Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, simalarion said:

Nevnte tidligere i tråden at RTX 5090 skulle hatt 2 stk 12v 2x6pin PCIE kontakter, enkelte PSU har 2 utganger også, men få.

Nesten alle psuer har nok utganger til 2x slike kontakter. Må ikke ha lik kontakt i begge ender ;) De kablene jeg bruker nå er orginale Seasonic kabler, men det er vanlig "pinout" som de vanlige 8 pin kontaktene til gpu.
Samme er det med corsair. Man får orginale kabler som passer på psu. Har det til Corsair 1500w også som jeg har kjøpt løse.

Lenke til kommentar
simalarion skrev (12 minutter siden):

Jo det er det, MEN jeg snakker om RTX 4090 (som jeg også skriverd), du snakker bare om det ene RTX 5090 tilfellet (antar jeg) det er et helt annet problem å så langt et en gangs tilfelle også. Det er splitteren som følger med å bruken av denne på RTX 4090 som var et problem på denne serien, igjen på RTX 4090 :)

Jeg antar du vil spise dine ord, jeg vedder på at dette ikke er den siste vi ser av 50 serien.
"helt annen problem" ?? du vet at kontaktene er klin like med untaket av FÅ endringer noe i seg selv ikke gjør en dritt?

Lenke til kommentar
DeviantFractal skrev (17 minutter siden):

Det var fem stykker på lager, og mange om beinet. Lageret er fordelt på Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Polen og et par andre land.. Omtrent som lotto å komme seg helskinnet gjennom kjøpsprosessen.

Du fikk vel kjøpt tidligere. Brukte du Notify-FE og trykte på "shop link", eller refresha du inne på nvidia siden?

Endret av Paxville
Lenke til kommentar
koford skrev (5 minutter siden):

Jeg antar du vil spise dine ord, jeg vedder på at dette ikke er den siste vi ser av 50 serien.
"helt annen problem" ?? du vet at kontaktene er klin like med untaket av FÅ endringer noe i seg selv ikke gjør en dritt?

For det første leter jeg ikke etter noen å krangle med her, ro deg ned. Aner heller ikke hvilke "ord" du vill jeg skal spise.

Alle rapportene jeg har sett ang RTX 4090 er det splitteren som følger med kortene som har smeltet av forskjellige grunner, ofte bruker feil (om du er intressert er det flust av info på nett om det, de fleste trykker den ikke helt inn osv)..

Ang RTX 5090 - Om det kommer flere tilfeller av smeltet kabler på ATX 3.0 (1) der vet jeg selsvagt ingenting om det jeg skriver flerer ganger her inne nå er at ja RTX 5090 bruker for mye strøm, helt oppunder å i enkelte tilfeller over 600w som 2x6 pin 12v kablen er laget for, derfor burde standaren egentlig vært 2 slike kabler.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...