Paxville Skrevet lørdag kl 16:02 Del Skrevet lørdag kl 16:02 Vel, jeg skal iallefall ikke holde pusten. 1 Lenke til kommentar
BlackBabyJesus Skrevet lørdag kl 16:03 Del Skrevet lørdag kl 16:03 On 2/14/2025 at 3:24 PM, BillyE said: Fikk meg en overraskelse når jeg sjekka demovarene på Komplett ja. Det gikk selv om jeg måtte tukle med BankID. Hva slags garanti får du når du kjøper et demo-4090? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet lørdag kl 16:35 Del Skrevet lørdag kl 16:35 31 minutes ago, BlackBabyJesus said: Hva slags garanti får du når du kjøper et demo-4090? Helt vanlig garanti og reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
BlackBabyJesus Skrevet lørdag kl 16:49 Del Skrevet lørdag kl 16:49 13 minutes ago, Aetius said: Helt vanlig garanti og reklamasjonsrett. Dvs? 3 år selv om de har brukt kortet i 2 år? Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 18:36 Del Skrevet lørdag kl 18:36 Jeg skjønner ikke helt den ryktede prisingen til AMD 9070xt til rundt 900-1000€ mens 7900xtx også koster omtrent det samme? Eller tror man at 9070xt pris-ryktene er feil? Lenke til kommentar
oOF Skrevet lørdag kl 19:37 Del Skrevet lørdag kl 19:37 Man må vel se til de blir lansert så får man se hvilken pris det blir. Dette er ikke en generasjon med skjermkort som frister å kjøpe så veldig. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 19:44 Del Skrevet lørdag kl 19:44 2 hours ago, BlackBabyJesus said: Dvs? 3 år selv om de har brukt kortet i 2 år? Demokort er nok sendt tilbake i returvinduet som vel er maks 14 dager hvis åpnet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet lørdag kl 19:53 Del Skrevet lørdag kl 19:53 Det er ganske tragisk når man er i ekstase over å få forrige topp kort til 25K. For min del er dette en skip generasjon. Vanligvis står jeg over en generasjon, men den her gangen blir det to. 1 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 19:57 Del Skrevet lørdag kl 19:57 2 minutes ago, TheKims said: Det er ganske tragisk når man er i ekstase over å få forrige topp kort til 25K. For min del er dette en skip generasjon. Vanligvis står jeg over en generasjon, men den her gangen blir det to. Det var da ingen grunn til å hoppe over 40 serien? 50 prøver jeg kun å få tak i siden jeg solgte 40 og 1080 har litt svak ytelse, ellers hadde jeg tenkt å hoppe over. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet lørdag kl 20:10 Del Skrevet lørdag kl 20:10 ps5 skrev (6 minutter siden): Det var da ingen grunn til å hoppe over 40 serien? 50 prøver jeg kun å få tak i siden jeg solgte 40 og 1080 har litt svak ytelse, ellers hadde jeg tenkt å hoppe over. Pris fikk et ganske stort hopp opp etter krypto bølgen. 3080 skulle koste rundt 8000, mens nå koster et 80 klasse kort over 15K. Hadde lønningene sett et like stort hopp så er det greit, men det har det ikke. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 20:12 Del Skrevet lørdag kl 20:12 Just now, TheKims said: Pris fikk et ganske stort hopp opp etter krypto bølgen. 3080 skulle koste rundt 8000, mens nå koster et 80 klasse kort over 15K. Hadde lønningene sett et like stort hopp så er det greit, men det har det ikke. Jeg fikk faktisk et av de mytiske 3080 til 8000 kort - levert 6 mnd for sent riktignok. Prisen blir stort sett alltid den folk er villig til å betale. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 21:44 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 21:44 (endret) BlackBabyJesus skrev (5 timer siden): Hva slags garanti får du når du kjøper et demo-4090? Demo er det de har i ut-stillings modeller etc hovedsakelig men kan også være kort Komplett får tilbake på angrefrist. Selve produktet skal være som nytt men embalasje etc kan være åpnet. Tipper Demo kort som blir lagt ut nå faktisk er demo kort å ikke angrefrist, for angrefrist er vell ca 14 dager å det er nok ingen som har kjøpt nye RTX 4090 på en stund nå.. Har kjøpt veldig mange Demo produkter å alle har vært som nye, til å med embalasjen + alt annet har fulgt med også (ledninger etc) men det er ingen garanti at alt tillegs utstyr skal være med på Demo produkt. Du har like god garanti som alle andre varer du kjøper. Endret lørdag kl 21:45 av simalarion Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 22:30 Del Skrevet lørdag kl 22:30 45 minutes ago, simalarion said: Tipper Demo kort som blir lagt ut nå faktisk er demo kort å ikke angrefrist, for angrefrist er vell ca 14 dager å det .. Men komplett har vel ikke en eneste butikk lenger, hva skal de bruke faktiske demokort til? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 22:39 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 22:39 (endret) ps5 skrev (9 minutter siden): Men komplett har vel ikke en eneste butikk lenger, hva skal de bruke faktiske demokort til? Trodde det kunne værr som jeg skriver først men som du ikke Quotet med, ut-stillings modeller. De har feks et show room her i Oslo mitt i sentrum (der du også kan levere inn returer eller hente pakker om du vill). Men jeg vet selvsagt ikke noe om det jeg bare tipper, de pleide i alle fall å ha mange High end Pcer på ut-stilling der... Endret lørdag kl 22:40 av simalarion Lenke til kommentar
elementsav Skrevet lørdag kl 22:40 Del Skrevet lørdag kl 22:40 (endret) ps5 skrev (10 minutter siden): Men komplett har vel ikke en eneste butikk lenger, hva skal de bruke faktiske demokort til? De streamer på twitch. Så kan ha kommet fra en maskin der. Endret lørdag kl 22:41 av elementsav Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 22:43 Del Skrevet lørdag kl 22:43 2 minutes ago, simalarion said: Trodde det kunne værr som jeg skriver først men som du ikke Quotet med, ut-stillings modeller. De har feks et show room her i Oslo mitt i sentrum (der du også kan levere inn returer eller hente pakker om du vill). Men jeg vet selvsagt ikke noe om det jeg bare tipper, de pleide i alle fall å ha mange High end Pcer på ut-stilling der... Show room ble vel lagt ned for mange år siden og pick up point i Oslo forsvant i januar, men det kan jo være kanskje. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 22:48 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 22:48 (endret) Har ikke vært der på veldig lenge å de måtte jo nylig kutte 65 stillinger så tror ikke akkurt showroom blir priortert fremmover heller :). Da er det en liten gåte for de får disse droppene av RTX 4090 fra, det er jo dårlig butikk å selge RTX 4090 til 18 - 19 K nå som er akkurat som nye, mitt var i alle fall det igjen (har som nevnt bestilt mange demo produkter fra dem), eneste jeg kunne se noe på var en vanlig teip bit der lokket vanligvis er forseilet, så den hadde vært åpnet. Endret lørdag kl 22:51 av simalarion Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet søndag kl 09:27 Del Skrevet søndag kl 09:27 (endret) elementsav skrev (10 timer siden): De streamer på twitch. Så kan ha kommet fra en maskin der. Ja di har en del pc`er som di bruker under stream. Di byttet vel nylig ut skjermkort i flere av di under sist stream da 5090\80 korta kom. Tipper di og har litt "demo" kort etter testing osv på bakrommet i tilleg. Gjelder og følge med på demo korta til komplett om dagen. Kan dukke opp flere 4090\80 der nå utover. Var vel en her som fikk tak i ett nyling? Har man 10% avslag med komplett-klubb kan man gjøre noen "kupp" der. 5080 ser ut til og være tungsolgt på finn så mulig det kommer noen i retur der etterhvert og som legges ut som demo kort. Time will show..... Endret søndag kl 09:31 av Paccoo Lenke til kommentar
ps5 Skrevet søndag kl 09:33 Del Skrevet søndag kl 09:33 3 minutes ago, Paccoo said: Ja di har en del pc`er som di bruker under stream. Di byttet vel nylig ut skjermkort i flere av di under sist stream da 5090\80 korta kom. Tipper di og har litt "demo" kort etter testing osv på bakrommet i tilleg. Gjelder og følge med på demo korta til komplett om dagen. Kan dukke opp flere 4090 der nå utover, var vel en her som fikk tak i ett nyling? Har man 10% avslag med komplett-klubb kan man gjøre noen "kupp" der. 5080 ser ut til og være tungsolgt på finn så mulig det kommer noen i retur der etterhvert og som legges ut som demo kort. Å få solgt 5080 til scalper pris kan nok folk glemme, men de er neppe åpnet og blir nok bare restocket etter 60 dager. 5080 faller mellom for mange stoler og det er nok kun 5090 og 5070 (ti) som egentlig gir mening denne runden. 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet søndag kl 10:15 Del Skrevet søndag kl 10:15 RTX 5080 er et temmelig bra kort for en som driver med livestreaming. Nok ytelse og oppdaterte encodere. Så har vel alle aktive utstyr fra før og da er det ikke fullt så bra. For de som driver på med noe seriøst står nok en flerkanals mikser for lyd og bilde høyere oppe på lista. De koster også fra ca 15k. Man kommer ikke så langt av å oppgradere det samme om og om igjen. Diminishing returns slår inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå