Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

MrMidget skrev (2 timer siden):

Da fikk jeg solgt mitt 4090 til en ganske fin pris (22500) 

Så nå tror jeg rett og slett jeg må finne meg et nytt, og da tenker jeg muligens 5070 vil se noe bedre ut mtp pris og hva jeg trenger. Noen som har formening om hva et 5070 vil ca koste? 

Så du nedskallerer å sitter med igjen med en 14 500 K om du kjøper standard RTX 5070 til prisen nVidia har satt, kan ikke være mye du tapte på det RTX 4090 kjøpet :). Som nevnt en haug ganger allerede i tråden her kjøpte jeg heller Nytt RTX 4090 Demo fra komplett selv, da med full garanti tror så ser det ut til at jeg burde selge nå :), men hva skal jeg da kjøpe?? hehe .. Ender nok med at jeg selger en god stund før RTX 6090 for RTX 4090 ser fortsatt skammelig bra ut på samtlige tester jeg har sett så langt (er selvsagt derfor etterspørslen bare øker nå) selv om mellomlegget da blir en hel del mer en om jeg solgte nå.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrMidget skrev (2 timer siden):

Da fikk jeg solgt mitt 4090 til en ganske fin pris (22500) 

Så nå tror jeg rett og slett jeg må finne meg et nytt, og da tenker jeg muligens 5070 vil se noe bedre ut mtp pris og hva jeg trenger. Noen som har formening om hva et 5070 vil ca koste? 

I følge Jensen så yter 5070 bedre enn 4090, så det var ikke dumt å "nedgradere" :p 5070 vil vel ha samme pris som 4070, så rundt 8K vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Plutselig dukka det opp et Asrock 7900xtx Taichi OC på komplett. Med 10% rabatten kom det på litt over 10k. Er vel lite som slår det med full garanti mtp. på "kraft" akkurat nå.

Aner ikke hva B-grade er for noe, uansett så er ikke tilbehøret det viktigste for meg så lenge kortet fungerer.

Kjører en tur og henter det i morgen!

Lenke til kommentar
erikstein skrev (5 minutter siden):

Plutselig dukka det opp et Asrock 7900xtx Taichi OC på komplett. Med 10% rabatten kom det på litt over 10k. Er vel lite som slår det med full garanti mtp. på "kraft" akkurat nå.

Aner ikke hva B-grade er for noe, uansett så er ikke tilbehøret det viktigste for meg så lenge kortet fungerer.

Kjører en tur og henter det i morge

Ja, jeg så det kortet dukket opp på Demo, det er altså Demo kort. Det betyr at det ikker er brukt kort men kan være en retur der boksen har vært åpent eller at det har vært en ut-stilling modell. Selve produktet skal altså være som nytt men det kan være at feks en kabel mangler eller Manual. Alle Demo produkter jeg har fått så langt har embalasje pluss innhold fortsatt vært som nytt... Du har uansett full garanti, som nytt med andre ord.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg så det kortet dukket opp på Demo, det er altså Demo kort. Det betyr at det ikker er brukt kort men kan være en retur der boksen har vært åpent eller at det har vært en ut-stilling modell. Selve produktet skal altså være som nytt men det kan være at feks en kabel mangler eller Manual. Alle Demo produkter jeg har fått så langt har embalasje pluss innhold fortsatt vært som nytt... Du har uansett full garanti, som nytt med andre ord.

Perfekt til mitt Asrock 870e Taichi med andre ord😁 når gpu og ssd hentes i morgen kan byggingen begynne👌

Lenke til kommentar
TheKims skrev (33 minutter siden):

Godt kjøp? Over 10K for et 70 klasses skjermkort er helt latterlig.

Har sjekket historisk pris på 70 kortene, fant de fleste prisene på tek.no
og brukt en inflasjonskalkulator for å regne dagens pris

GTX 970 3000,- i 2014, pris etter inflasjon 4096
GTX 1070 4200,- i 2016, pris etter inflasjon 5420
RTX 2070 5000,- i 2018, pris etter inflasjon 6163
RTX 3070 5750,- i 2021, pris etter inflasjon 6118
RTX 4070 7900,- i 2023, pris etter inflasjon 8148
RTX 5070 7969,-

GTX 1070 TI 4600,- i 2017, pris etter inflasjon 5827,-
RTX 2070 Super 5400,- i 2019, pris etter inflasjon 6515,-
RTX 3070 TI 6500,- i 2021, pris etter inflasjon 7482,-
RTX 4070 TI 10000,- i 2023, pris etter inflasjon 10314,-
RTX 5070 TI 10859,-

Prisene har jo økt en god del, men de får jo solgt kortene, så folk er villig til å betale hva det koster

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Xiphac said:

Tror dere at det også vil bli mangel på 5070TI når det lanseres? 🤔

Helt garantert. Mange flere som kjøper 5070 og 5070ti enn 5080 og 5090. Spesielt nå som de sier det skal være like bra som  4090

Lenke til kommentar
ps5 skrev (2 timer siden):

Ser mange klager over coil whine på 5090FE.  Noen her som fikk en?

Null coil whine å melde så langt 👌

Har bare fått installert kortet og spilt i en halvtimes tid så langt, så kan jo hende det melder seg noe senere. Krysser fingrene for at jeg var heldig.

IMG20250205215105.thumb.jpg.3e288705fcfc5dab3977ea455d3da938.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Xiphac skrev (51 minutter siden):

Tror dere at det også vil bli mangel på 5070TI når det lanseres? 🤔

Det er lov å håpe at Nvidia ikke er like sjansjeløse to ganger på rad, men hvem vet.. Vil tro de sørger for å ha flere kort tilgjengelig ved lansering. 5070 og TI vil vel antageligvis være de mest populære 50-serie kortene.

simalarion skrev (1 time siden):

B-grade produkter er brukt. De er gjerne returnert på angrerett/åpent kjøp. Derav at (ikke-essensielle) ting kan mangle, og du får et prisavslag.

Endret av DeviantFractal
Lenke til kommentar
DeviantFractal skrev (1 time siden):

B-grade produkter er brukt. De er gjerne returnert på angrerett/åpent kjøp. Derav at (ikke-essensielle) ting kan mangle, og du får et prisavslag.

Men angreretten ryker om man bruker produktet (det står også at det ikke skal være åpnet for å benytte Angrerett men må tydeligvis være unntak der), jeg leste den nettopp etter jeg kjøpte RTX 4090 så det er i alle fall komplett sine regler på dette. Av det jeg har kjøpt til nå ser alt helt nytt ut men esken har vært åpnet som er det eneste merkbare så langt ( 3 skjermkort - 1 M.2 PCIE 5.0)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...