Formula90 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Hei. Har ikke varmluft i bilen. Kjørte sitron syre gjennom varmeregistre i 1 time uten at det ble noe bedre. Så tenkte å ta ut dashbordet å skru varmeregistre helt av å la den ligge i en bøtte med noe en stund, for p løsne opp. Noen som har noe ide til hva jeg kan blande i vannet som kansje løsner opp det som har gjort den tett? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Hva slags bil er det? Merke/modell/år? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Du kan prøve å sette på litt vanntrykk i motsatt retning av vanlig, noen ganger hjelper det. Må gjerne ta litt av og på etc med variert trykk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Standard prosedyre er vel å koble på en væskebeholder og pumpe og sirkulere et rensemiddel gjennom varmeregisteret. Etter man har grovspylt som nevnt over. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Er det en ventil for å justere hvor mye varme som skal komme til varmeregisteret? Om det ikke åpner kommer det ikke varme. Mulig det alt er undersøkt? Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober mobile999 skrev (9 timer siden): Hva slags bil er det? Merke/modell/år? 2005 subaru legacy 👍 Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober sedsberg skrev (8 timer siden): Standard prosedyre er vel å koble på en væskebeholder og pumpe og sirkulere et rensemiddel gjennom varmeregisteret. Etter man har grovspylt som nevnt over. Jeg det jeg gjorde først. Sirkulerte i 1 times tid begge veier. Men ble faktisk litt dårligere da. Gikk fra litt lunk varme på kalde dager til 0 varme 😬 Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober toralfb skrev (2 timer siden): Er det en ventil for å justere hvor mye varme som skal komme til varmeregisteret? Om det ikke åpner kommer det ikke varme. Mulig det alt er undersøkt? Jepp, den var i orden 👍 Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober kremt skrev (8 timer siden): Du kan prøve å sette på litt vanntrykk i motsatt retning av vanlig, noen ganger hjelper det. Må gjerne ta litt av og på etc med variert trykk. Ja kom ut litt dritt så trodde det gjorde susen, meeen ble bare hakke være faktisk. Så tenkte å prøve å bare la den ligge i en bøtte med noe sterkt et døgn å se om det hjelper Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Prøv å blåse inn litt trykkluft. Du kan også stikke inn noe f.eks en tynn børste eller en slange som du tar litt frem og tilbake. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober (endret) Nå vet jeg ikke hvor lett det er å demontere dashen, men sjekk på YT. Mange videoer med folk som lager egne sirkulasjkonssystemer og bare sirkulerer det gjennom varmeregisteret en stund. Du får da en vaskeeffekt i tillegg. Endret 29. oktober av sedsberg Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) Er veldig trange kanaler i varmeregisteret rust fra motorblokk, avleiringer slitasje i kjølesystemet blir samlet opp her, å det blir en helvettes gjørmegrøt kan være vrient å få gjennomgang om den først er tett. Spyle vann inn i begge retninger over lang tid kan løsne litt av det, men ofte blir det ett halvveis resultat Om du først tar deg bryet og arbeidet med å demontere dashbord og ta den ut, skift den ut med en ny. Blir veldig trist å måtte gjøre jobben to ganger Endret 30. oktober av MAtroxX Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober MAtroxX skrev (7 timer siden): Om du først tar deg bryet og arbeidet med å demontere dashbord og ta den ut, skift den ut med en ny. Blir veldig trist å måtte gjøre jobben to ganger Dette. Jeg har både flushet og byttet register på mange biler, og selv om enkelte kan reddes anbefaler jeg alltid at det byttes med nytt. I verste fall kan de begynne å lekke etter at du får de ren, og så må jobben gjøres på ny. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober Har du sjekket Termostaten da. Hvis denne ikke er lukket når bilen er kald så kan det ta mye lenger tid å få varme i kjølevæsken som igjen avgir varme gjennom varmeveksleren i kupeen. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober (endret) dopus skrev (1 time siden): Har du sjekket Termostaten da. Hvis denne ikke er lukket når bilen er kald så kan det ta mye lenger tid å få varme i kjølevæsken som igjen avgir varme gjennom varmeveksleren i kupeen. Hvis motortemperaturen er normal, er ikke termostaten problemet. Men godt tips! Endret 30. oktober av iknutis Lenke til kommentar
dopus Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 22 hours ago, iknutis said: Hvis motortemperaturen er normal, er ikke termostaten problemet. Men godt tips! Står ikke noe i trådstarters første post eller i noen av svarene, om motoren oppnår vanlig driftstemperatur, eller bruker ekstra lang tid på det, derav spørsmål angående teromstaten. Blir motoren varm på normal tid så kan jo termostaten utelukkes som problem. Men det er jo veldig enkelt å funksjonsteste en thermostat. Det er jo bare å legge den i veldig varmt vann og se om den åpner seg. Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober dopus skrev (21 minutter siden): Står ikke noe i trådstarters første post eller i noen av svarene, om motoren oppnår vanlig driftstemperatur, Neida, du har rett i det. Men når jeg ser han skriver at han har laget til et opplegg for å sirkulere rensevæske i registeret, og er forberedt på å plukke registeret ut av dashen, da tenker jeg at han er oppegående nok til å sjekke at han faktisk har driftsvarm motor før han klager over manglende varmluft. 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Når man spyler et varmeregister så kommer det alltid litt guffe ut og du sier også at det sirkulerer begge veier. Alt høres normalt ut og definer tett. Den mest relevante opplysningen du gir er at varmeapparatet fungerte dårligere etter at du hadde renset varmeregisteret. Og det skjer fordi varmeappartet kan være kranglete å lufte på disse bilene. Når du har 2 kalde slanger inn så kommer det ikke noe varmluft ut. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Du kan prøve og rense den evt skifte den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå