Morning Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 2 minutes ago, Alesis said: Huff nei. Du får jo et 4090 som er mye raskere til Finn til samme prisen. Eller kjøp et 4080 super som er nesten det samme kortet som 5080. Tar og skipper. 18500 er ganske sykt for 5080. Er vel bare fomo som kicket inn. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden (endret) For de som ikke fikk kjøpt RTX 5080 for rundt 15 ville jeg heller ventet på 9070 XT om mulig, testene vi rakk å se på dette viste helt opp mot (enkelte ganger også bedre) en RTX 4080 super som igjen da betyr at det puster RTX 5080 i Ryggen + det skal være med RT på.. AMD droppet release på CES da de var sikre på at 899 dollar som de hadde satt på kortet var altfor høyt, som nevnt tidligere så er jeg neimen ikke sikker på om det var det, men om de bestemmer seg å krige på pris skikkelig (som de jo sa før release) kan de legge seg på ned på 700 dollar, så det kan være at du da kan få ca samme ytelse for 9 - 10 K, altså rundt 8 K mindre en de du holdt på å kjøpe nå .. Men som vi har sett i dag det er mange som ikke bryr seg om penger, når RTX 5090 fosrvinner på finn for 40 K.. Føler selv jeg traff jackpot med Demo RTX 4090 Rog Stix OC på komplett, Demo er jo ikke brukte kort men kan være returer eller ut-stilling modeller inkl full garanti, så du bør også holde øyne opppe for Demo kort på komplett. Jeg har selv aldri giddi å kjøpt brukte skjermkort, spesielt ikke med prisene vi har i dag @Morning Endret 4 timer siden av simalarion 2 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden (endret) Ser OC av rtx 5080 er linket til i denne tråden nå men det hører vell egentlig en annen tråd til?, for spesielt intresserte. Starte med OC på kort til 15k pluss er ikke noe jeg gidder mer uansett å da må man videre pluttselig sammenligne hvordan alternative kort også klokker... Tror vi holder OC diskusjon utenfor denne tråden, da kan det fort bli mye blandet drops her ? Endret 4 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Morning skrev (37 minutter siden): Tar og skipper. 18500 er ganske sykt for 5080. Er vel bare fomo som kicket inn. God avgjørelse. Nope, dette var for dårlig. Hadde 5080 hatt 20+gb RAM og noen flere cuda cores, så hadde den prisen vært ok. Med de specs som 5080 har nå, så burde kortet kostet maks 13-15 000 kr, avhengig av modellen. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden (endret) Denne sier jo det meste om hvor mye "bang for buck" vi får denne releasen, første gang et XX80 kort ligger bak forrige generasjon topp kort, å ikke bare litt heller: https://www.youtube.com/watch?v=0L1Uyw22UAw På tross av dette går kortet som varmt Hvete brød (tror ikke det selger så godt lenger så u-trykket er nok ut-datert) til priser i det mest ekstreme tilfellet over 20 K Endret 3 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Deepo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jeg hadde et Asus 5090 Astral OC i handlevognen på Komplett, men av en eller annen grunn så fikk jeg meg ikke til å trykke bestill. Tenkte det var en god beslutning da, og klappet meg selv på skulderen. Skulle tro jeg kjente meg selv bedre by now. 1 Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Bedre og tenke seg om 2 ganger kunne kjøpt 5090 idag med direkete kontakt men nei andre får sloss blir nok ikke noe før 6090🙃 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden "Fordelen" med at 50XX serien var ganske underveldende er at en får litt mer igjen for 40xx kortene sine på finn, for oss som så skadet en bare må ha det "the latest and the greatest". Det jeg er mest skeptisk på er om jeg får inn kortet i Fractal North kabinettet mitt. ROG Strix 4090 er en eksepsjonelt tight fit som en måtte være litt kreativ med å klare å få vridd inn og få til å treffe PCI-E sporet. ROG Astral 5090 er eksakt like langt og bygger like mye utover mot sidepanelet, men det er tjukkere så hele prosessen med å få vridd det inn blir trolig enda mer utfordrende 🙈 For lete frem dremmelen om det blir for ille 😅 2 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) simalarion skrev (5 timer siden): OM du ikke bryr deg om RT så ser fortsatt 79000 xtx 24 GDDR ganske så bra ut (Selv etter RTX 5080 Lanseringen), så har du 9070 XT lansering i Mars, men der går AMD tilbake på 16 GDDR6 (mulig det kommer 9070 XTX 24 GBDDR7) Jeg tror pris og verdi kan bli omtrent som dette. Der de rimligere gir mer for pengene kan en kanskje si. 9070 XT: 8000 RTX 5070Ti: 11000 7900 XTX: 12000 RTX 5080: 15000 Endret 2 timer siden av Svein M 2 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden (endret) Evil-Duck skrev (1 time siden): Fractal North kabinettet mitt. ROG Strix 4090 Veldig nært mitt eget oppsett det der, jeg har samme type Noctua cpu vifte også 😍 med Rouge Stix OC RTX 4090 men i dette kabinettet - https://www.komplett.no/product/1216366/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/minimicronano-tower/asus-prime-ap201-microatx-sort som heller ikke er helt ulikt å det står maks 34 cm skjermkort på kabinettet, men det geniale her er at jeg kunne flytte PSU helt opp (da må PSU ha "standard" størelse men det er det også mange 1200 W som er) + skru bort platen på høyere siden så nå er det plass til 40 cm pluss minst, pustet lettet ut der .. Edit: Men ja fordelen med å oppdatere ved vær release er jo at du også for mer når du selger, slik sett blir ikke mellomlegget så ille, om man venter for lenge for man jo heller ikke så mye for sitt gamle skjermkort. Endret 1 time siden av simalarion Lenke til kommentar
Ola Norman Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Jeg kommer til å henge mitt Astral utenfor kabinett med hjelp av strips + riser kabel, inntill vannblokka dukker opp 🤣 Men jeg kjører allerede en janky rig ifra før av, så betyr ikke så mye 😇(liker benche på hwbot) Endret 1 time siden av Ola Norman Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Evil-Duck skrev (1 time siden): "Fordelen" med at 50XX serien var ganske underveldende er at en får litt mer igjen for 40xx kortene sine på finn, for oss som så skadet en bare må ha det "the latest and the greatest". Det jeg er mest skeptisk på er om jeg får inn kortet i Fractal North kabinettet mitt. ROG Strix 4090 er en eksepsjonelt tight fit som en måtte være litt kreativ med å klare å få vridd inn og få til å treffe PCI-E sporet. ROG Astral 5090 er eksakt like langt og bygger like mye utover mot sidepanelet, men det er tjukkere så hele prosessen med å få vridd det inn blir trolig enda mer utfordrende 🙈 For lete frem dremmelen om det blir for ille 😅 Du verden, der var det ikke mye å gå på nei 😐 Litt romsligere hos meg da jeg for øyeblikket kjører et stakkarslig 1070 kort. 🫣 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Ola Norman skrev (3 minutter siden): riser kabel Har du Riser Kabel med PCIE 5.0? Lenke til kommentar
Ola Norman Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden simalarion skrev (3 minutter siden): Har du Riser Kabel med PCIE 5.0? Ja jeg kjøpte denne for 2 uker siden https://www.caseking.de/en/kolink-pcie-5.0-riser-cable-90-degrees-x16-black-300mm/ZURC-036.html 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå