Gå til innhold

Anmeldelse: Unknown 9: Awakening


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Walkyrje said:

Overwhelming Dislike på metacritic.

I skrivende stund 82% dislikes på PS5 og 93% dislikes på PC.

"Another game where politics is more important than game itself. Terrible gameplay and cringe dialogues. Remind me of Forspoken."

"I've never played a game this bad before. It's like an old game. And why did the main character have to be made ugly? I don't understand."

"Yet another hot pile of steaming woke garbage. There is ABSOLUTELY nothing done right in Unknown 9."

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (26 minutter siden):

Hva var det som gjorde dette spillet "woke" da? Dustborn er en ting, men denne...?

Spillet var dårlig, så da er det selvfølgelig "woke" som var problemet. Ikke gameplay eller noe annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Martelè said:

Hva var det som gjorde dette spillet "woke" da? Dustborn er en ting, men denne...?

Vet ikke om ChatGPT svar settes pris på. Men jeg deler hele min dialog som består av 3 spørsmål og svar.

 
Hva var det som gjorde spillet "Unknown 9: Awakening" woke?
ChatGPT said:
"Unknown 9: Awakening" ble omtalt som "woke" på grunn av sin inkludering av diverse karakterer og kulturelle perspektiver. Spillet har en kvinnelig hovedperson, Aditi, som navigerer en verden preget av mystikk og overnaturlige elementer.

Det er også en sterk vektlegging av sosiale temaer, som identitet, kulturell arv og samfunnsmessige utfordringer. Denne tilnærmingen, kombinert med en fokus på representasjon av underrepresenterte grupper, førte til at mange omtalte spillet som "woke". Dette kan også ha ført til blandede reaksjoner fra spillere som har ulike syn på slike temaer i videospill.

 
Var sweet baby inc tilknyttet?
ChatGPT said:
Ja, Sweet Baby Inc. var involvert i utviklingen av "Unknown 9: Awakening". De bidro til å skape universet rundt spillet, som inkluderer ulike narrativer og karakterer. Sweet Baby Inc. fokuserer på å fortelle historier som berører dype emosjoner og kulturelle temaer, noe som er en del av det som ga spillet dets "woke" preg. Samarbeidet mellom dem og utviklerne hjalp til med å forme den narrative retningen og innholdet i spillet.
 
Hovedkarakteren er mindre pen enn stemmeskuespilleren. Woke?
ChatGPT said:
Debatten om karakterdesign i spill, som forskjellen mellom en karakter og stemmen som gir dem liv, kan absolutt knyttes til "woke"-temaer. I "Unknown 9: Awakening" har Aditi et design som reflekterer et mer realistisk og mangfoldig utseende, i motsetning til det tradisjonelle idealet for skjønnhet. Dette kan tolkes som en bevisst beslutning for å fremme representasjon og inkludering.

Det at karakteren ikke nødvendigvis samsvarer med stereotypiske skjønnhetsstandarder kan sees som en del av et forsøk på å bryte med konvensjonene i videospillindustrien. I stedet for å fokusere på idealiserte utseender, kan spillet fremheve karakterens styrker og kompleksitet. Dette er ofte en del av det som blir omtalt som "woke" i moderne medier.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Alright. Jeg har ikke sett walkthrough-videoer så jeg kan ikke dømme enda. Men som jeg har sagt i andre tråder,
så er det måten tematikken og budskapene blir utført narrativt, som avgjør om det føles shoehorned = woke.
Sådan er min logikk

Lenke til kommentar
1 hour ago, P7SA said:

Vet ikke om ChatGPT svar settes pris på. Men jeg deler hele min dialog som består av 3 spørsmål og svar.

 
Hva var det som gjorde spillet "Unknown 9: Awakening" woke?
ChatGPT said:
"Unknown 9: Awakening" ble omtalt som "woke" på grunn av sin inkludering av diverse karakterer og kulturelle perspektiver. Spillet har en kvinnelig hovedperson, Aditi, som navigerer en verden preget av mystikk og overnaturlige elementer.

Det er også en sterk vektlegging av sosiale temaer, som identitet, kulturell arv og samfunnsmessige utfordringer. Denne tilnærmingen, kombinert med en fokus på representasjon av underrepresenterte grupper, førte til at mange omtalte spillet som "woke". Dette kan også ha ført til blandede reaksjoner fra spillere som har ulike syn på slike temaer i videospill.

 
Var sweet baby inc tilknyttet?
ChatGPT said:
Ja, Sweet Baby Inc. var involvert i utviklingen av "Unknown 9: Awakening". De bidro til å skape universet rundt spillet, som inkluderer ulike narrativer og karakterer. Sweet Baby Inc. fokuserer på å fortelle historier som berører dype emosjoner og kulturelle temaer, noe som er en del av det som ga spillet dets "woke" preg. Samarbeidet mellom dem og utviklerne hjalp til med å forme den narrative retningen og innholdet i spillet.
 
Hovedkarakteren er mindre pen enn stemmeskuespilleren. Woke?
ChatGPT said:
Debatten om karakterdesign i spill, som forskjellen mellom en karakter og stemmen som gir dem liv, kan absolutt knyttes til "woke"-temaer. I "Unknown 9: Awakening" har Aditi et design som reflekterer et mer realistisk og mangfoldig utseende, i motsetning til det tradisjonelle idealet for skjønnhet. Dette kan tolkes som en bevisst beslutning for å fremme representasjon og inkludering.

Det at karakteren ikke nødvendigvis samsvarer med stereotypiske skjønnhetsstandarder kan sees som en del av et forsøk på å bryte med konvensjonene i videospillindustrien. I stedet for å fokusere på idealiserte utseender, kan spillet fremheve karakterens styrker og kompleksitet. Dette er ofte en del av det som blir omtalt som "woke" i moderne medier.

Woke-kritikken er som vanlig bare helt vanlig misogyni, rasisme og konspirasjonstorier med andre ord. Så overraskende… 🙄

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har de ikke tenkt på kvalitetskontroll hos Bandai? De ødelegger både for seg selv og for utvikleren med å gi ut slike spill.

Altså masse bøggs og noe ytelse kan jo patches med tid som er en stygg tend for tiden, men resten?

Så en video av slutten. Det var siste boss fight og hva som skjer etter det. Her krysses av alle checklistene til den moderne trenden og gjør spillet alt for forutsigbart. Jo flere av disse "reglene" jo mindre plass for kreativitet og originalitet.

Spillbransjen sliter nok med lite originalitet som det er, de burde ikke helle bensin på det bålet.

Heldigvis kommer Death Stranding 2 ut neste år. Ett 3xA spill jeg kan glede meg til.

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (16 minutter siden):

Har de ikke tenkt på kvalitetskontroll hos Bandai?

Bandai er ikke spesielt kjent for kvalitetskontroll på spillene sine. De er mer kvantitet over kvalitet type.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (16 minutter siden):

Har de ikke tenkt på kvalitetskontroll hos Bandai?

Bandai er ikke spesielt kjent for kvalitetskontroll på spillene sine. De er mer kvantitet over kvalitet type.

Da har de seg selv å takke, men tror neppe det blir noe de innrømmer. Følge trended å skylde på "slemme gamere".
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (51 minutter siden):

Bandai er ikke spesielt kjent for kvalitetskontroll på spillene sine. De er mer kvantitet over kvalitet type.

Er det samme med Disney, med Star Wars og Marvel; bare pumper ut TV serier, filmer og spill. Så lenge kassa kan slå litt kling, så forér de på med innhold. Blitt litt mettet på Star Wars og Marvel jeg.. :ph34r:

On Topic:
Dette spillet virker som et nok generisk spill, bruker kjente (og overbrukte) spillmekanikker, og grafikken og stilen ser kanskje litt kjedelig ut?

Endret av Laserbeam
Lenke til kommentar

Vi er heldigvis inne i siste etappe av dei søppel nå. Finansieringen fra Blackrock som er skylden i det meste her forsvant for et år siden og vi ser nå kun reste-partiet av denne blindveien. De som har muligheten vil justere før lansering, noe som allerede har startet. Når pengene forsvinner både på finansierings siden og kjøper siden samtidig, forsvinner også hele motivasjonen. Og takk for det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (2 timer siden):

Vi er heldigvis inne i siste etappe av dei søppel nå. Finansieringen fra Blackrock som er skylden i det meste her forsvant for et år siden og vi ser nå kun reste-partiet av denne blindveien. De som har muligheten vil justere før lansering, noe som allerede har startet. Når pengene forsvinner både på finansierings siden og kjøper siden samtidig, forsvinner også hele motivasjonen. Og takk for det.

Hvorfor finansierte Blackrock og hvorfor forsvant den? Har ikke hørt om dette.

Lenke til kommentar
Akrabra skrev (På 29.10.2024 den 11:41 AM):

To slakt på rad nå med Life Is Strange og det her. Når kommer øksa på Dragon Age Veilguard?

Anbefaler deg å se Fextrallife sin video FØR du leser en eneste review av "de store" 
 



IGN sin review av spillet har i skrivende stund 47K dislikes.  Og det er ikke rart..

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...