Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

ili skrev (3 timer siden):

Synes dette var litt dårlig forklart.

Men er vel at MFG bare er bra når FPS allerede er 60+ slik at du ender på 240+. Men de som vil ha 240+ er gamere som ikke vil ha laggen. FG er fortsatt bra slik at casuals får 120+. Og er vel der eg og er. Har S94C som er 4k 144hz TV så et 4090 er nesten like bra for meg som et 5090  og bedre  enn et 5080. For 40 serien har FG. 30 serien har jo ikke det så den faller litt bak.

Tror fortsatt ikke vi snakker samme språk her (føler jeg går veldig i loop her men mulig det jeg som ikke helt forstår dere som svarer), igjen features er vell å bra men jeg vill ha Native/raster/ rå ytelse i bunnen, det er det jeg går etter, så kommer det andre som bonus, dette er spesielt viktig om man har planer om å sitte med kortet en stund, eller som også nevnt om vi igjen får spill som Crysis/HL2 som tar kveler tak på HighEnd kortene å får dem ned i kne stående :) (men dette tok jo raskt slutt når Spill produsentene først å fremst laget spill til Konsoller som som vi merket for alvor fra Crysis 2,  denne tradisjonen ser faktisk ut å komme litt tilbake igjen, vell nesten i alle fall med den nye Indiana jones spillet)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 hours ago, DeviantFractal said:

Noen som har kommet over noe informasjon ang. vertikalmontering av 5090 FE? Har min nåværende GPU montert vertikalt, og er allergisk mot synlige kabler i kabinettet. Litt spent på hvor bra/dårlig det funker med kjølerdesignet på 5090. I følge GN har det ikke all verdens å si, med et par grader forskjell, men det ble bare nevnt i forbifarten.

Se intervju med Nvidias egen "Thermal engineer". Kort oppsummert så er FE-kjøleren optimalisert for horisontal orientering og at vertikal orientering gir 1-3 grader høyere temperatur.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (10 minutter siden):

Ser ikke bra ut dette for de som venter på 5090 og ikke klarte å sikre seg en, tldr inntil 4 mnd å vente.

Helt supert. Kanskje jeg får brukt 10% koden som blir aktiv i Mars 😊

Ingen ting som er så galt, at det ikke er godt for noe.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, BadCat said:

Jeg tror dette blir siste runden med skjermkort for min del. Jeg er ikke noen ungdom lenger.

Det blir ikke lett å takke nei til 6090 med 3 nm node.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
BadCat skrev (21 timer siden):

Når det gjelder Ventus og andre instegsmodeller eksisterer disse fordi Nvidia krever at partnere tilbyr kort til MSRP. Da sier det seg selv at komponentbudsjettet blir deretter.

Det vil også være folk som tenker at ost er ost.

For de som brydde seg om å minimere coilwhine var det de typiske 4090 kortene som var MSRP/"billige" som gjorde det best den generasjonen. Mitt ROG Strix 4090 har så ille coil whine at jeg har måtte støyisolert kabinettet mitt for å gjøre det levelig, og det gjelder etter hva jeg leser så og si samtlige av ROG Strix 4090.  MSI Suprim X 4090 kortene jeg hadde før ROG kortet var noe bedre men fortsatt temmelig aggressiv coil whine. Var direkte misunnelig på MSRP 4090 gainward phantom kortet til en kompis  som var nærmest musestille under load så frem ikke fremprovoserte det med flere hundretalls FPS. 

Så mye jeg så på youtube kanaler som analyserte kretskortene og komponentene den generasjonen så var det ca null verdt og har de siste par årene angret på det snobberiet jeg hadde for meg den gang da. Denne gangen var jeg innstilt på å prøve å få tak i ett MSRP kort, men endte opp med ett av de dyreste (og etter testene å dømme mest bråkete) kortet istedenfor på grunn av tilgjengelighet (ROG Astral). Men men 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (48 minutter siden):

Jeg tror dette blir siste runden med skjermkort for min del. Jeg er ikke noen ungdom lenger.

Jeg er så gammel at jeg hadde 3DFX Voodoo 1 (Diamond Monster 3D!) i hine hårde dager. Etter 15 år uten å kjøpe et eneste skjermkort fikk jeg lyst å hoppe ombord på toget igjen, men markedet virker helt forferdelig nå ift. hvordan det var før. Fryktelig dyrt og i praksis få valgmuligheter.

Endret av Adrgha
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Adrgha said:

Jeg er så gammel at jeg hadde 3DFX Voodoo 1 (Diamond Monster 3D!) i hine hårde dager. Etter 15 år uten å kjøpe et eneste skjermkort fikk jeg lyst å hoppe ombord på toget igjen, men markedet virker helt forferdelig nå ift. hvordan det var før. Fryktelig dyrt og i praksis få valgmuligheter.

Etter 15 år av vil jeg tippe du ikke trenger toppmodellene. 5070 (ti) vil nok ha langt bedre tilgjengelighet og pris når de antagelig dukker opp i februar / mars. Det er hovedsakelig 5090 som vil være vanskelig denne gangen (som 4090 og 3090 tidligere). 

Lenke til kommentar
BlackBabyJesus skrev (41 minutter siden):

Du ser jo at DeviantFractal har kjøpt det i en nettbutikk. Hvorfor svarer du når du ikke har noe å si?

Du virker jo som en hyggelig fyr ... Jeg svarer deg at det ikke er å få tak i der lenger men må trolig gå ut på Finn.no der de er fryktlig overpriset nå - De er fra nVidia sin side https://marketplace.nvidia.com/nb-no/consumer/graphics-cards/ -

image.png.09cb25db3527272d5407790162cf728c.png

Om du får kjøpt jer tror jeg du blir linket videre til Prhoshop.no

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, og hva skjer hvis Trump gjør alvor av straffetoll mot EU. Det kan vel fort gå utover EØS-landene også, vil jeg tro. Kan jo ta månedsvis før 5000-kortene blir mer tilgjengelig og får en mer "fornuftig" pris, og mye kan ha skjedd politisk innen den tid..

Skulle virkelig ikke ha solgt 4090-kortet mitt i fjor. Kanskje jeg bare må bite i det sure eplet, og kjøpe et AMD-kort for 11-12 000 inntil videre. Blir jo et tap over tid, men det kan ta månedsvis å vente på et 5090-kort som ikke selges for skalpe-priser (se hva Computersalg.no og andre holder på med).

Endret av Peter Johansen
Lenke til kommentar
Elmek38 skrev (11 minutter siden):

Ser komplett har tilgjengelig komplett pcer med MSI 5080 kort nå. 

De har vært tilgjengelig med ZOTAC Solid, Palit Gamerock og ASUS Astral siden torsdag. Hvis man klikker inn og tilpasser pc, kan man endre til annet skjermkort de har på lager. Det blir selvsagt tillegg i prisen 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...