Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (På 7.1.2025 den 18.55):

Ser da stadig folk som "skryter" over riggene sine med gpu. Mulig de kjører eldre kort da? 

Med litt flaks, og relativ liten rig, eks 4stk- 4070ti kort, så er det fint mulig og tjene godt over 5 sifre har gjort det 4 ganger, men også vært noen døde mnd, men handler om og mine nye coin på markedt, eller coins som vil få asic s i fremtiden, da kan det være gode, men god del flaks, også kan man jo skrive av strømmen man bruker, + noen % av innkjøp på utstyr.

Lenke til kommentar
disarer42 skrev (På 1.2.2025 den 23.37):

Hvorfor vil du ha AMD og ikke Nvidia?

Nvidia har vell generelt sett bedre drivere, lettere å selge på bruktmarkedet og RT er milevis forran.

For å gi mitt svar på dette: AMD (7900 XTX) har mer VRAM enn RTX 5080. Prisen er langt lavere enn RTX 5090. Jeg beholder hardware til det er helt utdatert (setter deler i andre PC-er). Er null interessert i RT eller oppskaleringsfunksjoner for høyere FPS (bruker kun raster / "ren" ytelse) i spill.

Men er enig i at Nvidia har bedre drivere. Finner fortsatt ikke svar på om AMD nå klarer multiskjermsoppsett / Eyefinity stabilt.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (15 minutter siden):

Er vel en urammel myte dette ?

Er ikke en myte hvis det er sant. Se neste setning.

Spørsmålet mitt er: kan driverne til AMD nå stabilt håndtere 3x 27" 2560x1440 i multiskjermsoppsett / Eyefinity (tilsvarende Nvidia Surround), for 7680x1440 effektiv oppløsning i Windows og spill?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
21 hours ago, Mala said:

Helt klart selgers marked nå. 

En kamerat solgte sitt 4090FE for 26000kr i går. Røk på 5 min. Mange som ville ha det. 

Tilogmed kjøpt fra Usa, så uten norsk reklamasjon 😅

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Fristende å selge nå merker jeg. Problemet om jeg skulle selge mitt RTX 4090 Rog Strix OC (tror jeg fikk husket navnet riktig denne gang) som jeg kjøpte fra komplett rett før release nå er at det eneste kortet som da er aktuelt RTX 5090 ikke er å få tak i (+ de andre nevnte problemer med RTX 5090). Er jo stor mulighet for meg å selge med fortjenste da mitt eksemplar også er nytt med full garanti, men hva hjelper det når jeg ikke har noen aktuelle alternatvier ..

Lenke til kommentar

om elkjøp har lov til å kansellere kommer an på hva som sto i eposten du mottok etter bestilling.

Tror etter fadesen med 30 serien gikk  de over fra og kalle det ordrebekreftelse til kun å si takk for din bestilling eller lignende for å komme seg unne slike ting. 

Tror det er flere butikker som gikk på samme smellen og gjorde det samme.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

En kamerat solgte sitt 4090FE for 26000kr i går. Røk på 5 min. Mange som ville ha det. 

Tilogmed kjøpt fra Usa, så uten norsk reklamasjon 😅

Nå er det rett før mitt ryker på finn 🤣 Men MÅ jo ha kort i maskina lol. 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Lugmeister said:

om elkjøp har lov til å kansellere kommer an på hva som sto i eposten du mottok etter bestilling.

Tror etter fadesen med 30 serien gikk  de over fra og kalle det ordrebekreftelse til kun å si takk for din bestilling eller lignende for å komme seg unne slike ting. 

Tror det er flere butikker som gikk på samme smellen og gjorde det samme.

Jeg fikk fullstendig ordrebekreftelse av Elkjøp.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Nå er det rett før mitt ryker på finn 🤣 Men MÅ jo ha kort i maskina lol. 

Grunnen til at man alltid skal ha en 1080 liggende i skapet sånn i tilfelle :D 

Teller på knappene selv. Kan man spille kun playstation et par måneder?

Lenke til kommentar
ps5 skrev (2 minutter siden):

Haha, ja ikke sant 😂 Har jo PS5 Pro og SX + retro maskiner fra nå og tilbake til 80-tallet stående koblet opp…så man hadde vel klart seg ganske greit 🤣

Endret av Mala
Lenke til kommentar
36 minutes ago, ps5 said:

Har 4090, 2x 3090, 4070 super og 1050 liggende i tilfelle 😆

Skal nok klare å game uten 5090 et par uker til 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...