ATi9800Pro Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 14 minutes ago, simalarion said: 50stk + men de holder av til Ferdig Pc. Det er en grei måte å stoppe Scalpers på meeen er vell ikke helt greit? Tror ikke de bryter noe regelverk her, men er jo selvfølgelig kjipt om man kun skal ha kortet. Så lenge de selger ferdigbygde pc'er så ser jeg ikke problemet. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Peter Johansen skrev (24 minutter siden): Hmm, og hva skjer hvis Trump gjør alvor av straffetoll mot EU. Det kan vel fort gå utover EØS-landene også, vil jeg tro. Kan jo ta månedsvis før 5000-kortene blir mer tilgjengelig og får en mer "fornuftig" pris, og mye kan ha skjedd politisk innen den tid.. Skulle virkelig ikke ha solgt 4090-kortet mitt i fjor. Kanskje jeg bare må bite i det sure eplet, og kjøpe et AMD-kort for 11-12 000 inntil videre. Blir jo et tap over tid, men det kan ta månedsvis å vente på et 5090-kort som ikke selges for skalpe-priser (se hva Computersalg.no og andre holder på med). Sitter litt i samme båt. Fikk ikke 5080 på release. Klikk hos komplett. Ny maskin er snart klar. Mangler bare skjermkort…7900xtx eller 5070ti? Kanskje brukt 4080 super? Luringene på finn prøver seg med 25k+ for et 4090. Kanskje de tror på julenissen. Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre ennå..hehe. Endret 2 timer siden av erikstein 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 16 minutes ago, erikstein said: Luringene på finn prøver seg med 25k+ for et 4090. Kanskje de tror på julenissen. Basert på tidligere meldinger her kjøper tydeligvis nissen i mangel på eller skuffelsen over 5090. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-5090-5090d-gpus-getting-bricked-possibly-driver-bios-pcie-issues/ 🤔 Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) erikstein skrev (38 minutter siden): Sitter litt i samme båt. Fikk ikke 5080 på release. Klikk hos komplett. Ny maskin er snart klar. Mangler bare skjermkort…7900xtx eller 5070ti? Kanskje brukt 4080 super? Luringene på finn prøver seg med 25k+ for et 4090. Kanskje de tror på julenissen. Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre ennå..hehe. Nekter å kjøpe et brukt 4090, en over 2 år gammel modell, til full pris av prinsipp. Da går jeg heller for AMD. 😜 Man kan alltids kjøpe et 7900XTX og selge det noen måneder senere, men når er også nye AMD kort er på vei. Foreløpig er det vel kun 9070XT kort med 16 VRAM, så da kan 7900XTX med sine 24GB fremdeles være relevant. Endret 1 time siden av Peter Johansen 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 7900XTX, 4080 Super og kommende 5070Ti har trolig omtrent samme raster ytelse. 7900XTX har fordel av mer minne. Ulempe er at det bruker litt mer strøm. Det er også svakere på Ray tracing. Nvidia kortene har DLSS, AMD kan bruke FSR eller Intel sin oppskalering XeSS. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 22 minutes ago, Peter Johansen said: Nekter å kjøpe et brukt 4090, en over 2 år gammel modell, til full pris av prinsipp. Da går jeg heller for AMD. 😜 Man kan alltids kjøpe et 7900XTX og selge det noen måneder senere, men når er også nye AMD kort er på vei. Husk nå for all del at bruktmarkedet for amd ikke er det samme som for nvidia. Prinsipper er fint det men penger er jo også fint. Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 21 minutter siden Del Skrevet 21 minutter siden Svein M skrev (1 time siden): 7900XTX, 4080 Super og kommende 5070Ti har trolig omtrent samme raster ytelse. 7900XTX har fordel av mer minne. Ulempe er at det bruker litt mer strøm. Det er også svakere på Ray tracing. Nvidia kortene har DLSS, AMD kan bruke FSR eller Intel sin oppskalering XeSS. 5070 Ti har 10% færre CUDA-cores enn 4080, og utfra erfaringene med 5080 med ca 5% økning med 10% flere CUDA cores kan vi sikkert si at 5070 Ti IKKE vil yte som 7900XTX eller 4080 Super i raster. 5070 TI har faktisk ca 19% færre CUDA cores enn 5080, så regn med resultater i det området. Da er vi under original 4080 i raster. https://www.techspot.com/article/2950-nvidia-rtx-5080-or-not/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå