Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjelvgråt skrev (43 minutter siden):

Blir nesten misunnlig på dem med 5080, enda jeg har 4080 super som med framegen ikke er spesielt dårligere enn 5080. Om det er spill 4080S ikke klarer å kjøre, så klarer vel ikke 5080 det særlig bedre heller.

Som nevnt fikk jeg tak i kort til billigste pris i dag men da de andre som jeg skulle gi kortet til om ikke de fikk tak i også fikk tak i kansellerte jeg det for har dårlig mage følelse på det kortet, eneste som gjør det ettertraktet er at man ikke få kjøpt det + noen software features (40xx serien har jo faktisk også DLSS 4 støtte men ikke Multi Gen). Selv om jeg nå altså kunne kjøpt RTX 5080 for 14 500 å trolig solgt RTX 4090 for 20 + K så føles det fortsatt som en dårlig deal, det sier mye om nye Gen denne gang 🤔..

ps: Tror RTX 5090 blir lagt ut 14:00 i morgen på Proshop, meeeen 33K føles utrolig mye, selv om man har mer en nok penger betyr ikke det at det er gøy å hive penger ut av vindu. Før jeg sluttet å kjøpe skjermkort pga pris som var 2080 så var smerte grensen min 7 K... det har skjedd litt med både tøying av min grense å pris siden da.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Aetius said:

Ett stk 5080 på lager i Lagunen, sies det. Men helv... for en pris.

https://webshop.harddisk.no/asus-rtx-5080-16gb-tuf/cat-p/c/p1005582552

Egentlig ikke noe stort poeng å poste slike tullepriser annet enn for å le av de. Men at bedrifter forsøke scalpe på linje med private er selvsagt triste greier, startet vel for alvor med 30xx.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (13 minutter siden):

Nesten 15k for ytelsen av under 2år gammelt skjermkort (4090) er hardt å svelge :p
Føles billigere ut med 35k for 5090 da 🤣

Når selv Nizzen synes den nye serien er dyr så skjønner man at Nvidia har bommet bittelitt :p

Lenke til kommentar

Personelig ville jeg ikke "matet" scalpers uansett, mitt favoritt scenario var om de også brant inne såppass med kortene at de måtte selge under Markedspris.. . Men flere kort starter å dukke opp for ca de de kjøpte kortet for.

Her er det vell bare 1000 kr mer så da er det neppe verdt styret med kjøp/salg + tid det tar:
image.png.8e65759f7213dbb3fbc5cb8aa279a88a.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser Komplett har bekreftet dato denne uka på 5090 i PC-byggeren. Har i utgangspunktet en 10% rabattkupong (som alle her inne, virker det som) jeg tenkte jeg skulle bruke på skjermkort, men innser at det blir vanskelig da Komplett kjører alle kortene de får inn i Komplett PC-er. Koden går ut i april. Håper situasjonen endrer seg til da, og at de åpner for bestillinger etter hvert.

Lenke til kommentar
Adrgha skrev (56 minutter siden):

Ser Komplett har bekreftet dato denne uka på 5090 i PC-byggeren. Har i utgangspunktet en 10% rabattkupong

Jepp, planen min når jeg startet tråden var å bruke 10% rabatt nå nye serien, men så kom en Kræsj av en release. RTX 5090 brukte for mye strøm for min smak, var utsolgt over alt + i overkan Pricey pga dårlig dollar Kurs i tillegg . Så da ble det Demo 4090 kort i steden der jeg allerede får 10% på Demo produkt, and it dosent Stack 😟.

Edit:

Ser det kommer mange RTX 4070 TI inn som Demo på Komplett nå, Angrefrist varer jo ikke så lenge + produktet må være som nytt om du bruker denne muligheten, så antar det er folk som har kjøpt å pluttselig sett at det kommer 5070 TI til ca samme pris nå :)

Edit 2:
@Komplett om dere er innom her, dere er stort sett innenfor på prising av Demo produkter, enkelte ganger veldig gode priser i utgangspunktet så får du 10% i tillegg for de som har det. Men 6900 xt som er amd Serien fra 2020 til 10500kr som har ligget der en evighet må dere få gjort noe med, de fleste vill nok ikke ha det for halve prisen en gang, spesielt ikke om 9070 (xt) nå kommer med antatte priser.. Er bare lei av å se det kortet der 😮‍💨

image.thumb.png.2c46aed22b28391c06565568db1b6811.png

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
1 hour ago, Adrgha said:

Ser Komplett har bekreftet dato denne uka på 5090 i PC-byggeren. Har i utgangspunktet en 10% rabattkupong (som alle her inne, virker det som) jeg tenkte jeg skulle bruke på skjermkort, men innser at det blir vanskelig da Komplett kjører alle kortene de får inn i Komplett PC-er. Koden går ut i april. Håper situasjonen endrer seg til da, og at de åpner for bestillinger etter hvert.

Denne (grusomme) strategien med å bruke 5090 på å få solgt unna restlager etc tas opp her. Utrolig at Nvidia tillater dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ringte ProShop akkurat angående 5080 Prime som de solgte Mandag klokken 14:00 
Fikk beskjed om at de hadde ca 600 på lager og at alle allerede var utsendt og solgt, samt at de hadde over 600 tilsvarende bestillinger så det kunne ta måneder før vi fikk våre skjermkort. 

Så da bør jo noen her \ på discorden ha fått et skjermkort tilsendt allerede?

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, MrMidget said:

Jeg ringte ProShop akkurat angående 5080 Prime som de solgte Mandag klokken 14:00 
Fikk beskjed om at de hadde ca 600 på lager og at alle allerede var utsendt og solgt, samt at de hadde over 600 tilsvarende bestillinger så det kunne ta måneder før vi fikk våre skjermkort. 

At de selger 600 kort de ikke har forklarer vel hvorfor det var lett å kjøpe denne gangen..  Ser mange på discord har fått utsatt på ubestemt tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, simalarion said:

Personelig ville jeg ikke "matet" scalpers uansett, mitt favoritt scenario var om de også brant inne såppass med kortene at de måtte selge under Markedspris.. . Men flere kort starter å dukke opp for ca de de kjøpte kortet for.

Her er det vell bare 1000 kr mer så da er det neppe verdt styret med kjøp/salg + tid det tar:
image.png.8e65759f7213dbb3fbc5cb8aa279a88a.png

Tipper 90% av folka som er innom denne tråden er scalpere :D

Bare se på posten rett over her.. "Må være noe feil at jeg er blokkert" 🤣

Lenke til kommentar
42 minutes ago, MrMidget said:

Hmm, spennende å se da, jeg fikk bestilt et på mandag, men det står fortsatt med status "behandles" selv om "alle varer er på lager", men når jeg har bestilt fra proshop tidligere, så har de gått veldig fort fra behandles til pakkes eller hva det er den neste statusen er. Holder ikke pusten akuratt... 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...