldersdiskrimineringen florerer. Glad jeg er ferdig med alt det der. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober 6 hours ago, Duriello said: Når jeg sier ifra strengt nok så stopper det. Så jo, jeg har en viss grad rett til det. Rett til kva? Snakke? Eskalerer du situasjonen? Så viss nokon ser på deg, så tek du kontakt å seier strengt ifra om at di ikkje skal sjå på deg...lol...vent litt...er du sånn nærgåande som skal heilt opp i ansiktet å seie strengt ifra eller brøler/skriker du fra der du måtte befinne deg??...takker uannsett for ein god latter... Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Maabren skrev (2 timer siden): Rett til kva? Snakke? Eskalerer du situasjonen? Så viss nokon ser på deg, så tek du kontakt å seier strengt ifra om at di ikkje skal sjå på deg...lol...vent litt...er du sånn nærgåande som skal heilt opp i ansiktet å seie strengt ifra eller brøler/skriker du fra der du måtte befinne deg??...takker uannsett for ein god latter... Leste posten jeg siterte deg på feil. Mente folk som glaner, ikke kun se på. 😅 Eskalerer jeg situasjonen? Det er jo folk som glaner/stirrer som gjør det. 🙃 Er de ute etter reaksjoner så får de det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober What in the world? Ingen kan straffes for å se på andre mennesker, og det er også slik at ingen er tankelesere. Og, det er ingen som har noe problem med dette. (med "ingen" mener jeg "så få at du ikke trenger bry deg om de ytterst få sære unntakene") Stirring er jo noe annet, men det klarer folk å skille mellom. Stirring er med overlegg og mer intenst enn at du sitter ved et bord og titter bort på noen i baren som er halvparten så gammel som deg selv. Det finnes en million grunner til å se på noen en håndfull ganger. Kanskje likner de noen man kjenner, kanskje har de på seg et plagg som har noe ved seg, og så videre. Eller kanskje det ikke er personen man ser på, men noe i inventaret som er rett i nærheten. Hvis folk syns det er skummelt å bli sett, kan de gå i skogen på natta, tenker jeg. 3 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 31. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober Nå går jeg kanskje litt off topic. Men ønsker å poengtere at det er forskjell på å stirre på det motsatte kjønn og sende noen blikk i noen få sekunder nå og da til personer man naturlig nok synes er attraktive. I de fleste kulturer er det vel normalt at man viser interesse med blikkontakt før man gjør et mer fysisk fremstøt. Jeg har hørt at mange kvinner ønsker å bli tilnærmet på en slik måte, fordi da kan de avvise eller godta mannen raskt og effektivt. Altså hvis en person viser interesse ved å initiere øyekontakt og den andre personen holder den med deg en stund så er det et tegn på interesse eller aksept og vedkommende har et klarsignal om å kanskje gå til vedkommende å si hei e.l. hvis vedkommende bryter øyekontakt raskt er nok det et tegn på ingen interesse og interaksjonen bør kanskje stoppe allerede der hvis man er god til å tolke signalene. Som regel vil en person som er interessert i deg sende gjentatte korte eller litt lengre blikk til deg. Hvis det er en person du ikke er interessert i så vil man bryte blikkontakt raskt og aldri se tilbake på den personen. Kanskje verden og måten folk viser interesse har endret siden jeg var ung, men jeg tviler egentlig litt på det fordi dette er biologien og instinkter og endres ikke så raskt. I noen asiatiske land blir jeg regelrett nedstirret av alt mulig av folk på gata. Ja jeg er en hvit mann. Jeg har egentlig ikke så mye problemer med det da jeg i hvert fall vet hvorfor jeg blir stirret på. Hvis jeg skal ha det litt gøy så stirrer jeg intenst tilbake som en psyko morder. Etter noen lange sekunder bryter vedkommende øyekontakten til slutt. 3 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober 21 hours ago, sedsberg said: Selvfølgelig liker de det ikke. Er en grunn til at "eye-rape" er et begrep. Man kan risikere å bli anmeldt for trakkasering. Nok ett eksempel på at vi som nasjon har blitt en gjeng svake drittunger. "Han så på meg!"? Er ikke mulig.. 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober (endret) ltdata skrev (1 time siden): Nå går jeg kanskje litt off topic. Men ønsker å poengtere at det er forskjell på å stirre på det motsatte kjønn og sende noen blikk i noen få sekunder nå og da til personer man naturlig nok synes er attraktive. I de fleste kulturer er det vel normalt at man viser interesse med blikkontakt før man gjør et mer fysisk fremstøt. Jeg har hørt at mange kvinner ønsker å bli tilnærmet på en slik måte, fordi da kan de avvise eller godta mannen raskt og effektivt. Altså hvis en person viser interesse ved å initiere øyekontakt og den andre personen holder den med deg en stund så er det et tegn på interesse eller aksept og vedkommende har et klarsignal om å kanskje gå til vedkommende å si hei e.l. hvis vedkommende bryter øyekontakt raskt er nok det et tegn på ingen interesse og interaksjonen bør kanskje stoppe allerede der hvis man er god til å tolke signalene. Som regel vil en person som er interessert i deg sende gjentatte korte eller litt lengre blikk til deg. Hvis det er en person du ikke er interessert i så vil man bryte blikkontakt raskt og aldri se tilbake på den personen. Kanskje verden og måten folk viser interesse har endret siden jeg var ung, men jeg tviler egentlig litt på det fordi dette er biologien og instinkter og endres ikke så raskt. I noen asiatiske land blir jeg regelrett nedstirret av alt mulig av folk på gata. Ja jeg er en hvit mann. Jeg har egentlig ikke så mye problemer med det da jeg i hvert fall vet hvorfor jeg blir stirret på. Hvis jeg skal ha det litt gøy så stirrer jeg intenst tilbake som en psyko morder. Etter noen lange sekunder bryter vedkommende øyekontakten til slutt. Det er vel vanlig å bruke blikkontakt som en måte å vise interesse på, men ikke alle setter pris på å bli sjekket opp, spesielt på offentlig transport etter skole eller jobb. Det beste er kanskje å se an hvordan den andre personen reagerer. Hvis de synes det er ubehagelig, vil det ofte komme fram i kroppsspråket eller de kan si ifra direkte. Endret 31. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Jeg ser at overskriften på tråden er endret. Her er et virkelig scoop for alle gubber uten sosiale antenner: Hvis du sitter på toget og du ser en attraktiv person som er halvparten så gammel som deg selv, så ser du bort etter et par sekunder. Og hvis hun ser at du ser på henne, så holder du ikke øyekontakt, men ser bort. Også ser du ikke på henne igjen, for hun vil merke at du stirrer på henne. Det er helt normalt å la øynene vandre, men du må lære deg at de du ser på har også egne tanker og følelser. De er ikke de samme damene du ser på dataskjermen når du napper løken og fantaserer. 5 1 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Krig og fred skrev (27 minutter siden): Hvis du sitter på toget og du ser en attraktiv person som er halvparten så gammel som deg selv, så ser du bort etter et par sekunder Så absolutt ikke. Vi lever ikke livene våre etter dine eller andres drakoniske feministiske woke-lovverk. 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2024, året hvor folkeskikk ble woke 6 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 31. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober Kassettspiller skrev (1 time siden): Det er vel vanlig å bruke blikkontakt som en måte å vise interesse på, men ikke alle setter pris på å bli sjekket opp, spesielt på offentlig transport etter skole eller jobb. Det beste er kanskje å se an hvordan den andre personen reagerer. Hvis de synes det er ubehagelig, vil det ofte komme fram i kroppsspråket eller de kan si ifra direkte. Jeg vil si at det er å trekke det litt langt å si at en person som sender noen blikk på deg er å bli sjekket opp. I min verden er det bare en person som er synes utseendet ditt er attraktivt. Når det skjer med meg og jeg ikke er interessert så ser jeg bare en annen vei og det er helt greit for meg. Jeg ville synes det ville vært veldig rar oppførsel av meg å gå opp til en jente på trikken og si til henne at jeg synes det er ubehagelig at hun ser på meg. For meg er det ganske uskyldig. Noe helt annet selvsagt hvis en jente går opp til meg og klyper meg i rompa og slikker meg i øret. Det er uakseptabel oppførsel 1 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Krig og fred skrev (49 minutter siden): 2024, året hvor folkeskikk ble woke Du vet absolutt ingenting om folkeskikk når du sitter der og dikterer, som om det var det mest naturlige ting i heler verden, i detalj regler for hvordan folk skal oppføre seg, til tross for at dette kun er dine egne ekstremt rare preferanser og at andre helt åpenbart har andre preferanser enn deg. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober ltdata skrev (21 minutter siden): Jeg vil si at det er å trekke det litt langt å si at en person som sender noen blikk på deg er å bli sjekket opp. I min verden er det bare en person som er synes utseendet ditt er attraktivt Jeg mente at blikkontakt fortsatt er vanlig når man blir sjekket opp, men det betyr ikke alltid at det er intensjonen. ltdata skrev (23 minutter siden): Jeg ville synes det ville vært veldig rar oppførsel av meg å gå opp til en jente på trikken og si til henne at jeg synes det er ubehagelig at hun ser på meg. For meg er det ganske uskyldig. Selvfølgelig skal man få lov til å se seg rundt og legge merke til andre, men det handler om hvordan man oppfører seg. Det er forskjell på å kaste et blikk nå og da og det å stirre på kvinners bryst. 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Palladio skrev (Akkurat nå): kun er dine egne ekstremt rare preferanser og at andre helt åpenbart har andre preferanser enn deg. Hvor mange unge kvinner kjenner du som liker at eldre ukjente mannfolk stirrer på dem i flere minutter? 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober ltdata skrev (På 30.10.2024 den 9:48 AM): Blir det regnet som akseptabelt i samfunnet at en mann på 40-50 år ser på jenter som er endel yngre som f.eks 20-30 år? Eller blir det regnet som litt creepy? Jeg tenker her på at man ser en jente som f.eks har et veldig attraktivt ansikt, fine øyne. Og tenker typisk de man passerer på gata eller de man ser på offentlig transport e.l. Ingen snakking altså, kun blikk. Hvilken alderforskjell blir for stor til at dette er akseptabelt? Eller hvor ung er jenta for at det ikke er ok? Hva synes egentlig jenter selv om at menn ser/stirrer på dem? Creepy eller liker de oppmerksomheten? Liker de oppmerksomheten selv om blikkene kommer fra en de ikke er tiltrukket av? Hva tenker f.eks en jente på 20 år som legger merke til en mann på 50-60år som ser på dem på trikk/buss/bane? Selv så jeg etter noe i en butikkhylle en gang og det sto en kvinne i nærheten. Hun ga meg fingeren. En annen gang smilte en litt yngre kvinne til meg i butikken. Jeg så bort og gikk min vei. Tar ikke sjansen, rett og slett. ForTheImperium skrev (På 30.10.2024 den 11:04 AM): Hvis man har passert 40, ser noenlunde ung ut fortsatt og veldig fit kropp, så er det vel ikke noe i veien for å finne kjærligheten med en som er 15 år yngre enn deg selv? Jeg fant ei som var 17 år yngre enn meg en gang, men ikke ved å "møtes på gata". Det blir for risikabelt. Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 31. oktober Rapporter Del Skrevet 31. oktober Iki skrev (4 minutter siden): Hvor mange unge kvinner kjenner du som liker at eldre ukjente mannfolk stirrer på dem i flere minutter? Det er selvfølgelig mange unge kvinner som liker at menn, både eldre enn dem selv og på samme alder, gir dem oppmerksomehet. Jeg selv kjenner sikkert tyve i og med at du spør så konkret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg