Gå til innhold

Hvem vinner USA valget 2024?

Hvem vinner USA valget 2024?  

63 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

• Kamala Harris
      26
    • Donald Trump
      37

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 04. nov. 2024, 19:00

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, :utakt said:

Tror Trump tar det, uten at jeg har noe annet enn magefølelsen å basere det på. Virker som målingene er veldig jevne, og det er kanskje ikke realistisk at Harris skal ta så mange av disse "vippestatene" der det er bortimot dødt løp. 

Jeg synes det er klare tegn på fallende entusiasme rundt DT. Da kan de siste dagers utspill slå hardt ut.

Feks. den sleivete kommentaren om at han ikke ville hatt noe i mot om noen skjøt gjennom pressen.
Selv om alle som ville stemt på DT anser det som tull, så tror jeg mange av de har blitt lei/trette/mette på alt det surret. Det flytter dem ikke over til KH, men det kan gjøre noe med motivasjonen til å møte opp for å stemme.

Det første distriktet som er ferdig opptelt ( kun 6 personer ) hvorav 4 er republikanere og 2 er uavhengig, ble resultatet 3-3. Alle 6 støttet NH, så halvparten gikk fra å støtte en republikaner til å stemme demokratisk.

6 personer selvfølgelig ekstremt langt unna noe representativt utvalg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
38 minutes ago, WiiBoy said:

Det første distriktet som er ferdig opptelt ( kun 6 personer ) hvorav 4 er republikanere og 2 er uavhengig, ble resultatet 3-3. Alle 6 støttet NH, så halvparten gikk fra å støtte en republikaner til å stemme demokratisk.

6 personer selvfølgelig ekstremt langt unna noe representativt utvalg.

Fortsatt bedre for Trump ifht 2020 da Biden vant 100% av stemmene i dette distriket. 🙃

Lenke til kommentar
1 minute ago, ltdata said:

Fallende entusiasme fordi msm sier det eller fordi det faktisk er fallende entusiasme?

Mange av videoene som kommer fra DT sine rallyer viser en helt annen stemning enn tidligere. Det kan være mange årsaker til det, men at det er en koordinert kampanje på tvers av platformer og kilder er lite sannsynlig. 
Det kan også være at han besøker mange steder nærme hverandre, så det metter markedet litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt et år nå at Trump vil tape. Du vinner ikke presidentvalg i USA uten de uavhengige, de var åpenbart ikke på Trumps side i -20 eller -22 og jeg ser ikke at noe har skjedd siden da som gjør at de uavhengige skulle vende tilbake til Trump(jeg er klar over at Maga-gjengen ser det annerledes). Abortsaken er fortsatt ikke død, Trump sitt hat spres fortsatt mot skeive og ikke-hvite. Alt er ikke strålende i Bidens USA men om vi skal følge '13 nøkler til det hvite hus' teorien så er det ikke *nok* galt. 

Men jeg blir veldig nervøs av å se hvor jevne meningsmålingene er. Jeg satser på at vi får samme som i -16 men med motsatt fortegn, altså at meningsmålerne ikke klarer å få tak i et representativt utvalg og derfor undervurderer Harris(eller overvurderer Trump)

For et par dager siden ble det rapportert en vesentlig forskyvning i kjønnsfordeling blant forhåndsstemmer, fler kvinner stemmer ved valg i USA men forskjellen var økt markant. Er dette tatt inn i meningsmålernes modeller?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen ekspert men etter min mening synes jeg det ser ut som Donald ligger an til å vinne. Han ser ut til å ha mer støtte fra den svarte befolkningen, folk er ikke fornøyd med hva som har skjedd i Usa siste 4 år og vil ha en endring. Elon viser støtte til Donald og har mye påvirkningskraft og bruker Twitter til å fronte Donald.

Fortsatt har pengebetterne Donald som relativt "klar" favoritt med 57% sjanse. Og markedet har alltid rett eller hva?

Hva noen eksperter skulle synse eller hva noen ringerunder med et par hundre deltakere sier er vel litt irrelevant i forhold til hundretusener som har veddet penger på utfallet?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kahuna said:

Du vinner ikke presidentvalg i USA uten de uavhengige, de var åpenbart ikke på Trumps side i -20 eller -22 og jeg ser ikke at noe har skjedd siden da som gjør at de uavhengige skulle vende tilbake til Trump(jeg er klar over at Maga-gjengen ser det annerledes).

Sjekk Gallups party affiliation for independents.

1 hour ago, Kahuna said:

Men jeg blir veldig nervøs av å se hvor jevne meningsmålingene er. Jeg satser på at vi får samme som i -16 men med motsatt fortegn, altså at meningsmålerne ikke klarer å få tak i et representativt utvalg og derfor undervurderer Harris(eller overvurderer Trump)

Det kan gå begge veier. Spesielt voksne konservative menn har nesten ikke svart på polls de to siste ukene, og dette er gruppen fra før av er de vanskeligste til å få til å svare på polls. Nate Cohn i NYT sa det samme for et par dager siden, og et par andre pollesters har også meldt om det.. På motsatt side post-Kamala er det de som er mer villige til å svare på polls nå enn tidligere.

1 hour ago, Kahuna said:

For et par dager siden ble det rapportert en vesentlig forskyvning i kjønnsfordeling blant forhåndsstemmer, fler kvinner stemmer ved valg i USA men forskjellen var økt markant. Er dette tatt inn i meningsmålernes modeller?

Det tas høyde for det i målinger, men det er jo ikke lett å vite akkuratt hvor stort gapet kommer til å bli når alt er talt opp. For eksempel på en poll fra Atlas i går har de tatt høyde for ca 10% forksjell (54-44) i Pennsylvania. Slik det ligger an nå ut fra VBM er det litt høyere (flere kvinner enn menn som har stemt), men får se hvor mange flere menn enn kvinner som møter opp i dag.

Endret av jallajall
Lenke til kommentar

Hvordan går det over dammen der..  må si jeg virkelig ikke klarer å gjette noe som helst men så pleier jeg å gjette feil så.. var egentlig ganske sikker på Harris men nå..

Egentlig klarer jeg ikke helt å engasjere meg. Begge kandidatene er utrolig dårlige. Trump er skummel for oss i Europa siden vi er små barn som ikke klarer å ta vare på oss selv. Pluss en personlighet som... Mens Harris virker så utrolig ufortjent og usympatisk.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...