Scrub Lord Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 3 minutes ago, Deepo said: Klarte å lande 3090 og 4090 på launch, men i dag var det slutt på den rekka, gitt. Spent på om det kommer noe flere kort til MSRP senere (neppe). Jeg følger med på komplett sin stream på Twitch, de nevte at de har flere 5090 på lager, og at de holder dem igjen til siden blir stabil. Anbefaler da å se på streamen om du vil ha sjangs. Men de nevnte også at de har få kort... 2 Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden simalarion skrev (2 minutter siden): Sånne folk som selger de videre for profit med eng gang altså 🤑 - ser for meg "special price for you my friend" duder med en gang.. har Litt fordommer der altså. Ja, det verste er att di legger det ut på Finn før di har varen fysisk tilgjengelig spørr du meg.. 1 Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Fyren på Finn "Mohammed" sier han har mottatt 5090 fra Elkjøp. Må være ljug. 3 Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hvorfor i all verden var det ingen FE kort tilgjengelig? Siden virka jo ikke en gang... Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Det ble ett 5080 Prime fra komplett på meg . 2 Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Skulle gjerne vært flue på veggen til alle de som ikke følger med i timen som har oppgradert fra 4080 til 5080 og tror det blir mye bedre, men bare får 2 fps mer og skjønner ingenting, haha. 3 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 5 minutes ago, Alesis said: Fyren på Finn "Mohammed" sier han har mottatt 5090 fra Elkjøp. Må være ljug. Da er det bare å pushe på og be om bildebevis. Det burde være smal sak om det stemmer. 2 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden (endret) Scrub Lord skrev (9 minutter siden): Jeg følger med på komplett sin stream på Twitch, de nevte at de har flere 5090 på lager, og at de holder dem igjen til siden blir stabil. Anbefaler da å se på streamen om du vil ha sjangs. Men de nevnte også at de har få kort... Får fortsatt ikke lagt varer i Handlekurven en gang, det gjelder uasnett vare, får ikke sjekket handlekurven heller, har ikke fått noe å fungerer der siden 15, så rart at noen faktisk har fått bestilt noe enda edit: Ok, nå er jeg der igjen: Endret 7 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Etter å hatt det i handlevognen, og så forsvunnet fra den to ganger står det nå bare "motta varsel". Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden *Oppdatering: VI har dessverre store tekniske utfordringer med nettsiden som gjør det ikke mulig å kjøpe noe per nå. Vi har fortsatt kort på lager, og vil kommentere på posten her når ting er tilbake som normalt, og kortene live igjen* per facebook https://www.facebook.com/komplettno Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Om ikke annet er denne godsaken på lager 😅 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden (endret) OlaHaldor skrev (2 minutter siden): Om ikke annet er denne godsaken på lager 😅 Ja, det var jo slik kortene som skulle brukes i jobb sammeheng så ut før, mye av problemet Gamere opplever er jo at dette segmentet blandes sammen å prisenes der etter. Så kjempe gunstig for de som bruker kortene i jobb sammeheng som får super bra pris i forhold til de du linker til (Selv om de nå må tåle RGB Disco hehe), ikke så gøy for Gamere som bare skal spille 30 K er i overkant til den bruken Endret 7 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Nei, dette var nedslående greier. OK, jeg kan kjøpe et 5080 kort, men det vil yte dårligere enn 4090-kortet jeg solgte for et drøyt halvår siden. Dessuten så har det kun 16gb RAM, som er latterlig lite i 2025 for det tradisjonelt beste gamer-GPU segmentet. 5080 burde hatt 20-24gb ram. Når jeg ser på 5090-kortene, så selges de stort sett for 35 000-38 000 kr. Er dette den reelle prisen, eller prisspekulasjon for de første tilgjengelige kortene, for blodfansen som må ha seg nytt kort ASAP? Jeg kan under tvil strekke meg til litt over 30 000 kr, men blodnekter å betale 35 000 kr eller mer. Da går jeg heller over til AMD. Ser også folk prøver å selge sine 2 år gamle 4090-kort på Finn til ny pris. Sorry, det gidder jeg ikke. Og selvfølgelig er nye 4090-kort ingen sted å finne lengre, selv om de fremdeles er relevant mtp. den høyere prisen til 5090. Det er slikt som gir en skikkelig turn-off for gaming, og får man til å lure om man skal gi opp hele hobbyen. Nvidia burde hatt langt bedre stock nå, ettersom de tok seg god tid med lanseringen, og det er lite forbedring på 5000-generasjonen (bortsett fra softwaren, minus MFG som er noe søppel).. Endret 6 timer siden av Peter Johansen 3 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden Peter Johansen skrev (3 minutter siden): Da går jeg heller over til AMD. OM du ikke bryr deg om RT så ser fortsatt 79000 xtx 24 GDDR ganske så bra ut (Selv etter RTX 5080 Lanseringen), så har du 9070 XT lansering i Mars, men der går AMD tilbake på 16 GDDR6 (mulig det kommer 9070 XTX 24 GBDDR7) 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Prøvde å se om jeg fikk bestilt meg ett 5090 klokka 3 fra komplett (da jeg har 10% rabattkupong der) men bare ga opp etter 10 minutter med feilmeldinger. Ingen hast sliksett,så tar det ikke så tungt. Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) simalarion skrev (6 minutter siden): OM du ikke bryr deg om RT så ser fortsatt 79000 xtx 24 GDDR ganske så bra ut (Selv etter RTX 5080 Lanseringen), så har du 9070 XT lansering i Mars, men der går AMD tilbake på 16 GDDR6 (mulig det kommer 9070 XTX 24 GBDDR7) Takk for tips. Skulle ønske at jeg ikke solgte mitt 4090 kort i fjor vår. Var litt lei av gaming, og tenkte jeg tar en pause til neste generasjon fra Nvidia blir lansert. BIG MISTAKE. Så det blir kun 16gb RAM på de nye AMD GPUene i mars? Trodde det var offentliggjort minimalt med specs så langt, men ok. Skal man spille Cyberpunk 2077 og liknende med en del mods i høy oppløsning, så holder ikke 16gb RAM.. Endret 6 timer siden av Peter Johansen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Just now, Evil-Duck said: Prøvde å se om jeg fikk bestilt meg ett 5090 klokka 3 fra komplett (da jeg har 10% rabattkupong der) men bare ga opp etter 10 minutter med feilmeldinger. Ingen hast sliksett,så tar det ikke så tungt. Min kupong går ut på dato om ca 14 dager. 😞 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Prøvde i 5 minutter eg og, gav opp. Kan aldri huske å ha hatt så store problemer på lanseringsdato, prøvde proshop, komplett, elkjop og nvidia. Uten tvil at Nvidia har gjort en skikkelig dårlig jobb med å få produsert nok til lansering. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Aetius skrev (1 minutt siden): Min kupong går ut på dato om ca 14 dager. 😞 Min er gyldig til 18. Mars så håper på å få lagt inn en bestilling før den tid 😅 Lenke til kommentar
Peter Johansen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) siDDis skrev (7 minutter siden): Prøvde i 5 minutter eg og, gav opp. Kan aldri huske å ha hatt så store problemer på lanseringsdato, prøvde proshop, komplett, elkjop og nvidia. Uten tvil at Nvidia har gjort en skikkelig dårlig jobb med å få produsert nok til lansering. Veldig merkbart at Nvidia ikke lengre har noen reell konkurranse fra AMD i gaming-segmentet, og at hovedinntektene deres kommer fra AI-produkter. 5090 har unødvendig mye RAM som presser opp prisen, imens 5080 har for lite RAM og under halvparten av GPU cores vs 5090. Skuffende greier.. Endret 6 timer siden av Peter Johansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå