andy89 Skrevet i går, 12:29 Del Skrevet i går, 12:29 Hva er det som gjelder for å få med seg et kort på lanseringsdagen? 😛 Vil helst ha founders edition Lenke til kommentar
Mala Skrevet i går, 12:37 Del Skrevet i går, 12:37 Founders Edition er vel alt man trenger i grunn, blir vel bra rift om disse. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet i går, 12:43 Del Skrevet i går, 12:43 (endret) Svein M skrev (4 timer siden): Priser fra Tek.no RTX 5090: 28.839 kroner RTX 5080: 14.499 kroner RTX 5070 Ti: 10.859 kroner RTX 5070: 7969 kroner Til sammenligning koster 4080 Super, 4070 Ti Super og 4070 Super omtrent det samme nå som 5000 variantene. Mens 4090 har priser fra 25000. HVis man kjøper founders 5090 til 28000 kommer det vel også 25 prosent mva i tillegg? Selges vel ikke i Norge, bare fra Nvidia? Endret i går, 12:46 av Alesis Feilskrevet Lenke til kommentar
Cissa90 Skrevet i går, 13:15 Del Skrevet i går, 13:15 Alesis skrev (32 minutter siden): HVis man kjøper founders 5090 til 28000 kommer det vel også 25 prosent mva i tillegg? Selges vel ikke i Norge, bare fra Nvidia? Ville nå tro dette inkluderte skatt for Norge: https://marketplace.nvidia.com/nb-no/consumer/graphics-cards/ 1 Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Null poeng med 5080 når det er null endring i vram Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) hocanee skrev (På 26.11.2024 den 20.59): Skipper nok denne generasjonen når 5080 ikke gir meg mer vram. Ja, så en video hvor Indiana Jones spillet brukte opp 16gb i en fei så det er håpløst at 5080 ikke har mer. Endret 23 timer siden av Alesis la til link 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 1 minute ago, hocanee said: Null poeng med 5080 når det er null endring i vram absolutt.. nvidia kunne ha spandert 24GB.. men prisene er egentlig ganske sympatiske. Om d$llar fortsatt hadde ligget rundt 5kr så ville prisene ligget ganske så fornuftige. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Med disse prisene fra Nvidia blir det vel ganske interessant hva AMD kommer til å legge seg på med sitt 9070XT ? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Alesis skrev (1 time siden): HVis man kjøper founders 5090 til 28000 kommer det vel også 25 prosent mva i tillegg? Selges vel ikke i Norge, bare fra Nvidia? MVA inkludert. 4000 korta ble vel solgt via Proshop mener jeg det ble sagt. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden simalarion skrev (5 timer siden): Da blir det RTX 5080, merker det blir plagsomt å vente såpass lenge, 9070 XT ser ut til å bli skive bom å konkurerer vell mest mot sin egen 7900 XT serie om det ikke legger seg helt ned på B580 priser, noe de nok ikke gjør. Intel har litt mer medvind, blir Artig å se om de kan starte å yppe seg opp mot 4070 etterhvert inkl Gode priser Gikk ikke AMD ut for ett par måneder siden å sa at de ikke lenger skulle konkurrere i de høyere prisklassene? Men heller konsentrere seg om de "lavere" hvor det selges mest kort? Så i klassene 4060. Får de til bra ytelse til en bra pris der, så er det egentlig veldig positivt for PC spill bransjen. Det er der markedet er, selv om alle ønsker 5080 og 5090 kort. Tror Nvidia vil merke konkurransen langt mer der hvis AMD får til det, samt Intel sine nå endelig slår godt fra seg. For min del så blir forhåpentligvis ikke min 3080 byttet før GTA VI kommer, så fort 3+ år til. https://www.pcgamesn.com/amd/new-radeon-8000-series-strategy Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Har man egentlig fått noen specs/release date på 9070xt fra amd? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 23 minutes ago, Snuggis said: MVA inkludert. 4000 korta ble vel solgt via Proshop mener jeg det ble sagt. Stemmer, det er Proshop som shipper FE-kort for Nvidia i Norden. MVA er inkludert. 14 minutes ago, AndersT2 said: Gikk ikke AMD ut for ett par måneder siden å sa at de ikke lenger skulle konkurrere i de høyere prisklassene? Det stemmer også. AMD kommer ikke til å konkurrere i de høyeste prisklassene over de neste generasjonene. Det er forventet at RX 9070 skal kunkurrerre med RTX 5070. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden Bra pris på Elkjop! Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden 5080 er litt skuffende spesifikasjonsmessig, men 1000 usd er heller ikke en så veldig ille pris(i de landene med en valuta som ikke har kollapset). 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden wampster skrev (23 minutter siden): Har man egentlig fått noen specs/release date på 9070xt fra amd? Ikke noe annet enn Q1 2025. 9070XT er ventet å konkurrere med RTX 5070 (som har fått prisen $549). Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Nvidia har bedre ray tracing og upscaling. AMD hadde ikke vært et alternativ for meg med mindre jeg hadde et mid range eller low end budsjett. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Sånn rent historisk, hvordan har prisen på FE-kortene stått seg mot tredjepartskort? Er FE det man burde forsøke å få tak i? Jeg har vært helt ute av loopen og er i ferd med å bygge en ny maskin for første gang på veldig mange år. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 21 minutes ago, Pennywise said: Sånn rent historisk, hvordan har prisen på FE-kortene stått seg mot tredjepartskort? Er FE det man burde forsøke å få tak i? Jeg har vært helt ute av loopen og er i ferd med å bygge en ny maskin for første gang på veldig mange år. FE har alltid best pris (og spesielt pris/ytelse) men er tradisjonelt håpløst å få tak i nær launch. Prisene denne gangen vil nok skremme mange (inklusive meg for første gang siden 8 serien) så det kan være en mulighet nå. Endret 21 timer siden av ps5 Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden ps5 skrev (4 minutter siden): FE har alltid best pris (og spesielt pris/ytelse) men er tradisjonelt håpløst å få tak i nær launch. Prisene denne gangen vil nok skremme mange (inklusive meg for første gang siden 8 serien) så det kan være en mulighet nå. Takk! Når bruker det å være mulig å forhåndsbestille disse? På en side frister den noen lunde kompakte størrelsen på FE-versjonen, men på en annen side er jeg redd det vil støye med bare to vifter og en ganske kompakt kjøler. Selv om det sikkert er en high-tech kjøler, gjelder jo fortsatt fysikkens lover for Nvidia også. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 3 hours ago, scuderia said: absolutt.. nvidia kunne ha spandert 24GB.. men prisene er egentlig ganske sympatiske. Om d$llar fortsatt hadde ligget rundt 5kr så ville prisene ligget ganske så fornuftige. Det kan ikke NVIDIA. De må bevare verdi i forrige toppkort, både for brukerne og for at det ikke skal bli attraktivt å ligge en generasjon bak i ytelse ved å kjøpe bunnkortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå