Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Paxville skrev (1 minutt siden):

Vel, det gjorde det jo lettere å få tak et 4090 FE kort når det kom 6 måneder etter tredjepartskortene. De fleste som ville ha et 4090 hadde jo allerede kjøpt seg et.

Nå derimot. er det jo helt Texas.

Vil man ha et 5090 FE nå, så er det Skandianavia, Tyskland, Belgia? Polen? som deler samme lagerbeholdning på Proshop.

Slik "offisiell" prisspekulasjon vi ser nå burde ikke ha vært lov, og dette er noe Nvidia kunne stanse hvis de ville, mener jeg å tro? Var det ikke slik med 2080-kortet? Det var priset veldig gunstig, og det var mangel på kortet først når det kom, men prisene holdt seg lave i butikkene allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Zotac Gaming GeForce RTX 5090 AMP EXTREME INFINITY "

Haha.. Alle RTX 5090 er vell Amp Extreme

Beskrivelse:
TL;DR: Zotac has listed its RTX 5090 models, and the top dog graphics card, the AMP Extreme Infinity model, has a power usage of 600W. The Founders Edition of the RTX 5090 has a 575W TD

.. Nei takk, det går fint uten 😄

Lenke til kommentar
Peter Johansen skrev (1 time siden):

Slik "offisiell" prisspekulasjon vi ser nå burde ikke ha vært lov, og dette er noe Nvidia kunne stanse hvis de ville, mener jeg å tro? Var det ikke slik med 2080-kortet? Det var priset veldig gunstig, og det var mangel på kortet først når det kom, men prisene holdt seg lave i butikkene allikevel.

Jeg vet ikke om det faktisk er mangel på brikker, hvor de fleste går til AI, eller om nvidia bevisst holder tilbake for å hype opp kort og pris.

Men, man skulle jo tro at de faktisk klarte å produsere mer enn det patetiske shit-showet vi ser nå.

Det kan jo tenkes at dette er en strategi til neste generasjon kort kommer. Få prisen opp.

Ngreedia.

Endret av Paxville
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar proshop mener når bestillinger blir grønne, da vill de slippe dem 14 den dagen... De gjorde ikke det i dag å måtte jobbe ingen 14:10, når jeg var tilbake var kortet solgt...

Virker til at AMD med 7900 xtx nyter godt av denne idiot lansernigen til nVidia, for ca en uke siden begynte 7900 txt virkelig å fly ut..

Dette vill jo fortsatt være topp kortet til AMD etter 9070 XT  (antar det selger mest mulig av 7900 xtx før det da kommer 9070 xtx). Ikke lenge siden de hadde flere Brands på lager 50+:

image.thumb.png.7c9bf2ff9f12ec25039f4c3789139b47.png

Lenke til kommentar
simalarion skrev (11 minutter siden):

Litt merkelig synes jeg at det ikke virker til at markedet blir mettet  i det hele tatt, gikk jo J....... mange RTX 4080 Super ut under BlackWeek i fjor. Jeg kan forstå trykket på Topp kortet siden de er ettertraktet for å utføre jobber også men RTX 5080 ???

Ikke så rart egentlig. Det slippes jo helt minimalt kort så langt, især 5090. Selv 5080 har det vært svært få av. Det er vel en del gamere som har ventet med å et kjøpe kort til den nye generasjonen kom ut, men nå det er heller ingen 4080 eller 4090 tilgjengelig. Da er man ganske fastlåst...

Greit nok at Nvidia tjener mer på AI GPU-ene sine nå, men trodde ikke at Nvidia ville synke så lavt som dette.

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar

Men jeg skriver jo da også at jeg forstår trykket på topp kortet, så svarer du "især 5090".. .Med topp kortet mener jeg da RTX 5090. RTX 5080 som heller ikke var den helt store oppgraderingen i forhold til RTX 4080 Super forstår jeg mindre av, skulle nesten tro vi hadde litt for mye penger i Norge 🤑

Lenke til kommentar
simalarion skrev (36 minutter siden):

Men jeg skriver jo da også at jeg forstår trykket på topp kortet, så svarer du "især 5090".. .Med topp kortet mener jeg da RTX 5090. RTX 5080 som heller ikke var den helt store oppgraderingen i forhold til RTX 4080 Super forstår jeg mindre av, skulle nesten tro vi hadde litt for mye penger i Norge 🤑

For mye penger i Norge, sier du? Unnskyld meg, men økonomisk så er vi i ferd med å havne på en solid sisteplass i Skandinavia. Se på lønningene i Danmark nå, sammenliknet med Norge. F.eks. tjener en lærer i Danmark ca. 200 000 kr mer i året sammenliknet med Norge, grunnet høy inflasjon og svak krone, takket være politisk udugelighet og naivitet de siste 15 årene. Men "ingen" hos NRK og co forstår hvorfor krona er så svak, liksom...

Det er en grunn til at vi betaler over 30 000 kr for et bra grafikkort nå, ved siden av Nvidias griskhet, og det er pga. en veldig svak krone, som svekker seg sammenliknet med de aller fleste valutaene i verden, fra den danske kronen til den somaliske shillingen.. 

Beklager for å gå off-topic, men blir trigget av slike kommentarer. 😜

Endret av Peter Johansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...