Gå til innhold

Får ikke koblet til Black Ops 6 Multiplayer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (2 timer siden):

Ring Altibox og fortell at du ikke får spilt og at du har fått tips om at årsaken kan være cgnat. Kan de løse problemet?

Ah, takk :) Jeg får spilt Cod og annet. Har veldig bra Ping også. Så tror ikke det er noen problemer. Men jeg bare lurte på om det kunne være aktivert allikevel og dermed gi meg kanskje andre problemer "down the road". Så bare lurte om man kunne se denne innstillingen noe sted selv.

Fikk mye bedre stabilt nett da vi skifta fra Get/Telia løsningen og gikk til Altibox/Viken fiber.

Lenke til kommentar

Så lenge du(eller div. spill/annet som automatisk løser det via UPnP) ikke trenger porter som åpnes inn mot ditt nettverk så er ikke CGNAT nødvendigvis noe du vil merke noe til.

CGNAT er vel regulert til en IP i området fra 100.64.0.0 opp til 100.127.255.255 (ifølge IANA og Wikipedia i det minste). Om du på f.eks. whatismyip.com får opp en adresse innefor det området så vil du få problemer om du skal bruke noe som trenger en åpen port inn mot ditt nettverk.

EDIT - Sjekket oppsettet selv i går, og ser at whatismyip.com viste en helt annen adresse en det WAN porten på router viste. Om jeg hadde gått ut i fra whatismyip så hadde jeg ikke hatt en CGNAT adr, men WAN porten viste en IP i 100.67.x.x området og COD nektet å finne kamper.

En rask telefon til min lokale leverandør av nett fra Altibox hvor jeg nevnte at jeg ikke fikk spilt og at søk hadde hintet om CGNAT problemer ble svart med om jeg ønsket å slippe CGNAT og 5 min seinere var det endret.

Endret av horrorr
Feil info
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (1 time siden):

Så bare lurte om man kunne se denne innstillingen noe sted selv.

Det ser ut som at det fremkommer av følgende kommando på Windows:

Sitat

tracert <din_ipv4_adresse>

Der du finner <din_ipv4_adresse> på f.eks. whatismyip.com (Nei den trenger ikke å begynne på 100).

Bare 2 linjer som inneholder ip adresse fra tracert kommandoen betyr at cgnat ikke benyttes. Jeg tror flere enn 2 linjer med ip adresse betyr at cgnat benyttes.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
LarZen skrev (23 timer siden):

Om dere bruker Altibox og ikke finner kamper i COD så er det enkelt å teste ved å koble deg til mobil nettet på telefonen din. Finner den kamper da så har mest trolig CGNAT blitt tatt i bruk. 

Ok, så jeg forstår det riktig at siden jeg finner kamper og får spilt med Altibox så er CGNAT garantert ikke i bruk? Altså, det er ingen tilfeller der man får spilt COD med CGNAT aktivert? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...