Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MrMidget skrev (2 timer siden):

Hvordan er det med software og drivere til AMD kontra nvidia? 

Det evige spørsmålet som alle har stilt i forum siden tidenes morgen :), jeg har hatt denne hobbyen siden skjermkort ble en greie (før det hadde jeg C64 med kasettspiller hehe). Jeg har hatt mange ATI kort eller AMD som de kun kaller seg nå å jeg personelig har aldri hatt direkte problemer med ATI/AMD driver som jeg ikke innen kort tid finner en fiks på, nVidia hadde jo feks en driver feil med sitt nye  RTX 5090  der man fikk svart skjerm men av en eller annen grunn er det ingen som bryr seg når nVidia har driver feil, forstår selv ikke helt hvorfor..

Jeg har også nylig lagt merke til at AMD gjør det sterkt i spill jeg liker best (Spill som Valve ligger bak RockStar) så jeg burde helt klart gått tilbake til AMD igjen men akkurat denne gang kom ikke AMD på banen tidsnok for min del.

Endret av simalarion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, ps5 said:

Å få solgt 5080 til scalper pris kan nok folk glemme, men de er neppe åpnet og blir nok bare restocket etter 60 dager. 5080 faller mellom for mange stoler og det er nok kun 5090 og 5070 (ti) som egentlig gir mening denne runden. 

Ja, jeg tenkte å kjøpe en 5080 for nevøen min, men når de er lagt ut for litt mindre enn de billigste 5090ene så venter jeg heller til de får inn flere av dem på lager.

Jeg så framechasers snakke om at 5080en er bedre enn folk tror, spesielt hvis man overclocker den.

https://www.youtube.com/watch?v=lIUGpX6KsnU

Lenke til kommentar

Sist jeg hadde AMD var et Sapphire Radeon HD 7870 XT 2GB (Da de forsåvidt hadde navnet ATI/AMD) 
Husker det ble svært varmt og bråket en god del, men det gjorde vell det aller meste på den tiden (Off-topic, men merker at komplett ikke viser mer en 10 år gammel historikk under ordrer? Er dette noe nytt de har kommet med?) 

Personlig så kan jeg vente til både 5070 TI og AMD sine nye kommer før jeg tar et valg, men jeg heller mer mot Nvidia slik det står i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
MrMidget skrev (11 minutter siden):

komplett ikke viser mer en 10 år gammel historikk under ordrer?

Ja, så nå også at mye kjøps historikken min på komplett er fjernet, litt kjipt. Ang bråk så har den værste støvsugeren jeg noen sinne har hatt vært - Radeon HD 3870  Dual GPU, så ja flere av deres kort bråkte mye.

Men som nevnt de gjør det veldig bra i mine favoritt spill, å det er jo også en ting å ta med seg når man velger skjermort (om man bruker det bare til spilling):
image.png.adb05473f310874a4b53130a52f5e95c.png

Dette spillet ser helt fantastisk ut i mine øyne, sjekket litt nøyere nå å tror faktisk Rockstar har sin egen graphic engine, de har fysikk man kan kjenne igjen i Valvle spill som Portal 2, HL2 osv men også mye hvordan grafikken ser ut.

Red Dead 2 ser jo så bra ut at jeg enkelte ganger bar rir rundt på Camping tur å fisker litt osv hehe.

Edit: Mulig deg var 4870 Dual GPU 🤔

Endret av simalarion
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, ps5 said:

Da er 5070 ti prisene her. 

MSRP $750

Virkerligheten:
image.thumb.png.9b873b2a3ac7613951aeebf806ad8a3b.png

Det blir nok minst 12 eller 13k for enkelte kort.

Jeg vil se ytelsen før jeg trykker kjøp bare for at jeg blir fristet av at kortet er det laveste med to enkodere.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er ventet bedre tilgang på kort i mars fordi etterspørselen i enterprise er lavere enn forventet og brikker finner veien til forbruker-segmentet.

Den som lever får se.

Kraftpluggen derimot er et sørgelig kapittel. Påståtte brukerfeil trumfes av dårlig design. Selv er jeg svært betenkt med å kjøre kort fra 40-serie og nyere uten tilsyn.

Lenke til kommentar

Welcome Onboard

To celebrate the launch of the Vanguard series, we invite adventurers to join us on this journey: a special blind box bundled edition where every player can experience the thrill of an unknown Lucky. Each Vanguard Launch Edition includes one exclusive limited-edition Lucky figure - Lucky Around The World series!

Let's join in on the fun and enjoy new gaming adventures together!

vga-gift.webpkv-img.webp

https://www.proshop.no/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-5070-Ti-Vanguard-SOC-Launch-Edition-16GB-GDDR7-RAM-Grafikkort/3331250

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
33 minutes ago, BadCat said:

Kraftpluggen derimot er et sørgelig kapittel. Påståtte brukerfeil trumfes av dårlig design. Selv er jeg svært betenkt med å kjøre kort fra 40-serie og nyere uten tilsyn.

Alle de siste rapporterte har vel involvert kreativ kabling i noen form og den helt siste så ut til å være noen som har påført smelting med ekstern varmekilde (smeltet fra utside og ikke innside samt smeltet sensor-pin).

Pinnenes alignment kan fint komtrolleres visuelt før tilkobling, men anbefalingen uansett er å kun benytte strandardkabler (fra nvidia eller helst psu produsent). Gamle, slitte kabler må også byttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...