Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

DeviantFractal skrev (5 minutter siden):

Så det på Discroden. Det er en bot som varsler om drop der. Ulempen er at den av en eller annen grunn ikke varsler om Norge, men ser det var drop i resten av Skandinavia og Finland (++). Det skjedde på droppet hvor jeg sikret meg et kort også. Så greit å ha nettbutikken til Nvidia oppe, og oppdatere siden når det varsles drop i nabolandene. 

Ja her skal man være heldig med timingen gitt. Jobber jo skiftgang også, så det vil som regel alltid være veldig tilfeldig om jeg er på en PC eller mobil 🤣 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Enda en fra Discorden her :)

Jeg skaffet meg en 5090 fra droppen til NVIDIA/Proshop idag. Jeg var egentlig ekstremt sent ute, men klarte likevel å få tak i ved å spamme linken som svenskene fikk.

Kan absolutt anbefale å bli med i Discorden, den gir deg nok den beste sjansen å få tak i et kort.

Lenke til kommentar
DeviantFractal skrev (1 time siden):

Var en ny drop av 5090 FE kl. 09:02 i dag. Gå tilbake et par sider og se på innlegget mitt vedr. API og Discord. Med tanke på hvor lite informasjon som er ute, og hvor liten lagerbeholdningen av FE og AIB-kort er, så er det greit å ta i bruk de hjelpemidlene man kan.  

Jeg har hatt den oppe, men fikk ikke noe varsel 😢 

Lenke til kommentar
Bruker-394945 skrev (2 timer siden):

Ganske sikker på at FSR, DLSS og XeSS er oppskalering - bildet tegnespå færre pixler enn skjermen, og skjermkortet generer fake pixler basert på AI. 

Ikke å forveksle med fake frames.

Virker uasnett som det ga veldig dårlig utslag på Hobby "raster" testen da 7900 xtx kom veldig dårlig ut, FSR har etter hva jeg kan se ikke fått veldig mye skryt heller, så om Raster skal testes er det vell da den beste testen å slå dette helt av på begge kortene. Antagligvis det some er gjort på alle andre tester jeg har sett så langt, derfor kommer 7900 xtx mye bedre ut

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Når det gjelder rangering av kortene kan en gjerne bruke 1440p resultatene for spillet Black Myth Wukong fra denne testen:

https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition/11.html

Det som jeg tror er spesielt med dette spillet er at FSR/DLSS er på selv når det ikke brukes til oppskalering (resolution = 100%).

Det er nærmest som en veldig lav Ray Tracing som brukes til lyssetting tror jeg. AMD kortene kommer da litt dårligere ut enn i raster, men ikke så dårlig som i mer kraftigere bruk av Ray Tracing.

Gjennomsnitt av raster testene er også et godt mål på ytelse : https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition/33.html

Ut fra dette så tror jeg også at RTX 5070 Ti kommer til å tåle den samme eller høyere pris enn RX 7900 XTX.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...