Iki Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kul_Djevel skrev (3 minutter siden): Så hva er akseptabel sjekkemetode i dag hvis man ikke lenger kan se på noen som man finner attraktive eller si det til dem? Har noen påstått dette? ilpostino skrev (3 minutter siden): Og det er vel nettop det TS er ute etter. Hva slags "blikking" er for mye? Ja, selv om det virker som flere her mener det er fritt frem å stirre så mye dem ønsker. 1 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kassettspiller skrev (3 minutter siden): Det er umulig å vite hvorfor de stirrer og hva hensikten bak er, så det blir ubehagelig. Da kan man bare fortelle hvorfor man stirrer da, så er problemet løst. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Palladio skrev (5 minutter siden): Da kan man bare fortelle hvorfor man stirrer da, så er problemet løst. Ja, og mange tenker kanskje at de lyver. Uansett er det få som faktisk sier noe om det. 2 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober (endret) Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Ja, og mange tenker kanskje at de lyver. Uansett er det få som faktisk sier noe om det. Så det er greit at man sier til en jente samtidig som man sjekker ut kroppen hennes: "Hei, jeg bare stirrer på deg fordi jeg syns du er så utrolig deilig" Endret 30. oktober av Palladio Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Palladio skrev (4 minutter siden): Så det er greit at man sier til en jente: "Hei, jeg bare stirrer på deg fordi jeg syns du er så utrolig deilig" Jeg tviler på at de fleste ville ha likt det. 2 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober (endret) Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Jeg tviler på at de fleste ville ha likt det. Men du skreiv jo: "Det er umulig å vite hvorfor de stirrer og hva hensikten bak er, så det blir ubehagelig" Og så sier du nå at de fleste ikke hadde likt det selv om de får vite hensikten? Endret 30. oktober av Palladio 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Palladio skrev (4 minutter siden): Men du skreiv jo: "Det er umulig å vite hvorfor de stirrer og hva hensikten bak er, så det blir ubehagelig" Og så sier du nå at de fleste ikke hadde likt det selv om de får vite hensikten? Ja, grunnen til at det oppleves som ubehagelig er at mange tenker at de kan ha dårlige hensikter. Man liker også å vite hensikten bak oppmerksomheten, spesielt hvis den er positiv. Det er stor forskjell for de fleste på om en mann ser på deg fordi du ser elegant ut eller fordi han bare fokuserer på kroppen din på en seksuell måte. Selv om noen forteller at de har gode intensjoner, er mange fortsatt redde for at de kanskje ikke er helt ærlige. 2 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kassettspiller skrev (1 minutt siden): Man liker også å vite hensikten bak oppmerksomheten, spesielt hvis den er positiv. Men så spurte jeg deg om det likevel var OK å stirre hvis man samtidig informerte jenta at man stirra fordi hun var deilig, men da sa du at det heller ikke var greit. Så man blir jo litt forvirra. Ikke at man gjør som du sier likevel siden det må være akseptabelt å bruke øynene slik man selv vil selv i vårt woke-samfunn, men er jo uansett interessant å vite. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kassettspiller skrev (35 minutter siden): Det er veldig ubehagelig for de fleste unge kvinner. Enda verre blir det når de stirrer åpenlyst på visse steder. Dette varierer veldig. De fleste jeg kjenner (25 år og yngre) synes det er ubehagelig, uansett mannens alder. Det finnes også faktorer som kan spille en rolle, for eksempel om mannen er beruset. Som oftest blir man bare ukomfortabel. Noen ganger hender det at noen kommenterer noe positivt om klesvalget og det det være veldig hyggelig. Unngå å kommentere på kroppen, selv om det er ment som et kompliment; mange kan synes det blir veldig ubehagelig. Hvorfor stirrer han på meg? Er ikke lurt å titte på Kvinner/Jenter i det hele tatt farlig det 😉 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Palladio skrev (4 minutter siden): Men så spurte jeg deg om det likevel var OK å stirre hvis man samtidig informerte jenta at man stirra fordi hun var deilig, men da sa du at det heller ikke var greit. Det ble også sagt at de fleste synes slik stirring er ubehagelig, fordi man ikke vet hva hensikten er og man er redd for dårlige intensjoner. Stirring oppleves også som ubehagelig selv om intensjonene skulle være gode og for mange fremstår det som creepy. Det er mulig å beundre noen uten å stirre. Palladio skrev (8 minutter siden): Så man blir jo litt forvirra. Ikke at man gjør som du sier likevel siden det må være akseptabelt å bruke øynene slik man selv vil selv i vårt woke-samfunn, men er jo uansett interessant å vite. Stirring er ubehagelig for de fleste, uansett. 2 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kassettspiller skrev (1 minutt siden): Det ble også sagt at de fleste synes slik stirring er ubehagelig, fordi man ikke vet hva hensikten er og man er redd for dårlige intensjoner. Tror ikke jeg skal svare deg mer. Sirkel-svarene dine får meg bare til å rive meg i håret 😅 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober (endret) Maskinfører skrev (14 minutter siden): Er ikke lurt å titte på Kvinner/Jenter i det hele tatt farlig det 😉 Bare ikke stirr på henne eller se på henne (blikking på henne) hvis det gjør henne ukomfertabel. Å lese kroppspråk er gull verdt. Endret 30. oktober av Kassettspiller 3 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Bare ikke stirr på henne eller se på henne (blikking på henne) hvis det gjør henne ukomfertabel. Å lese kroppspråk er gull verdt. Enig der har ikke sett på Silje en eneste gang og hu lurer på hvorfor ? 😀 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober (endret) Palladio skrev (18 timer siden): Tror ikke jeg skal svare deg mer. Sirkel-svarene dine får meg bare til å rive meg i håret 😅 Jeg kan gjøre det enklere å forstå: Stirring = Creepy uansett for de fleste Blikking = Kan være ubehagelig. Når en mann ser på deg og gir komplimenter om klærne dine, er det ofte hyggelig. Men det blir ubehagelig hvis han kommenterer kroppen din eller bare blikker mye uten videre. Noen blikk kan ofte bli ansett som stirring. Endret 31. oktober av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober (endret) Maskinfører skrev (11 minutter siden): Enig der har ikke sett på Silje en eneste gang og hu lurer på hvorfor ? 😀 Å se på noen i et forhold er ofte annerledes enn å se på noen fremmende åpenbart i offentligheten. Endret 30. oktober av Kassettspiller 3 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober 4 hours ago, Guest 0f6d2...3a0 said: De vil ha oppmerksomhet fra jevnaldrende, ikke gamle griser som sliter med å forstå sosiale normer i samfunnet. Anonymous poster hash: 0f6d2...3a0 Dessverre er det mange som sliter med å forstå dette. 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Palladio skrev (1 time siden): Da kan man bare fortelle hvorfor man stirrer da, så er problemet løst. Ja, det trenger ikke være mer komplisert enn det Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Kassettspiller skrev (33 minutter siden): Å se på noen i et forhold er ofte annerledes enn å se på noen fremmende åpenbart i offentligheten. Ja skjønner den må ikke se for mye da 😀 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober Maabren skrev (2 timer siden): Nope. Privatliv i det offentlige rom eksisterer ikkje. Skal du nekte folk å sjå? Om du ferdast aldri så mykje i det offentlige rom har du ingen rett til å bestemme kva andre skal sjå på eller kor lenge di skal sjå. Når jeg sier ifra strengt nok så stopper det. Så jo, jeg har en viss grad rett til det. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 30. oktober Rapporter Del Skrevet 30. oktober (endret) ltdata skrev (8 timer siden): Blir det regnet som akseptabelt i samfunnet at en mann på 40-50 år ser på jenter som er endel yngre som f.eks 20-30 år? Eller blir det regnet som litt creepy? Jeg tenker her på at man ser en jente som f.eks har et veldig attraktivt ansikt, fine øyne. Og tenker typisk de man passerer på gata eller de man ser på offentlig transport e.l. Ingen snakking altså, kun blikk. Jeg ser ingenting galt i dette. ltdata skrev (8 timer siden): Hva tenker f.eks en jente på 20 år som legger merke til en mann på 50-60år som ser på dem på trikk/buss/bane? Det kommer an på hva du tenker når du sier ser på dem på trikk / buss/ bane. Sitter de og glor intenst, eller er det bare at blikket tilfeldig møtes? Da jeg var 20 så syns jeg slik oppmerksomhet var ekkelt ja, hvis det ikke var bare tilfeldig at blikket møtes fordi man satt i nærheten av hverandre. Jeg kan forresten fortelle en historie om når det går over fra å være greit til å bli creepy... Jeg var på reise på en av color line sine ferjer. Der var det en mann som stirret mye på meg. Tenkte ikke noe mer over det. 1 - 2 uker etterpå så fikk jeg en tekstmelding av denne mannen om at han var interessert i meg. Han har da altså skrevet ned registreringsnummeret på bilen min for å søke meg opp. Da snakker vi creepy... EDIT: Kan legge til at han var 20 år eldre enn meg Endret 30. oktober av leticia edit 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg