Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, Donkey Kong said:

5070 ti skuffer stort. Vi snakkes til neste generasjon.

For de av oss som synes DLSS og frame gen fungerer utmerket så vil jeg heller si at 5070 ti innfrir og virker som det beste valget av nytt skjermkort i dag i forhold til pris. Skjønner at ikke frame gen og slikt er ideelt hvis man ser etter artifacts og/eller spiller superkjappe spill, men til f.eks flysimulator så fungerer det svært bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Shirmah skrev (8 minutter siden):

For de av oss som synes DLSS og frame gen fungerer utmerket så vil jeg heller si at 5070 ti innfrir

Du sier ikke det samme når raster ytelse kortene må ha for at disse software features skal fungere optimalt ikke holder(bikker du 60fps starter problemene), du vill trolig først å fremst ha god Raster ytelse i spill fremover som nye Indiana Jones osv.. RtX 5070 TI er ikke mye fremtidsrettet,

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrMidget said:

Jeg begynner å angre på at jeg solgte 4090 nå som jeg ser hvordan disse kortene faktisk fungerer. 

Nå gjenstår det bare å se om jeg faktisk kan få et 5080 kort for 15k.

Kan jeg spørre om hvorfor?

Solgte riktignok 4090 nylig selv(med bismak), men jeg kjøper ikke 5080 om så det smalt i h..  🤔

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (3 timer siden):

Så 5070ti ender opp med samme ytelse, samme pris, samme antall watt som 4080 :) 

Det er det en kunne forvente. Og det er veldig bra. Her får en altså bra ytelse like bra som 4080, og like bra raster ytelse som RX 7900 XTX. Om pris er ca 11000 så er det bra. Bra både til 1440 og 4k skjerm. Alternativet er i grunnen 5080 da med ca 14% mer ytelse.

https://www.tek.no/test/i/qP8X4o/test-av-nvidia-rtx-5070-ti-asus-prime-oc

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (50 minutter siden):

Kan jeg spørre om hvorfor?

Solgte riktignok 4090 nylig selv(med bismak), men jeg kjøper ikke 5080 om så det smalt i h..  🤔

Jeg trengte det sånn egentlig ikke, så jeg tenkte det var greit å tjene noen kroner på det da jeg fikk mer en jeg kjøpte det for. 
Men.. nå har jeg lyst å spille krevende spill med god grafikk igjen (så har jeg en 5120x1440 skjerm så det kreves sitt) 

Jeg kjøpte meg et b580 kort som egentlig er bedre en forventet, men ikke helt stabilt for enkelte spill på såpass stor oppløsning. 

Jeg går muligens for 5080 eller KANSKJE for 5090 FE om jeg får tak på det.

Lenke til kommentar
wampster skrev (4 minutter siden):

Enig. Akkurat nå vurderer jeg nesten heller å få tak i et 7900 xtx eller noe til rundt 10.000 i steden.
begynner å bli lei av å ikke klare å bestille/kjøpe noen av de nye kortene og gidder ikke det samme med 5070ti / 9070xt heller

Er litt innpå det samme, en det strider imot min egen "tankegang" å bruke 10 lapper på noe som allerede er 2 år gammelt. 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (58 minutter siden):

Det er det en kunne forvente. Og det er veldig bra. Her får en altså bra ytelse like bra som 4080, og like bra raster ytelse som RX 7900 XTX. Om pris er ca 11000 så er det bra. Bra både til 1440 og 4k skjerm. Alternativet er i grunnen 5080 da med ca 14% mer ytelse.

tjaaaa vet ikke om AMD har noe å si på den prisen nå i starten av Mars😜

Lenke til kommentar

I am the one and only, and no other i rather be:
image.png.a9258cf8048bbc8122108a9b7aa5016f.png

Såååå med RTX 4090 Helt ute av dansen så blir dette kortet de eneste .... ENE kortet.. meeen ingen får kjøpt det. Hadde bare RTX 5080 vært i nærheten av RTX 4090 men jeg ser jo igjen i raster tester i dag på RTX 5070 TI at det ligger laaaangt bak..

Jeg ser på en av Testene over at Cyberpunk 4K full RT kun får rundt 40 FPS som er under smertegrensen på 60 FPS for at AI generert FPS skal fungere best mulig, anmelder nevner at han merker glitching å forstyrrelser pga det (edit:videoen til Svein over) .. så RTX 5070 TI er da altså allerede ut-datert i dagens spill 4K med RT ... Jippi

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
35 minutes ago, simalarion said:

I am the one and only, and no other i rather be:
image.png.a9258cf8048bbc8122108a9b7aa5016f.png

Såååå med RTX 4090 Helt ute av dansen så blir dette kortet de eneste .... ENE kortet.. meeen ingen får kjøpt det. Hadde bare RTX 5080 vært i nærheten av RTX 4090 men jeg ser jo igjen i raster tester i dag på RTX 5070 TI at det ligger laaaangt bak..

Jeg ser på en av Testene over at Cyberpunk 4K full RT kun får rundt 40 FPS som er under smertegrensen på 60 FPS for at AI generert FPS skal fungere best mulig, anmelder nevner at han merker glitching å forstyrrelser pga det (edit:videoen til Svein over) .. så RTX 5070 TI er da altså allerede ut-datert i dagens spill 4K med RT ... Jippi

Desverre så ja... ser også at en kan like godt ha ett eldre kort å klare seg like godt som 5070Ti.

3090Ti klarer i bunn og grunn like mange frames som 5070Ti. Dette må være den dårlige line-upen Nvidia har hatt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...