OlaHaldor Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Og det kjenner jeg at jeg er helt likegyldig til. Kanskje naivt. Jeg er fornøyd enn så lenge Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Robotix skrev (1 time siden): Dette er jeg også veldig spent på. Dette er grunnen til at jeg kjøper 5090 fra dag 1. Trumps veier er uransakelige, plutselig kan prisen fyke langt til værs. 🤔 Lykke til med å få tak i kort... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 12 hours ago, wampster said: Vil ikke 7900 xtx til 10.500 være et "decent" kjøp for en som bare skal ha noe nyere/bedre enn 10-11 år gamle gtx 980? 7900 xtx Hadde ikke kjøpt GPU nå om jeg ikke måtte. Mye kan skje om 2 måneder når 9070 kommer. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden At enkelte nøler er den ene sjansen man har. Likevel er det langt flere som skal ha enn som får.. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden (endret) Det 5090 tar igjen av ytelse når det gjelder Spill går jo hånd i hånd med økt strømforbruk, noe som ikke er spesielt imponerende forbedring hardware messig, det drar også generelt for mye strøm for alle som skulle sitte med nye 850w psu, drar også strøm ofte opp mot å i enkelte tilfeller over det 12v PCIe kablen er anbefalt for (600w).. Så det kortet sitter igjen med av den store fordelen er da GDDR7 32 som er heftig men fullstendig OverKill om det kun er gaming du skal bruke det til, å det er jo er det er litt rart at nVidia i enda høyere grad lager mer et Jobb (rendering ) kort en Gamer kort for dette skal jo egentlig være kort myntet på Gamere. Da det skal være 1 spill som pusher grensen på 16 (Indiana Jones) peker jo det til at the et HighEnd gamer kort skulle hatt er 24... Men hva hadde RTX 5090 vært med 24 GB GDDR7?. Har jo fått en flott pris presser i LowEnd segmentet da Dagens Demo kort på Komplett: Endret 10 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) Selv om jeg står over 50xx serien så er det uansett artig og følge med på dere som skal kjøpe, priser, lagerstatus, første kortet ute på Finn osv😅 Lykke til... Første man som får kloa i ett fysisk kort får poste bilde og ytelse her takk😀 Endret 10 timer siden av Paccoo Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden Er selv veldig spent om noen her får tak i et RTX 5090 av de som er med i tråden her. Fikk selv e-post nå siden jeg ville ha Varsel på når jeg kan kjøpe FE utgavene, men det viser seg selvasgt å peke til en ny varsel, så litt tidelig ute med varsel ang at jeg kan kjøpe det der altså: Er nok ikke så høy risiko å ryke på dette kjøpet da man garentert for solgt det for mer om man skulle få kjøpt et av disse, om man er av dem som gidder å selge videre, men er vell uansett ikke så veldig mange tusen man får ut av det (?).. Dette kortet er jo mest myntet på de som skal bruke det i jobb sammeheng, mye mer en tidligere, noe som er noe merkelig da kortet egentlig er myntet på Gamere som da betaler veldig mye for noe de ikke trenger (32 GDDR7) Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Jeg skal ha til video. Spill tar jeg på 3060 Ti Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Fikk nylig en 10%-kupong hos Komplett, så nå kjenner jeg fristelsen kryper seg på igjen - spesielt sett i lys av hvor begredelig 5080 faktisk er. Brukt 4090 er vel dog fortsatt et mer fornuftig valg... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Brukte 4090 ligger på 17-19 000 på Finn, div modeller. Lenke til kommentar
Robotix Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden JarleGutt skrev (3 minutter siden): Brukte 4090 ligger på 17-19 000 på Finn, div modeller. Ja solgte ett for 17 000 etter ei uke, fikk senere et bud på 18 000. De som venter lengre, kan kanskje få både 19 og 20 tusen. 2,5 år gammelt kort. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Noen som vet hvordan det funker med kjøp av FE på Nvidia, er det bare en lenke til en ellers lukket side hos Proshop også går kjøpsprosessen på samme måte som med alt annet hos Proshop? Lenke til kommentar
Methilian Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Kortet jeg rakk å forhåndsbestille på Proshop har blitt sendt nå 🥳 6 1 Lenke til kommentar
Robotix Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Methilian skrev (1 minutt siden): Kortet jeg rakk å forhåndsbestille på Proshop har blitt sendt nå 🥳 Gratulerer så mye. Proshop er flinke, raske på avtrekkeren. Får du det før helga da tror du? Lenke til kommentar
Methilian Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Robotix skrev (8 minutter siden): Gratulerer så mye. Proshop er flinke, raske på avtrekkeren. Får du det før helga da tror du? Tviler, men det spiller liten rolle for resten av PCen er ikke satt sammen enda og jeg er midt i flytting til ny leilighet 😅 2 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Tilsynelatende ingen 5080 FE tilgjengelig hos Nvidia i dag. Teksten er endret fra "kommer" til "ikke på lager". Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9 timer siden Forfatter Del Skrevet 9 timer siden (endret) haha på linken over fra nVidia ble jeg sendt direkte til et nytt varsel (som jeg fortsatt blir), men ja når jeg går inn via kjøp på nVidia nå så er det ikke på lager. Dette betyr da trolig at jeg kunne kjøpt med en gang jeg fikk varsel men ble sendt videre til feil side... Dette hadde vært veldig trist om jeg skulle forsøkt å kjøpe kortet Endret 9 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Scrub Lord Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 32 minutes ago, Methilian said: Kortet jeg rakk å forhåndsbestille på Proshop har blitt sendt nå 🥳 Samme med min 5080 Zotac Solid. Får se når den ankommer. 1 Lenke til kommentar
Otaconmg Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden DeviantFractal skrev (5 minutter siden): Tilsynelatende ingen 5080 FE tilgjengelig hos Nvidia i dag. Teksten er endret fra "kommer" til "ikke på lager". Det er nok potensielt tilgjengelig kl 15:00 er det ikke? Hvor lenge det varer er nok en annen historie. Men det er kun FE jeg ville vurdert i det hele tatt. Lenke til kommentar
Clear Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden On 1/28/2025 at 5:33 PM, BadCat said: Det er ikke til spill man bruker 24 GB. For å redigere 12K video derimot. Det var da voldsomt. Jobber du som Pro i filmbransjen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå