ps5 Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar (endret) 10 minutes ago, simalarion said: En Batch 144 stk er jo en vits?, ikke rart situasjonener er som den er å Scalpere lever videre i sitt lille Paradis om dagen, som er lite givende for oss som å har dette som hobby. Jeg var overbevist om at det skulle bli lekende lett å kjøpe denne gangen grunnet de hysteriske prisene. Men når de produserer mindre volum enn til limited edition hyperbil slipp blir det rimelig absurd hele greia Endret 14. februar av ps5 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar ps5 skrev (1 time siden): Noen interessante tall fra hoveddrop 5090FE på onsdag, i Norge varte stock 24 sekunder før det var tomt, gratulerer til de som fikk tak i en. De mindre droppene som fulgte forsvant på få sekunder. Du mener 2.4 millisekund? 😄 Lenke til kommentar
Z_E0 Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Man hadde ikke 24 sekunder på seg, var utsolgt innen jeg rakk å trykke linken, løse captcha(1 klikk) og logge inn på proshop. Så først ut som jeg fikk kort men så fikk jeg opp at produktnr "XXXXXXXXXX" var utsolgt. 5 sec maks tipper jeg man har å komme seg fra knappen blir grønn til kassa. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar (endret) Z_E0 skrev (19 minutter siden): Man hadde ikke 24 sekunder på seg, var utsolgt innen jeg rakk å trykke linken, løse captcha(1 klikk) og logge inn på proshop. Så først ut som jeg fikk kort men så fikk jeg opp at produktnr "XXXXXXXXXX" var utsolgt. 5 sec maks tipper jeg man har å komme seg fra knappen blir grønn til kassa. Tallene er basert på hva bot'en på Discorden har rapport, ikke nødvendigvis 100 % treffsikkert. Endret 14. februar av DeviantFractal Lenke til kommentar
BillyE Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Fikk meg en overraskelse når jeg sjekka demovarene på Komplett ja. Det gikk selv om jeg måtte tukle med BankID. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. februar Forfatter Del Skrevet 14. februar (endret) BillyE skrev (10 minutter siden): Fikk meg en overraskelse når jeg sjekka demovarene på Komplett ja. Det gikk selv om jeg måtte tukle med BankID. Haha har vært der å sett litt i dag men trodde mitt var det siste rtx 4090 vi fikk se nå. Samme Demo modell som jeg fikk fra komplett, så jeg droppet RTX 5080 å kjøpte det (vurderte RTX 5090 litt frem å tilbake men pga strøm bruk måtte jeg da gjort endringer på min ny-bygde PC, prøver RTX 6090). Kjører det selv kun i Quiet mode Endret 14. februar av simalarion 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Wow, her har noen ikke fulgt med i timen. Ut på finn og 6 lapper rett i lomma 1 Lenke til kommentar
BillyE Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar (endret) "På lager (1 stk reservert)"-teksten forsvant etter ca. 20 minutter, så mulig jeg ikke rakk det? Har ikke opplevd at teksten bare forsvinner før. Det står fortsatt bare "Ordre mottatt", står ikke at den behandles. Får se. Edit: der gikk den over til behandles. Puster lettet ut 😂 Endret 14. februar av BillyE Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar Gratulerer, godt kjøp. Er innom demoavdelingen flere ganger daglig selv, så her har du hatt flaks. 1 Lenke til kommentar
Nesi Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar 1 hour ago, BillyE said: "På lager (1 stk reservert)"-teksten forsvant etter ca. 20 minutter, så mulig jeg ikke rakk det? Har ikke opplevd at teksten bare forsvinner før. Det står fortsatt bare "Ordre mottatt", står ikke at den behandles. Får se. Edit: der gikk den over til behandles. Puster lettet ut 😂 Gratulerer så mye. Da vet jeg hvor jeg skal følge med videre framover også .) 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. februar Forfatter Del Skrevet 14. februar (endret) Når du har grønn prikk på Komplett + vare reservert skal det vær i boks Endret 14. februar av simalarion 1 Lenke til kommentar
koford Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar The real "user-error" is with Nvidia olalala.. det føles deilig. 1 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. februar Forfatter Del Skrevet 14. februar (endret) Problemet er at det ikke er noe last balanse her, så RTX 5090 bryr seg ikke om strømmen bare går gjennom 1 ledning eller alle, det vill stort sett gå bra så lenge kablen fungerer som den skal men om den ikke gjør det kan det på en annen side veldig raskt bli et stort problem. På problemet alle snakker om gikk alt gjennom 1 ledning, det brant da i begge ender for det er ikke volt regulator på RTX 5090 som stopper dette. Dette er standard å helt essensielt å ha når du feks skal lade Lipo batterier, det må være balanse volt måler som forteller lader hvor mye volt det er i hvær celle så ikke laderen fortsetter å lade når en Celle har nådd maks som er ca 4.2 volt (full ladet 2 Cell 8.4), om en celle når dette målet lenge før de andre cellene men Lipo lader ikke har volt balanse-måler pr celle å lader da bare fortsette til den har nådd målet blir det raskt skummelt, resultatet er en ganske så intens Lipo brann om det går galt. Det er mye av det samme som kan skje her, RTX 5090 har ikke noen Volt regulator så den bryr seg ikke om strømmen bare kommer gjennom 1 ledning eller alle, resultatet er smelting + kortslutning om bare 1-2 ledninger skulle føre all strømmen .. At RTX 5090 går til 30 K går for en billig løsning her er ganske vilt. Endret 14. februar av simalarion 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar (endret) Ser ut som de kraftigste versjonene av 9070 XT krever en 900 Watt PSU. 7900 XTX krever vel kun 800 Watt? Med mindre effektivitet har gått ned denne generasjonen, så lover jo dette godt. Tok screenshot fra denne videoen. Endret 14. februar av TheKims 1 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar Nå tok jeg meg selv i å tenke ekstra nøye etter; er det noe i mitt daglige virke som krever CUDA lenger? Nei jammen.. ting har endret seg drastisk etter bytte av jobb.. kanskje AMD er veien å gå fremover: 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar (endret) TheKims skrev (10 timer siden): Ser ut som de kraftigste versjonene av 9070 XT krever en 900 Watt PSU. 7900 XTX krever vel kun 800 Watt? Med mindre effektivitet har gått ned denne generasjonen, så lover jo dette godt. Tok screenshot fra denne videoen. ingenting hadde vært bedre om nvidia hadde fått seg en midt i trynet. Det beste hadde vært om de hadde råtnet inne med 5080 kortene sine, og måtte tilbakekalle 5090. Jeg håper det skjer. Endret 15. februar av Paxville 2 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet lørdag kl 10:11 Del Skrevet lørdag kl 10:11 TheKims skrev (11 timer siden): Ser ut som de kraftigste versjonene av 9070 XT krever en 900 Watt PSU. De kortene vi så på CES i Jannuar hadde 2x8 pins, så det drar nok ikke serlig mere enn 300W. Men så også et overbygd OC kort med 3x8pins Lenke til kommentar
Svein M Skrevet lørdag kl 14:46 Del Skrevet lørdag kl 14:46 (endret) 12VHPWR er vist 600W med 1.1 i margin, så max 660W Om en regner om til 1.44 i margin får en 660/1.44 = 458W Så det holder akkurat til RTX 4090 da som trekker 450W. Men det viktigste er vel at hylsene i pluggen sitter fast slik at de ikke glir innover i pluggen og ikke får god kontakt. Endret mandag kl 07:28 av Svein M Lenke til kommentar
Paxville Skrevet lørdag kl 15:41 Del Skrevet lørdag kl 15:41 (endret) Svein M skrev (55 minutter siden): 12VHPWR er vist 600W med 1.1 i margin, så max 660W Om en regner om til 1.44 i margin får en 660/1.44 = 458W Men det viktigste er vel at hylsene i pluggen sitter fast slik at de ikke glir innover i pluggen og ikke får god kontakt. Litt håpløst er det da, som i videoen til derbauer, hvor de får en helt annen måling på en av kablene bare ved å ta pluggen ut og inn en gang. Nesten så man må kjøpe seg et ampere meter å måle hver ledning for å være sikker. Endret lørdag kl 15:41 av Paxville Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet lørdag kl 15:42 Del Skrevet lørdag kl 15:42 Håp i hengende snøre: https://videocardz.com/newz/nvidia-gb202-gpu-supply-for-rtx-5090-set-to-increase-retailer-has-147-rtx-5080-cards-but-not-selling-them-separately Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå