Gå til innhold

Hvem vinner USA valget 2024?

Hvem vinner USA valget 2024?  

63 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

• Kamala Harris
      26
    • Donald Trump
      37

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 04. nov. 2024, 19:00

Anbefalte innlegg

En vesentlig forskjell mellom 2016, 2020 og 2024 er at Trump bare var anti-establishment i 2016. Ikke bare har han sluttet å være et fuck you til det inngrodde systemet, men han har snarere blitt et symbol på en politiker som er til salgs.

Jeg aner ærlig talt ikke hvem som vinner. Trump sin tilhengerskare er fortsatt et enigma for meg. Men jeg tror det er en god grunn til at Trump tapte valget i 2020 mot en utvasket Joe Biden, og jeg kan ikke skjønne hva som har endret seg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GP950mAh skrev (4 timer siden):

AtlasIntel var pollstern som traff best på landsbasis i 2020.

Og ut ifra en hendelse som med all sannsynlighet er tilfeldighet, så konkluderer du med at de er veldig troverdige?

Heh.

Sitat

De publiserer målinger, de gjennomfører de ikke på Instagram nei.

Du så linken min, ikke sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
ltdata skrev (3 timer siden):

Ok. Ingen tvil var litt å ta i, men Donald leder godt an på bettingsidene og folk som satser egne penger har mye skin in the game. Er vel rundt 57% sjanse for Donald seier akkurat nå med den informasjonen betterne har nå

Problemet er at republikanerne er villige til å bruke enorme summer for å manipulere valget. Var det ikke Elon Musk som deler ut 1 million daglig, for eksempel? Alle milliardærene som er desperate etter å få fascisten Trump tilbake i førersetet (Der Führer-setet?) bruker åpenbart gladelig mangfoldige millioner på å oppnå målet sitt.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (14 timer siden):

Jeg tror at en av kandidatene er sterkt undervurdert, samt at den andre kandidaten er noe overvurdert i meningsmålingene. Tviler også på at valget er så jevnt som målingene tilsier, tror nok at vinneren av valget kommer til å vinne med klar marginal over motstanderen.

Trump virker å være overvurdert denne gangen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I 2016 var jeg en av få som trodde Trump kom til å vinne, mens ingen andre trodde det. Trumps vinnersjanser ble vel beregnet til rundt 5% eller noe. Clintons seier var praktisk talt i boks. Så snudde alt seg i løpet av valgnatten. I 2020 trodde jeg Biden ville vinne, og han vant også. Fire år med Trump var nok til at enhver ikke-Trump-kandidat sannsynligvis kom til å ta over makten. Til og med Biden.

Nå derimot, med mange kriser under mesteparten av Bidens tid, hvor han er blitt en av de minst populære presidentene i USAs histore, sier magefølelsen min (som så langt har gjettet riktig begge foregående valg) at Trump vinner i morgen. Det er for mye "drit" som skjer i USA nå til at de vil velge å fortsette i det sporet de er i nå, og spesielt ikke med hun som tydeligvis er den minst likte visepresidenten i historien. I tillegg så tror jeg svært mange amerikanere ikke er klar for en svart kvinne i førersetet. 

Jeg håper jeg tar feil. Men jeg tror det er på tide å være realistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (35 minutter siden):

I 2016 var jeg en av få som trodde Trump kom til å vinne, mens ingen andre trodde det. Trumps vinnersjanser ble vel beregnet til rundt 5% eller noe. Clintons seier var praktisk talt i boks. Så snudde alt seg i løpet av valgnatten. I 2020 trodde jeg Biden ville vinne, og han vant også. Fire år med Trump var nok til at enhver ikke-Trump-kandidat sannsynligvis kom til å ta over makten. Til og med Biden.

Feil. Trumps vinnersjanser lå på rundt 30% i 2016. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
ps5 skrev (28 minutter siden):

Dette er på niende plass over hva velgerne prioriterer som viktigst. Kan du forklare hvordan dette da kan avgjøre?

På niendeplass nasjonalt ja, men se heller på hvor mange som mener det er viktig enn hvilken plassering det har: 37% svarer at abort er "extremely important" hos Gallup. For demokratiske velgere er tallet 49%.

https://news.gallup.com/poll/651719/economy-important-issue-2024-presidential-vote.aspx

Ikke minst er det den viktigste saken for unge kvinner:
https://www.pbs.org/newshour/politics/kff-poll-abortion-is-now-the-top-election-issue-for-young-women-among-shifts-that-favor-harris

Med muligens svært små marginer der det kan stå om noen titusener stemmer i vippestater kan da selvsagt abortsaken avgjøre. Den har mobilisert enormt med kvinner, slik vi så i midterms i 2022. Når man ser målingene fra Iowa er det ikke vanskelig å skjønne at ekstreme abortlover, eller trusler om dem, kan gjøre store utslag i noen delstater.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Trump vinner. Blackrock taper.

Blackrock har investert veldig mye i å bygge opp Ukraina etter krigen. Det er svært gunstig for Blackrock at Putin fortsetter å bombe Ukraina. Blackrock støtter Harris. Harris vil la Blackrock og Putin bestemme hva som skal skje i Ukraina, slik de har gjort nå i lang tid. Med Blackrock i førersetet så vil mye mer bli ødelagt for Ukrainere i lang tid ennå. Ikke bare liv og materielle ødeleggelser, men også eierforholdet Ukrainere har til sine egne landområder.

Blackrock vil at Ukraina skal overleve, men ikke at de skal vinne eller få en fredsløsning før de er fornøyd med hvor mye som er ødelagt. Altså minst 2 år til med krig. Som kan utvikle seg stygt utover verden fremover.

Med Trump som president, så vil Ukraina faktisk få en sjanse til å få fred, eller en stor seier i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (3 minutter siden):

Trump vinner. Blackrock taper.

Blackrock har investert veldig mye i å bygge opp Ukraina etter krigen. Det er svært gunstig for Blackrock at Putin fortsetter å bombe Ukraina. Blackrock støtter Harris. Harris vil la Blackrock og Putin bestemme hva som skal skje i Ukraina, slik de har gjort nå i lang tid. Med Blackrock i førersetet så vil mye mer bli ødelagt for Ukrainere i lang tid ennå. Ikke bare liv og materielle ødeleggelser, men også eierforholdet Ukrainere har til sine egne landområder.

Blackrock vil at Ukraina skal overleve, men ikke at de skal vinne eller få en fredsløsning før de er fornøyd med hvor mye som er ødelagt. Altså minst 2 år til med krig. Som kan utvikle seg stygt utover verden fremover.

Med Trump som president, så vil Ukraina faktisk få en sjanse til å få fred, eller en stor seier i nærmeste fremtid.

Du og dine konspirasjonsteorier. Blir du aldri lei? 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...