Necrotes Skrevet i går, 02:07 Del Skrevet i går, 02:07 21 minutes ago, Evil-Duck said: 17:09 her og. Tok dessverre noe tid med Vipps og BankID for å få ordren gjennom. Usikker på om "køen" blir beregnet fra bestillingen var fullført eller om det er når en legger kortet i handlekurven, for der var jeg nok bare sekundet fra det ble tilgjengelig til det var lagt i kurven 😅 Akkurat det samme som skjedde med meg, BankID som saktet det ned, det må vel være ganske nytt, har aldri måtte brukt BankID før ved Vipps selv om det var snakk om mye penger. Ser din ordre har oppdatert seg på akkurat det samme tidspunktet også. Lykke til, får håpe at vi begge får den så raskt som mulig Lenke til kommentar
FatherPotato Skrevet i går, 09:53 Del Skrevet i går, 09:53 Jeg fikk også lagt inn ordre på 5090 Astral. Kan vel måtte vente ganske lenge vil jeg tro. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet i går, 10:36 Del Skrevet i går, 10:36 (endret) Du har 5 minutter senere ordre enn visse. Da 30-serien slapp var 3 minutter senere ordre tilsvarende 7 måneder senere levering. Ikke at det er en eksakt vitenskap, men noen minutter kan bety en hel del. Endret i går, 10:45 av BadCat Lenke til kommentar
ATi9800Pro Skrevet i går, 11:34 Del Skrevet i går, 11:34 Det stod "bestilt" på mitt 5090 kort hos Proshop i går med estimert levering 14.02 - 17.02 før det klokka 14.01 ble sendt 😃 Ble rimelig happy da, men er jo selvfølgelig kjipt at det sendes på en fredag og ligger i ro til mandag. Jeg får vel heller tenke at jeg er ekstremt heldig med å å få tak i et kort på release og i tillegg til MSRP 😅 5 Lenke til kommentar
Scrub Lord Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden On 1/31/2025 at 1:47 PM, ATi9800Pro said: Noen andre her som fikk bestilt på Proshop? Jepp, men da på en forhåndsbestilling på 5080. Ankom den 31 jan. 2 Lenke til kommentar
Vekk i Morgen Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden bestilte meg zotac Solid OC 5080, da jeg ikke ville gå så mye høyere en MSRP, og kjøle løsningen til zotac ser mer beefy ut den de andre "billig" kortene.. Sjekket status på bestillingen hos komplett på fredag, så nå venter jeg i spenning. Til info klarte jeg å hamre igjennom bestillingen 15:05 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Zotac syns jeg har de peneste kortene denne generasjonen (forutenom FE), til forskjell fra 40xx generasjonen hvor de var de styggeste med ganske god margin. 3 Lenke til kommentar
Necrotes Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden 6 hours ago, BadCat said: Du har 5 minutter senere ordre enn visse. Da 30-serien slapp var 3 minutter senere ordre tilsvarende 7 måneder senere levering. Ikke at det er en eksakt vitenskap, men noen minutter kan bety en hel del. Husker den ja, var bare 1 minutt etter kortene kom ut for meg, men vente tiden var dritt uansett. Får håpe det ikke blir så gale denne gangen. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) 51 minutes ago, Evil-Duck said: Zotac syns jeg har de peneste kortene denne generasjonen (forutenom FE), til forskjell fra 40xx generasjonen hvor de var de styggeste med ganske god margin. Zotac har brukt lang tid på å komme seg etter fadesen med kjølere som ikke hadde kontakt med die. I senere tid er det nok utseendet og viftene som ikke har vært innbydende. Kortene ser definitivt bedre ut nå, men hvordan er viftene? Om to måneder er det 15 år siden jeg kjøpte mitt siste kort fra Zotac og da var de mitt foretrukne merke. GTX 480 Amp! Edition bundle med Razer DeathAdder 3500. Gode tider og maks bang for the buck. https://www.zotac.com/us/product/graphics_card/gtx-480amp-edition Jeg fant en unboxing video av bundlen. De viftene var virkelig stillegående. Endret 17 timer siden av BadCat Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Vekk i Morgen skrev (1 time siden): bestilte meg zotac Solid OC 5080, da jeg ikke ville gå så mye høyere en MSRP, og kjøle løsningen til zotac ser mer beefy ut den de andre "billig" kortene.. Sjekket status på bestillingen hos komplett på fredag, så nå venter jeg i spenning. Til info klarte jeg å hamre igjennom bestillingen 15:05 2 Lenke til kommentar
Scrub Lord Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 35 minutes ago, Vekk i Morgen said: bestilte meg zotac Solid OC 5080, da jeg ikke ville gå så mye høyere en MSRP, og kjøle løsningen til zotac ser mer beefy ut den de andre "billig" kortene.. Sjekket status på bestillingen hos komplett på fredag, så nå venter jeg i spenning. Til info klarte jeg å hamre igjennom bestillingen 15:05 Jeg har en slik i PCen nå, dog ikke OC versjonen. Har derimot overclokcet den med +100 MHz for GPU og +200MHz Vram og den kjører stabilt og stillegående. 2 Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Da var MSI RTX 4090 SuprimX solgt for 25500 kr. Kunne ikke la være når det ble såpass mye penger. Spørsmålet er om man skal håpe på en 5090 FE eller nedskalere. Lite tid til gaming men følte jeg måtte smi mens jernet var varmt mtp salg. Holdt på å selge samme kort for 17.5k sommeren 2024, glad jeg ombestemte meg 😜 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Må si jeg sterkt vurderer 7900 xtx til 11500. prøver å finne ut om jeg kan få tak i noen 10% eller 20% rabatt fra no sted. 1 Lenke til kommentar
disarer42 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Hvorfor vil du ha AMD og ikke Nvidia? Nvidia har vell generelt sett bedre drivere, lettere å selge på bruktmarkedet og RT er milevis forran. RTX 5070 blir jo lansert nå i februar. Hvis du ikke er sånn som meg som misliker Nvidia og kun kjører Linux, da er AMD best 😆 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 1 hour ago, CavemaNz said: Da var MSI RTX 4090 SuprimX solgt for 25500 kr. Kunne ikke la være når det ble såpass mye penger. Spørsmålet er om man skal håpe på en 5090 FE eller nedskalere. Lite tid til gaming men følte jeg måtte smi mens jernet var varmt mtp salg. Holdt på å selge samme kort for 17.5k sommeren 2024, glad jeg ombestemte meg 😜 Hvor fikk du denne fantastiske prisen? Ville definitivt latt min gå for dette.. Lenke til kommentar
Kjeks1 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) Endte som nevnt tidligere opp med et MSI Ventus 3X OC PLUS (Litt av et navn), ikke liker jeg MSI, og personlig synes jeg det er det styggeste kortet av alle som var tilgjengelig, men noe dyrere kort hadde vært uaktuelt for et 5080. Ventus er vel et mrsp kort andre plass, men 2000,- i påslag her på berget. Så leser man jo at 5080 er fint å overklokke, så man tenker at kanskje man får litt ekstra verdi der, men så har jaggu MSI bestemt seg for å låse powerlimiten. På et OC PLUS kort. Forstå det den som kan.. er fremdeles en del å hente på overklokking, men kunne jo sannsynligvis vært en god del ekstra om man unne økt power med 10% edit: mulig det er non oc/PLUS som var msrp, ser folk har betalt 150 euro ekstra for PLUS. Endret 12 timer siden av Kjeks1 Tilleggsinfo 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden disarer42 skrev (25 minutter siden): Hvorfor vil du ha AMD og ikke Nvidia? Nvidia har vell generelt sett bedre drivere, lettere å selge på bruktmarkedet og RT er milevis forran. RTX 5070 blir jo lansert nå i februar. Hvis du ikke er sånn som meg som misliker Nvidia og kun kjører Linux, da er AMD best 😆 Vil hverken eller, men får jeg tak i et nytt 7900xtx til rundt 9.000-10.000 så velger jeg heller det i steden for 5080 til 16.000 og/eller 4080 brukt til 14.000 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden BadCat skrev (5 timer siden): Zotac har brukt lang tid på å komme seg etter fadesen med kjølere som ikke hadde kontakt med die. I senere tid er det nok utseendet og viftene som ikke har vært innbydende. Kortene ser definitivt bedre ut nå, men hvordan er viftene? Om to måneder er det 15 år siden jeg kjøpte mitt siste kort fra Zotac og da var de mitt foretrukne merke. GTX 480 Amp! Edition bundle med Razer DeathAdder 3500. Gode tider og maks bang for the buck. https://www.zotac.com/us/product/graphics_card/gtx-480amp-edition Jeg fant en unboxing video av bundlen. De viftene var virkelig stillegående. GTX 480, nå snakker vi. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden CavemaNz skrev (2 timer siden): Da var MSI RTX 4090 SuprimX solgt for 25500 kr. Kunne ikke la være når det ble såpass mye penger. Spørsmålet er om man skal håpe på en 5090 FE eller nedskalere. Lite tid til gaming men følte jeg måtte smi mens jernet var varmt mtp salg. Holdt på å selge samme kort for 17.5k sommeren 2024, glad jeg ombestemte meg 😜 Oooo! Har virkelig gått for seg på brukt en nå ja..hmmm. Nå frister det å lufte 4090FE kortet ja. Men da sitter man jo der uten kort plutselig 😂 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11 timer siden Forfatter Del Skrevet 11 timer siden (endret) wampster skrev (1 time siden): Vil hverken eller, men får jeg tak i et nytt 7900xtx til rundt 9.000-10.000 så velger jeg heller det i steden for 5080 til 16.000 og/eller 4080 brukt til 14.000 Om du har mulighet så ha litt is i magen å vent til 9070 (XT) i Mars en gang, det har allerede bevist Bedre RT ytelse (i forhold til AMD sine tidligere kort) og yter opp mot RTX 4080 Super, AMD virker fast bestemt å gi riktig pris på den i Markedet nå så det kan være kortet som snur prisene litt på hodet (kan også gjøre RTX 5080 billigere) Endret 11 timer siden av simalarion 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå