Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alesis skrev (36 minutter siden):

Snart på tide at Komplett legger ut prisene på kortene eller...? Jeez. Mangler mange fremdeles. Over 37000 for ROG astral da. For et kupp...

Vel, det betyr vel bare at de ikke har fått dem inn tenker jeg...

Lenke til kommentar

Muligens et litt dumt spørsmål som det kanskje bare er meg som  ikke har fått med meg, men hva er hovedgrunnen til at det legges ut minimalt med kort ved lansering?

Er det en taktikk bak dette? Eller sitter Jensen på bakrommet å skrur sammen disse kortene selv? 🤔

Lenke til kommentar
Xiphac skrev (2 minutter siden):

Muligens et litt dumt spørsmål som det kanskje bare er meg som  ikke har fått med meg, men hva er hovedgrunnen til at det legges ut minimalt med kort ved lansering?

Er det en taktikk bak dette? Eller sitter Jensen på bakrommet å skrur sammen disse kortene selv? 🤔

Jeg leste at Nvidia gjorde det med vilje for å hindre at folk hamstra og solgte videre dyrt. Men det er jo akkurat det som vil skje nå, så vet ikke...

Lenke til kommentar
Xiphac skrev (1 minutt siden):

Det er for å holde prisen kunstig høy. Er det lite av en vare så går prisen opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Adrgha said:

Differansen blir langt mindre straks kampanjen er over. Den laveste prisen er ikke realistisk i det hele tatt.

Ofte vil standardutgaven gå helt ut av sortimentet straks kampanjekortene er sluttsolgt.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
TheKims skrev (5 minutter siden):

Det er for å holde prisen kunstig høy. Er det lite av en vare så går prisen opp.

Akkurat ja. Men den logikken er jo også litt merkelig til syvende og sist.

For det første så er jo prisen spesielt på 5090 allerede kunstig høy, og er det lite av en vare så vil det jo naturlig nok også bli solgt mindre av et produkt, spesielt  hvis prisen da fortsetter å stige?  Hadde de pøst på med kort til de prisene som er satt, så ville det i mitt hode ført til langt mer profitt. 

Men jeg jobber ikke innen salg og det er mulig jeg  tar  feil i tankegangen  min. 🙂

Lenke til kommentar

Lykke til alle som skal spille lotto idag *ler i 4090*

Med mindre man trenger det til jobb er 5090 særs lite valuta for pengene, så 4090 på finn for 18-19000 igår, mye bedre kjøp enn så lenge, det skal nok godt over 20k i pris snart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg har 10% på komplett (klubb greia) kunne jeg forsøkt å snappet et kort å solgt det her men blir vell bare mye greier, etterspørslen sank vell også betraklig etter de endelige resultatene ble lagt ut i går på RTX 5080, det var lunkene greier så etterspørsle økte ikke i alle fall..

Tror jeg bare tar meg litt "poppcorn" å ser på

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Xiphac said:

Akkurat ja. Men den logikken er jo også litt merkelig til syvende og sist.

For det første så er jo prisen spesielt på 5090 allerede kunstig høy, og er det lite av en vare så vil det jo naturlig nok også bli solgt mindre av et produkt, spesielt  hvis prisen da fortsetter å stige?  Hadde de pøst på med kort til de prisene som er satt, så ville det i mitt hode ført til langt mer profitt. 

Men jeg jobber ikke innen salg og det er mulig jeg  tar  feil i tankegangen  min. 🙂

De har ikke uendelig med kort å selge. De brikkene som havner i forbrukerkort er overskuddsvare.

Lenke til kommentar

Jeg tror de hadde solgt litt 5080 kort hvis de i det minste hadde lagt inn 24GB VRAM..
Men nå ser jeg svært liten grunn til å gå fra mitt 3080.
Jeg satt og lurte litt på om jeg faktisk skulle være så dum at jeg går for en 5090, men nææh.
Venter heller et år på neste gen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så lenge det ikke er realistisk å få kjøpt til den prisen.

4 minutes ago, PaladinNO said:

Du sammenligner tilbudsprisen. Sammenlign normalprisen i stedet.

Lenke til kommentar
siDDis skrev (4 minutter siden):

Tok 2.5 år fra 40xx til 50xx, kan godt ta 2.5 år til

Utfra Nvidia sin egen plan er det kun 1-1.5år til Rubin, altså etterfølgeren til Blackwell.
Halvt år raskere enn først tenkt. Datasentre er selvfølgelig førsteprioritet da..

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar
siDDis skrev (5 minutter siden):

Tok 2.5 år fra 40xx til 50xx, kan godt ta 2.5 år til

Men vill du kalle årets release en forbedring?, med RTX 5090 strømforbruk virker det som de nesten bare klemmer mer ytelse ut av samme hardware, det kan jo ikke ligge mye forbedring bak når ytelsen står i kontrast med strøm økning?. Du får GDDR7 32 da, men det har ikke Gamere bruk for.. Så vet ikke helt

Edit: For de som skal bruke kortene til div Rendering til å utføre jobber har jo de hatt sitt eget segment, helt til ca RTX 3090 serien (?), slik burde det vell egentlig også være

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...